GeForce 2 DXTC bug

Pagina: 1
Acties:

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
http://www.theregister.co.uk/content/2/15994.html

merken jullie hier nu wat van Geforce 2 eigenaren :?

Verwijderd

niet alles van the rigister even serieus nemen

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:46
Dit is wel waar: het is al een paar maand bekend (oid). En om je vraag je beantwoorden: nee, ik merk er niks van :).

Verwijderd

iemand al opgevallen dat die GF2 MX eigenlijk mooier is op de screenshot ?

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Ik vind de screenshot van de Geforce daar inderdaad ook wat realistischer overkomen. In mijn ogen dus mooier :)

• packman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Het is niet hoe het zou moeten overkomen domoren, het is hoe het eruit zou moeten zien.

Als je in je texture nu een bepaalde kleur wilt hebben (donkergrijs bvb) en je krijgt in de plaats roze...

Ik moet wel toegeven dat van deze screentjes idd de gf2mx picture mooier is, maar ik vrees dat dat niet in alle situaties zal zijn.

Die bug is er wel degelijk, maar enkel als texture compression wordt gebruikt, en welke tweaker doet dat nou? dat vertraagt alleen de boel.

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Texture compressie verhoogt juist de snelheid. Geheugenbandbreedte is momenteel de grootste bottleneck van videokaarten. Door compressie te gebruiken hoeft er minder werkgeheugen gebruikt te worden voor textures, het is immers minder en kan het veel snellere lokale videogeheugen opgeslagen worden.. Dit is ook de reden waarom 64mb kaarten sneller zijn als 32mb kaarten als je gebruik maakt van hoge resoluties en gedetailleerde textures.
De huidige GPU's en CPU's zijn snel genoeg om de compressie uit te voeren.
Of je moet je behelpen ongedetaileerde textures of lagere resoluties, maar persoonlijk heb ik liever meer detail en een hoge resolutie op een dure videokaart.

En niet elke "tweaker" (whatever dat is) is een op 3d-mark geilende speedfreak, er zijn er ook met oog voor kwaliteit.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• hjs
  • Niet online
www.nvnews.net
I just received an e-mail from Jean over at Sci-fi Gaming who was able to get a response from The Whole Experience's Patrick Moynihan who led in the development of DMZG:

Hey Jean,

The problem lies not in the GeForce2's texture compression, but rather in the Radeon's lack of support for the type of hardware fog/haze effect we implemented for DMZG.

The GeForce2 screenshot is correct. The Radeon 32 screenshot is only differentiated by the lack of fog.

• VTec
  • Laatst online: 29-05 10:53
The GeForce2 screenshot is correct. The Radeon 32 screenshot is only differentiated by the lack of fog.
Maw, de Radeon doet het juist verkeerd en niet de GeForce 2 :P Jammer HJS, leuk geprobeerd ;)

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• hjs
  • Niet online
Op vrijdag 12 januari 2001 09:59 schreef VTec het volgende:

[..]
Maw, de Radeon doet het juist verkeerd en niet de GeForce 2 :P Jammer HJS, leuk geprobeerd ;)
Kun je niet lezen :?
kijk nu eens wat ik net post in de reaktie boven die van jouw :? Nog niet helemaal wakker Mark :?

;)

mhh, bij een 2de kijk, denk ik dat Vtec mij quote en ik zit te pitten :Z :+ :z

• VTec
  • Laatst online: 29-05 10:53
mhh, bij een 2de kijk, denk ik dat Vtec mij quote en ik zit te pitten :Z :+ :z
hehe, goedemorgen HJS !!! Iets te goed geslapen ??? BTW, it's VTec not Vtec !!!

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• hjs
  • Niet online
Nee vtEC, helemaal niet goed geslapen, heel onrustig geslapen.

Shit weer fout VTec VTec VTec, ff oefenen :+
Pagina: 1