[hdd] kortsluiting gehad, hdd stuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:58
Ik heb een paar dagen terug kortsluiting gehad in mijn computer. it kwam doordat ik drie schijven had:
1 ata
2 sata's, in raid 0
bij die ata heb ik de molex eruit en ingedaan, vonk, comp sloeg af.
maar: op die twee sata's kom ik niet. Wordt totaal niet herkend, en ik hoor geen geluid. Ik twijfel of ie stuk is, aangezien het andere stekkertjes waren(data én stroom), en de rest doet het wel.
Klopt het dat de schijven stuk zijn? Of is er iets anders mee aan de hand?(recovery heb ik al bijna opgegeven... ;( )

vrede in rust

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-02 11:43
zou je je voeding niet even doormeten, of met een andere testen?

you had me at EHLO

• Nas T
Ik heb ondertussen een andere voeding. En 2 nieuwe sata's(erbij). Maar hij pakt de oude sata's gewoon totaal niet. Er komt ook geen geluid uit. Maar de rest(floppy, dvd-drive, cdrw-drive, grafkaart, mobo, geluidskaart) doen het wel allemaal...

vrede in rust

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan denk ik dat je hdds dood zijn. Als er een kleine spannigspiek is geweest kan dat funest zijn voor je hdd terwijl andere onderdelen het wel overleven.

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:53
Als ze niet eens meer opspinnen bij het starten, dan lijken ze me redelijk kapot ja.. Is ook wel een beproefde methode om een stervende hdd onder garantie terug te sturen :)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het zoveelste topic over die schijven van je. Geef het gewoon op, ze zijn stuk.
[rml][ ramp!]hdd stuk? deel 2[/rml]
[rml][ ramp!] hdd stuk?[/rml]

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-02 11:43
Terw_Dan schreef op maandag 06 juni 2005 @ 15:08:
Dan denk ik dat je hdds dood zijn. Als er een kleine spannigspiek is geweest kan dat funest zijn voor je hdd terwijl andere onderdelen het wel overleven.
mee eens, maar niet helemaal. ik zou sowieso even garantie checken. en anders openschroeven en dan doormeten :P (*als je niets te doen hebt)

you had me at EHLO

• Nas T
...vervalt de garantie niet als ik hem openschroef?
Trouwens, zijn dat wel kruisschroeven???
Ik gooi het maar op de garantie...
iig bedankt...nou maar hopen dat ik garantie krijg :S

vrede in rust

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OM FAQ / Beleid » Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

Deze heb je overduidelijk niet doorgenomen, ondanks dat ik jou daar al eerder op wees :/ Aangezien je nergens vermeldt of je o.a. de printplaatmethode had geprobeerd.

En voor de laatste keer: nokken met het openen van topics na slotjes die nog steeds niet aan Algemene gedragsregels (Netiquette) voldoen en waarin geen enkel voortgang is vermeld.

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 06-06-2005 15:16 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.