Toon posts:

Ruimte gebrek + "Open kast ?"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan met een vriend een computer samen te stellen ( en het is mijn eerste keer dat ik met hardware bezig ben) en al snel kwam ik bij de kwestie van de koeling aanbeland.
Eerst wou ik voor waterkoeling gaan, maar dan wou ik wel een externe radiator hebben en die kon ik niet vinden, en zelf een WC samenstellen vind ik dan toch weer een beetje te veel voor mijn eerste keer, dus dan wou ik 2 Zalman coolers (CPU en VGA) gebruiken in een "open kast".

Met "open kast" bedoel ik de Yesico Open Air
Deze heeft aan de kanten ( ik denk beide) en aan de voor- en bovenkant een "mesh" waar lucht doorheen kan.Volgens mij zou dit wel de case temps verbeteren, maar echt zeker of het goed werkt weet ik niet, heeft iemand misschien ervaring met zo'n kast ?

En nu voor de echte vraag : Ik weet niet zeker of mijn Zalman koelers in mijn kast passen 8)7

Dus deze wil ik in het systeem eronder stoppen :

Zalman CNPS 7700-CU - 120mm Version 136(L) x 136(B) x 67(H)mm
Zalman CNPS Ultra Quiet VGA-Cooler - VF700-CU 91 x 126 x 30mm

Yesico Open Air 492 x 200 x 450mm
Giga Byte GA-K8NXP-9, Sockel 939, ATX 30.5 cm x 24.5 cm (Breedte x lengte )
AMD Athlon64 3500+ 2,20GHz tray Sockel 939 Venice Kern
Club-3D 256MB GeForce 6800 GT PCIe
2 Harde schijven

Is dit genoeg informatie om een kleine schatting te kunnen maken, misschien gebaseerd op eigen ervaringen ?
Mijn vragen zijn dus :

-Zal de "open kast" merkbaar verschil uitmaken in de casetemps ? (Ik denk het wel)
-Zullen de Zalman coolers passen in mijn kast ?
-En die coolers ,neem ik aan, zijn wel genoeg zodat hij koel blijft tijdens wat zwaardere taken (gamen, renderen etc..) ?

Sorry als het een beetje domme vragen zijn, maarja ik ben een noob 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 14:49 ]

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:57
kast moet niet echt ruimtegebrek op leveren, en de coolers passen op het moederbord en op de videokaart, dus zal ik het totaal goed werken. ik denk dat het raster niet veel koel winst zal opleveren. maar hoe dan ook zal het genoeg koeling geven om het systeem goed te laten draaien en een stukje over te klokken.

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

volgens zalman kan de combinatie moederbord-koeler problemen opleveren:
http://www.zalman.co.kr/p...754-939-940MBlist_eng.htm
Motherboards marked '¡Ø' can have the D.P.S. card installed, which may cause interference with the CNPS7700. Please refer to [Figure 1].
en bij het moederbord dat je op het oog hebt staat '¡Ø' dit symbool

voor de videokaart is er volgens zalman geen probleem

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:57
moser schreef op maandag 06 juni 2005 @ 15:54:
volgens zalman kan de combinatie moederbord-koeler problemen opleveren:
http://www.zalman.co.kr/p...754-939-940MBlist_eng.htm

[...]

en bij het moederbord dat je op het oog hebt staat '¡Ø' dit symbool

voor de videokaart is er volgens zalman geen probleem
uuuuh, alleen het SLI model heeft dat, en dat model heeft hij dus niet. moet dus geen problemen op leveren.

Verwijderd

Topicstarter
Ohja :|

Maarja, gelukkig is dit moederbord niet onvervangbaar voor mij, dan koop ik wel een aparte WLAN USB-stick ofzo :+ ( want ik had dit Mobo namelijk gekozen voor ingebouwde W-Lan )

Maar zou die compatibility niet veranderen als je bv. de northbridge cooler veranderd ? (of staat die verder weg van de CPU? )

Edit : @kippy: er is toch GA-K8NXP-9 en GA-K8NXP-SLI , en zij zijn allebei "※" ?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 16:10 ]