Ik probeer om een DLL te maken die een WebService aanroept. Deze DLL mag helaas niet in dotnet worden gemaakt, omdat hij onderdeel moet gaan uitmaken van een setup (msi) waarbij het nog allerminst zeker is dat het .net framework is geïnstalleerd.
Nou kan ik redelijk overweg met dotnet en c#, ook met de c++ syntax maar ik heb niet echt een idee hoe ik een functie kan declareren die ook extern benaderbaar is. De DLL moet tenslotte worden aangeroepen vanuit de setup.
Dit is de code die ik tot nu toe heb (alleen het bovenste deel).
Uiteindelijk moet hij gebruik gaan maken van de MSSOAP toolkit die weliswaar niet meer wordt ondersteund, maar die toch prima zou moeten zijn voor dit doeleinde.
De functie heet nu dus main, maar de vraag is of hij nu wel goed zal gaan werken. Het is erg lastig om te testen, want ik heb bijvoorbeeld geen idee hoe ik exported functies ervan kan maken. Kan iemand mij vertellen wat ik precies moet aanpassen om dit geheel werkend te krijgen
.
Nou kan ik redelijk overweg met dotnet en c#, ook met de c++ syntax maar ik heb niet echt een idee hoe ik een functie kan declareren die ook extern benaderbaar is. De DLL moet tenslotte worden aangeroepen vanuit de setup.
Dit is de code die ik tot nu toe heb (alleen het bovenste deel).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| #include <cstdio>
#import "msxml3.dll"
using namespace MSXML2;
#import "C:\Program Files\Common Files\MSSoap\Binaries\MSSOAP1.dll" \
exclude("IStream", "ISequentialStream", "_LARGE_INTEGER", \
"_ULARGE_INTEGER", "tagSTATSTG", "_FILETIME")
using namespace MSSOAPLib;
int main(int argsc, char** argsv)
{
CoInitialize(NULL);
ISoapSerializerPtr Serializer;
ISoapReaderPtr Reader;
ISoapConnectorPtr Connector; |
Uiteindelijk moet hij gebruik gaan maken van de MSSOAP toolkit die weliswaar niet meer wordt ondersteund, maar die toch prima zou moeten zijn voor dit doeleinde.
De functie heet nu dus main, maar de vraag is of hij nu wel goed zal gaan werken. Het is erg lastig om te testen, want ik heb bijvoorbeeld geen idee hoe ik exported functies ervan kan maken. Kan iemand mij vertellen wat ik precies moet aanpassen om dit geheel werkend te krijgen