Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug/tpl] signature input checking op newlines?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Zoals het wellicht bekend was heb ik een SMS 2 Signature scriptje welke de ingekomen SMSjes post naar hier zodat het in mijn sig komt, werkt prima.
Echter nu was ik vergeten om eventuele newlines te verwijderen, maar het maakte mij weinig uit want het werkte, tot ik nu even handmatig mijn sig wilde aanpassen:

Afbeeldingslocatie: http://meeting.erkens.info/extra/pwmeeting_sig.png

"oeps" dat lukt niet, die line-ends zitten in de weg :o

Echter, nu kan je zeggen dat dat mijn schuld is, ik moet maar geen line-ends added. Helemaal mee eens,maar toch klopt dan de source niet, want het een en ander staat er dubbel in:
edit:
laat maar, dat stond er altijd al 2x in 8)7

code:
1
2
3
4
5
6
7
<tr><td rowspan="2"><label for="signature">Signature</label></td><td><input name="data[signature]" size="64" maxlength="255" value="19:37 (6465): Vinnienerd
is
de
man[br]13:19 (5819): www.pwmeeting.nl :Y)[br]14:27 (9605): (url=http://www.pwmeeting.nl)PW meeting, k...[br][br][i]SMS &quot;SIG bericht&quot; naar 0622643117[/]" id="signature" type="text"></td></tr><tr><td style="padding-left: 0px;"><p class="signature">19:37 (6465): Vinnienerd
is
de
man<br>13:19 (5819): www.pwmeeting.nl :Y)<br>14:27 (9605): (url=http://www.pwmeeting.nl)PW meeting, k...<br><br><i>SMS "SIG bericht" naar 0622643117</i></p></td></tr>

Mijn vraag is dan ook (buiten het feit dat ik mijn line-end bug fix) waarom er niet gechecked wordt op die line-ends en/of waarom het in de template fout gaat?

[ Voor 15% gewijzigd door Erkens op 06-06-2005 14:58 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

crisp; waarom maak je van die input niet gewoon een textinput?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Spider.007 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 15:01:
crisp; waarom maak je van die input niet gewoon een textinput?
kan ook, alleen dan moet je automatisch een [br] toevoegen bij een newline waarbij je moet opletten of er niet al eentje stond, daarnaast zijn de meeste sig's gewoon 1 regel

[ Voor 4% gewijzigd door Erkens op 06-06-2005 15:10 . Reden: norml-tag added, tnx P_de_B ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
een [norml]
[/] bedoel je ;)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

ik zie de bug niet?

je plaatst buiten GoT's openbare interface (dus met je browser) gegevens in je profiel, en vervolgens vind je het gek dat het in de standaard interface niet meer goed werkt?

De text ip textarea is ook omdat het de bedoeling is dat je 1, hoogstens 2 regels neerzet - en niet een stortvloed aan newlines.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
ja ik vind het gek dat het dan niet meer werkt, regel 1 was immers dat je nooit de input van de gebruiker moet vertrouwen

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

doen we toch ook niet?

Als jij gewoon gebruik maakt van het forum werkt alles a-ok. Moeten we voor elke input type="text|password|etc" gaan checken in de templates of iemand op listige wijze andere content heeft verstuurd en dus bij het opvragen ervan het niet meer goed kan lezen? als dit verder geen effect heeft olp de werking van het forum?

imho niet.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

crisp

Devver

Pixelated

*agrees with chem*

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.