mail in een thuisnetwerkje

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CyberJoe
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-11-2025

CyberJoe

Only visiting this planet

Topicstarter
Ik wil thuis een netwerkje opzetten; desktop en laptop (wifi). Nu wil ik de e-mail op beide computers kunnen lezen/beantwoorden, etc. Maar ik wil niet altijd mijn desktop aan hebben staan. Is er dan toch een manier om alle mail op beide computers te hebben, incl reply, ook al is die op de andere computer gedaan. En webmail vind ik maar nix. Moet ik dan een mailservertje laten draaien ofzo iets, en waar zou die dan aan moeten voldoen. Uit mijn vraag blijkt waarschijnlijk wel dat ik een newbie op dit gebied ben. Have mercy :*)

Ja ik heb ook een computer.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Gewoon de mail op allebij de computers instellen.
Dan worden ze op allebij de computers opgehaald.
En dan kan je op de laptop instellen dat hij de mail op de server laat staan, zodat je sowieso alle mail op je hoofdcomputer hebt staan.
Zo doe ik het zelf ook en dat werkt perfect :)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

IMAP mail ipv POP3.

bij IMAP blijft de mail op de mailserver staan, ipv dat het opgehaald word door je PC/laptop zoals met POP3.

moet je alleen wel even ergens een bedrijf/internetprovider opzoeken die IMAP aanbied. (compuserve b.v. :X )

edit:
of natuurlijk zoals Mister I zegt... had ik niet aan gedacht, maar dat kan ook.

[ Voor 16% gewijzigd door McKaamos op 06-06-2005 15:25 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• CyberJoe

CyberJoe

Topicstarter
Dat had ik ook al bedacht, maar als ik dan een reply heb gestuurd staat die alleen op de ene comp. Ik wil dus de hele mail op beide computers, niet alleen de ontvangen mail.

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:18
Mister I schreef op maandag 06 juni 2005 @ 15:23:
En dan kan je op de laptop instellen dat hij de mail op de server laat staan, zodat je sowieso alle mail op je hoofdcomputer hebt staan.
dit is een oplossing excl reply ..

• Antediluvian
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 10:30
Je moet een vragen aan je e-mail provider of hij IMAP ondersteund. Dan kan je gewoon je mail synchroniseren met de mailserver ipv je mail down te loaden.

Edit:
Te laat :P

[ Voor 8% gewijzigd door Antediluvian op 06-06-2005 15:27 ]

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Mister I schreef op maandag 06 juni 2005 @ 15:23:
En als je dan ook nog de hoofdcomputer zo insteld dat die de mail (bijv) 5 of 10 dagen op de hoofdcomputer hebt staan, dan heb je ook nog de kans om alle mail op je laptop te hebben :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• CyberJoe

CyberJoe

Topicstarter
provider ondersteunt imap, maar dan heb ik niet ALLE e-mail, er staat dan niet alle outgoing op beide, of is met beide te bereiken.

[ Voor 30% gewijzigd door CyberJoe op 06-06-2005 15:29 ]

• CyberJoe

CyberJoe

Topicstarter
Iemand nog een idee :? . Op ons werk hebben we een netwerk waar je op elke computer bij je e-mail kan. Maar een echt win 2000 netwerk wil ik niet maar wel dezelfde mogelijkheden wat de e-mail betreft.

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik weet niet in hoeverre je de materie kent, maar bij het IMAP protocol heb je wel degelijk zowel de verzonden als ontvangen email op beide computers staan. Deze staan namelijk op de server en je client leest gewoon deze info. Dit is uiteraard ook afhankelijk van de instellingen van je emailclient.

Een eigen server opzetten is nooit slecht, maar ik denk dat je daar meer problemen mee gaat hebben...

[ Voor 10% gewijzigd door Little Bear op 06-06-2005 20:06 ]

Life is simple, make choices, don't look back...

• CyberJoe

CyberJoe

Topicstarter
Hoe zit dat dan met verzonden mail met imap, en als ik dat niet hoor te vragen, waar vind ik info over de mogelijkheden daarvan?

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mail die je aankrijgt komt op de server in je inbox terecht. Je client leest gewoon deze info. Met verzonden mail werkt het net hetzelfde. Verzonden mail komt op de server in je outbox terecht. Je client leest ook weer gewoond deze folder.

Het kan dus wel zijn dat je mail client zo ingesteld is dat hij enkel mail in een lokale folder bewaart, en niet naar de server verplaatst. Dan moet je even gaan zoeken in je instellingen van je client. Het kan ook zijn dat de server geen oubox mails bewaart, maar daar kan je zelf niets aan doen. Dan ben je bijna verplicht een eigen server op te zetten.

Life is simple, make choices, don't look back...

Pagina: 1