DVD-ROM en DVD-Branden lezen geen cd of dvd meer

Pagina: 1
Acties:
  • 950 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19429

Topicstarter
Dag mensen.

Zowel mijn DVD-ROM als DVD-branden lezen opeens geen DVD of CD meer.
Windows herkend beide stations nog wel, maar zodra ik er een DVD of CD in doe wordt er niks gevonden.

Ik heb beide stations gedisabled, geuninstalled en Windows (XP) opnieuw geinstalleer, maar dit haalt allemaal niks uit.
Heb de kast los gehad en beide stations opnieuw aangesloten en ze tevens een voor een aangesloten en getest. Ook hierbij geen resultaat.

Ik heb voor de dvd-brander (NEC) de nieuwste Firmware geinstalleerd.
Voor de DVD-ROM (LG) heb ik niks gedaan.

weet iemand waar dit aan kan liggen?
Lijkt me stug dat ze allebei op precies hetzelfde moment kapot gaan.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Hoe zit het met je IDE kabels en master slave instellingen? Al per 1 geprobeerd ipv allebei weer aansluiten? Dus alleen de DVD-ROM aansluiten en kijken wat er dan gebeurt. Voor de zekerheid: Heb je wel genoeg cds/dvds geprobeerd? (Ik ga uit van wel, maar je zou het maar vergeten zijn...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jup, heb ze dus 1 voor 1 geprobeerd.. 1 aangesloten, ander niet.

Ze hebben altijd zonder problemen samen gewerkt. van de een op de andere dag werkte het niet meer.

Master en Slave staat goed.

Verschillende dvd's en cd's geprobeerd, zowel originele als gebrande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Andere IDE port al geprobeerd? Heb je SATA schijven of IDE?

Probeer de IDE primary/secondary om te wisselen. Misschien heeft een IDE port op je mobo het begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hd's zitten op sata.

dvd/cd zit op ide.
Heb nog geen andere IDE geprobeerd. (ben van de week ook niet meer thuis, zal dat iig van het weekend proberen..)

Maar hij herkend de DVD-ROM en DVD-Brander wel.. kan alleen niks lezen
CD-Brander werkt zonder problemen (Andere IDE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Wissel die eens om en kijk wat er dan gebeurt. Het zou wel erg opvallend zijn als ze precies tegelijk stuk gaan. Dat je mobo ze herkent betekent niet dat alles dan maar goed moet werken. Dat zie je zelf ook. Ik denk dat je de cd brander even op de IDE port moet zetten van de DVDs en andersom. Kijken wat er dan gebeurt.

(Ik snap ff niet waarom je zowel een DVD brander als een CD brander hebt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
had al een cd-brander.. toen een dvd-speler en nog een stuk later een dvd-brander ;-) (CD-ROM had ik ook nog, maar die heb ik er maar uit gesloopt)

Ik zal het van het weekend gelijk proberen.

Stel dat dat inderdaad het probleem is. Is het dan nog te verhelpen of is daar niks meer aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 13:38

dailyleaf

...

weinig aan te doen volgens mij.
Ik heb heb zelf ook te maken met een kapotte ide aansluiting icm 3 devices.
Heb nu als oplossing voor een 30 euro een Pci IDE controller erop geprikt.

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

dailyleaf schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 09:10:
weinig aan te doen volgens mij.
Ik heb heb zelf ook te maken met een kapotte ide aansluiting icm 3 devices.
Heb nu als oplossing voor een 30 euro een Pci IDE controller erop geprikt.
Dat is idd een goede oplossing of als je nog garantie hebt: een nieuw moederbord regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Denk niet dat ik nog garantie heb.. op m'n Asus A7v133.. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 19429 op 07-06-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb ze nu apart geprobeerd
Op een andere ide port
en met een andere IDE kabel.

Helaas werkt niks!

weet iemand waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb ze nu ook op een andere PC geprobeerd. Daar werken ze perfect!

Waar kan dit aan liggen? Het is van de ene op de andere dag gebeurd. En ik kan me niet herinneren dat ik iets aparts heb gedaan.

Zelfs op een schone windows doen ze niks.. en andere ports ook niet.. (zelfs niet waar de cd-rom het wel op doet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 13:38

dailyleaf

...

Anoniem: 19429 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 18:54:
Heb ze nu ook op een andere PC geprobeerd. Daar werken ze perfect!

Waar kan dit aan liggen? Het is van de ene op de andere dag gebeurd. En ik kan me niet herinneren dat ik iets aparts heb gedaan.

Zelfs op een schone windows doen ze niks.. en andere ports ook niet.. (zelfs niet waar de cd-rom het wel op doet.)
Heb je je bios al een keer gecleared?
Want wat ik nu lees is dat nog je laatste optie.

Zeker omdat het op een andere computer wel werkt.

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb wel alles weer op default gezet, etc.
Dit hielp niet.

Wilde hem overschrijven... (met een iets oudere versie) maar toch nog maar niet gedaan.
Binnekort nog maar eens proberen.. (kom alleen voorlopig niet thuis :S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OK, kleine update:

Heb de dvdbrander onlangs in de PC van m'n vriendin gezet. Hier werkte hij perfect.. Tot gisteren!
Kon alles zonder problemen branden, etc.
Had een DVD-RW gebrand, zonder problemen. Wil er daarna nog een branden en opeens kan de DVD-Brander geen enkele dvd of cd meer lezen :(

XP, en Nero-info, etc geven aan dat alles perfect werkt. Alleen leest hij helemaal niks. Van het ene op het andere moment.

Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben gehad?

het gaat om de NEC 3520AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152044

Heb een vergelijkbaar probleem. Plotseling kan mijn DVD-rom/CD speler geen bestanden meer herkennen. Stuiten bij het zoeken naar een oplossing op deze discussie.

DVD-rom speler lijkt als hardware geen problemen te geven. Nergens is een foutmelding te zien. Vervelend is dat het in mijn laptop (Asus) gebeurd is. Dus even de kast opmaken en opnieuw installeren is er niet bij.

Het gaat om een Toshiba DVD-ROM SD-R2312.

Volgens mij is of mijn laser stuk of XP heeft een (mij onbekende) instelling, waardoor het niet werkt. Mogelijkheid van een virus is natuurlijk ook aanwezig. Maar heb tot nu toe niets kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152044

Ondertussen wel een stapje verder gekomen.
Volgens mij is het een hardware probleem. Kwam er om de laser van de DVD-rom speler schoon te maken met speciale schoonmaakvloeistof. In eerste instantie leek dit geen effect te hebben. Maar toen ik voor de tweede keer de lade opende en sloot, startte de DVD (het ging om een CD-rom met drivers voor mijn Asus Laptop), plotseling wel zoemen en kon ik er gewoon bij.

Toen ik het vervolgens probeerde met de installatie CD van een game. Had ik m'n oude probleem weer. Geen bestand te zien. Ook niet via de verkenner. Vervolgens weer het truukje met een paar de lade openen en sluiten. En zowaar, ik had weer verbinding.

Voor mij de indicatie dat of de laser stuk is, of dat er vuil in de DVD speler terecht is gekomen.
Pagina: 1