Toon posts:

13w3 naar vga sub-d converteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg op mijn Sun beeldscherm (sony) waar een 13w3 stekker op zat, die ik vervangen heb voor vga, wel beeld maar niet gesynchoniseerd. Welke synchronisatie gebruikt een sony trinitron beeldbuis?

En welke wordt normaal gebruikt?

Zie http://pinouts.ru voor gegevens connectors

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-07 03:11

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dat lijkt me beter in Videoplanken en Beeldkanonnen horen dan hier in CM&E.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb je het typenummer van het scherm al eens ingevuld in Google? Waarschijnlijk is het een fixed-frequency monitor, die dus maar op een resolutie draait. Of, als je pech hebt, is het een sync-on-green monitor, maar ik weet niks van Sun's dus dat hoeft niet per se.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zal op de site van sun onder productinfo toch wel te vinden zijn denk ik :?
Waar heb je zelf al gezocht :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Een beetje doorklikken op die site gaf deze site.
Je hebt dus waarschijnlijk een monitor met composite sync, dus even dat schema nabouwen en dan ben je al een heel stuk verder.
Kun je daarna met powerstrip prutsen om er goed beeld uit te krijgen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Maar waar maakt een standaard vgs scherm dan gebruik van? Want dit scherm zou zowel comosite als verticaal/horizontaal moeten kunnen.

Update: we hebben de 2 ic's gehaald die in het schema stonden nu eens kijken of we het hiermee aan de gang krijgen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 16:53 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geef anders eens gewoon fatsoenlijk specs - om welke Sun monitor gaat het. Sun heeft 13W3 monitoren gemaakt die alleen met composite synch op een enkele reso werken en iets als de 20E20 (heb ik hier twee van) die volledig multisynch is. In dat laatste geval heb je vermoedelijk niet de juiste converterpinout

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Sun 20" monitor (Sony Trinitron) GDM20E20
Hoe heb jij deze aangesloten dan?

Ik krijg met ic's ertussen nog geen beter beeld.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-07 07:20

mace

Sapere Aude

sorry dat ik zo'n oud topic omhoogschop, maar ik heb net op ebay een 13w3 naar vga converter gekocht voor 12 euro incl. verzenden, ik post dit zodat het in de search komt, dan hebben andere mensen er mss nog wat aan :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door mace op 11-10-2005 16:33 . Reden: heeeeel erge spelfout :X ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Let op dat niet alle 13W3 converters gelijk zijn - er zijn verschillen in pinout en polariteit tussen Sun, SGI en IBM versies. Sommige converters zullen overal op werken, maar ga daar niet domweg vanuit...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1