Standaard bestaat wel, zie ook de post boven je. De kaart zit tussen de 6800LE en de 6800gt in.StepDit schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:33:
[...]
Hey,
Standaard is er volgens mij niet of bestaat niet.
Thx voor de antwoorden. Daar kan ik wat mee (en gelukkig zijn er nog mensen die er ff de tijd voor nemen om het zo helder uit te leggen ipv me te bezeiken dat ik moet googlen).
Bedankt!
Bedankt!
No Problemokreator schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:47:
Thx voor de antwoorden. Daar kan ik wat mee (en gelukkig zijn er nog mensen die er ff de tijd voor nemen om het zo helder uit te leggen ipv me te bezeiken dat ik moet googlen).
Bedankt!
Met de standaart zal de NU (Non Ultra) wel bedoeld worden. van bijvoorbeeld de 5900 serie waren er eerst alleen de Non Ultra en Ultra waar later nog een XT aan toegevoegd is. Volgens mij is er ook zo iets gedaan met de 6800 serie, eerst een Ultra en Non Ultra met later een GT er tussen en een LE er onder.Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:45:
[...]
Standaard bestaat wel, zie ook de post boven je. De kaart zit tussen de 6800LE en de 6800gt in.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Ik ben nu een beetje volgens "tweakers.net of komplett genaaid".
Op tweakers.net pricewatch stond de link van de golden sample naar komplett. Dan kom je uit op dit product. Deze heb ik dus besteld! omdat ik dacht dat dit de Golden Sample was zoals vermeld STOND op tweakers.net pricewatch. Wat blijkt ! : Net vanavond na mijn bestelling vanmiddag is de link veranderd naar DEZE!
Ik ben dus eigenlijk volgens mij in de MALING genomen of niet? Wat kan ik hier aan doen? Kan ik het product terug sturen / niet accepteren of is dit een goeie kaart die ik gewoon moet houden voor die 290 euro? Ik voel me dus een beetje bedrogen, en ik voel me hier niet lekker bij
. Weet iemand wat ik moet doen?
Groetjes,
StepDit
Op tweakers.net pricewatch stond de link van de golden sample naar komplett. Dan kom je uit op dit product. Deze heb ik dus besteld! omdat ik dacht dat dit de Golden Sample was zoals vermeld STOND op tweakers.net pricewatch. Wat blijkt ! : Net vanavond na mijn bestelling vanmiddag is de link veranderd naar DEZE!
Ik ben dus eigenlijk volgens mij in de MALING genomen of niet? Wat kan ik hier aan doen? Kan ik het product terug sturen / niet accepteren of is dit een goeie kaart die ik gewoon moet houden voor die 290 euro? Ik voel me dus een beetje bedrogen, en ik voel me hier niet lekker bij
Groetjes,
StepDit
Zo, eindelijk klaar
ik had vannochtend helaas nog geen tijd om Windows opnieuw te installeren , maar wat ziet hij er mooi uit!
Alleen nu heb ik 2 vragen, namelijk:
- Is het nodig om Gainward's Expertool te installeren? Gezien het feit dat de Temp. af te lezen is in het Nvidia Instellingen menu en ik niet van plan ben te gaan overclocken.
- Moet ik nu mijn AGP-Aperture Size opvoeren naar 256MB of kan deze op 128 blijven staan?
Alleen nu heb ik 2 vragen, namelijk:
- Is het nodig om Gainward's Expertool te installeren? Gezien het feit dat de Temp. af te lezen is in het Nvidia Instellingen menu en ik niet van plan ben te gaan overclocken.
- Moet ik nu mijn AGP-Aperture Size opvoeren naar 256MB of kan deze op 128 blijven staan?
[ Voor 6% gewijzigd door Yonix op 22-06-2005 21:09 ]
Het gaat er niet om waar de link je naartoe brengt. Als je hebt besteld heb je een (online)factuur gekregen. Hierop staat welk product je hebt besteld, en kun je zien of het goed is gegaan. Als het niet goed zul je contact op moeten nemen met komplett.nl, indien je nog niet hebt betaald kun je uiteraard gewoon annuleren.StepDit schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 20:54:
Ik ben nu een beetje volgens "tweakers.net of komplett genaaid".
Ik ben dus eigenlijk volgens mij in de MALING genomen of niet? Wat kan ik hier aan doen? Kan ik het product terug sturen / niet accepteren of is dit een goeie kaart die ik gewoon moet houden voor die 290 euro? Ik voel me dus een beetje bedrogen, en ik voel me hier niet lekker bij. Weet iemand wat ik moet doen?
Groetjes,
StepDit
Daarnaast ben je niet genaaid door pricewatch/tweakers.net, je bent zelf verantwoordelijk voor wat je besteld hebt.
Hij staat onder rembours en wordt morgen afgeleverd, hoe kan ik hem dan misschien cancelen, en is het wel waard om hem te cancelen? Is deze kaart dan ook gewoon goed?Goat schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:12:
[...]
Het gaat er niet om waar de link je naartoe brengt. Als je hebt besteld heb je een (online)factuur gekregen. Hierop staat welk product je hebt besteld, en kun je zien of het goed is gegaan. Als het niet goed zul je contact op moeten nemen met komplett.nl, indien je nog niet hebt betaald kun je uiteraard gewoon annuleren.
Daarnaast ben je niet genaaid door pricewatch/tweakers.net, je bent zelf verantwoordelijk voor wat je besteld hebt.
Ook staat er Gainward GeForce 6800GT 256MB GDDR3 AGP8X, "Ultra/2400",2ns,DVI, Retail .
Er staat GT terwijl er op de site helemaal geen GT bij de versie staat?
[ Voor 18% gewijzigd door Ditmar op 22-06-2005 21:19 ]
Welke kaart staat er op je factuur?
jawel, kijk maar naar de kleine grijze lettertjes onder de blauwe, hier staat hij wel: http://www.gainward.de/new/main.html
edit:
kijk maar op http://www.komplett.nl/k/kl.asp?bn=10413, je hebt wel de kaart van 290 euro besteld. Dit is alleen geen Golden Sample.
Of je hem wilt houden kun je alleen zelf bepalen. Deze kaart heeft geen garantie dat hij ultra snelheden haalt, maar misschien is het wel mogelijk.
In principe kun je de kaart aannemen en vervolgens (binnen 7 dagen) terugsturen. De verzendkosten zijn dan voor jou maar je hebt in ieder geval geen kaart die je niet wilt hebben...
jawel, kijk maar naar de kleine grijze lettertjes onder de blauwe, hier staat hij wel: http://www.gainward.de/new/main.html
edit:
kijk maar op http://www.komplett.nl/k/kl.asp?bn=10413, je hebt wel de kaart van 290 euro besteld. Dit is alleen geen Golden Sample.
Of je hem wilt houden kun je alleen zelf bepalen. Deze kaart heeft geen garantie dat hij ultra snelheden haalt, maar misschien is het wel mogelijk.
In principe kun je de kaart aannemen en vervolgens (binnen 7 dagen) terugsturen. De verzendkosten zijn dan voor jou maar je hebt in ieder geval geen kaart die je niet wilt hebben...
[ Voor 129% gewijzigd door Goat op 22-06-2005 21:28 ]
Gainward GeForce 6800GT 256MB GDDR3 AGP8X, "Ultra/2400",2ns,DVI, RetailGoat schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:17:
Welke kaart staat er op je factuur?
Edit :
Werkt deze dan wel met Expert-Tool?
[ Voor 13% gewijzigd door Ditmar op 22-06-2005 21:30 ]
Ja die werkt prima met de Expertool. En maak je geen zorgen, je zal vast wel de gespecificeerde kaart krijgen.StepDit schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:19:
[...]
Gainward GeForce 6800GT 256MB GDDR3 AGP8X, "Ultra/2400",2ns,DVI, Retail
Edit :
Werkt deze dan wel met Expert-Tool?
PS. Laat het prijszakken maar beginnen, de Gainward 7800GTX ziet er weer prachtig uit
http://www.gainward.de/new/news/050621/GW3500PRESS.pdf
050621 Press Release »
Gainward PowerPack! Ultra/3500PCX XP
Introducing the worlds most powerful 3D Graphics board known to man,
empowered by NVIDIA's GeForce 7800GTX GPU with the Golden touch
of Gainward's engineering. Thus making us more than proud to present a
product that will enlighten Your computer experience.
Ultra/3500PCX XP will also be available with Gainward's legendary
CoolFX watercooling by Innovatek as well as in Gainward's proprietary
Golden Sample flavour, everything for the ultimate experience!
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Maandag vroeg ook een Gainward 6800GT ultra/2400 GS besteld bij alternate, heb ook een opdrachtbevestiging gekregen dezelfde dag voor 12.00 uur.
Heb gister ff een berichtje gestuurd waar mijn gainward bleef, maar tot heden nog steeds geen kaart of bericht van hun zijde.
Dit komt niet goed vrees ik
Heb gister ff een berichtje gestuurd waar mijn gainward bleef, maar tot heden nog steeds geen kaart of bericht van hun zijde.
Dit komt niet goed vrees ik
Als je een opdrachtbevestiging hebt ontvangen kun je ervan uitgaan dat je bestelling aan je zal worden verzonden. Als je toch twijfelt, kun je ze gewoon even bellen en informeren hoe het zit.
Heb ik ook gedaan vorige week, na één keer overgaan werd er opgenomen en konden ze me vertellen dat de kaart verzonden zou worden.
Heb ik ook gedaan vorige week, na één keer overgaan werd er opgenomen en konden ze me vertellen dat de kaart verzonden zou worden.
hmm ja net ff gebeld met hun, hadden ze niet meer op voorraad 
Ze hadden nog een stuk of 30 besteld maar die levering kwam niet ofzo.
Ze boden me een xfx 6800GT aan, wou ik niet.
Heb maar gelijk de gainward 6800 ultra besteld (die met die referentie cooler)
Ze hadden nog een stuk of 30 besteld maar die levering kwam niet ofzo.
Ze boden me een xfx 6800GT aan, wou ik niet.
Heb maar gelijk de gainward 6800 ultra besteld (die met die referentie cooler)
Je kan bij de deur gewoon de kaart weigeren als je dit wilt. Ik heb deze kaart zelf een dagje gehad en hij doet zeker niet onder voor de Golden sample. Hij clockte met gemak naar ultra speeds en ook ver daarboven (430/1300MHz) op lucht. Dus een mooie kaart, maar erg duur vind ik hem wel nog .StepDit schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:16:
[...]
Hij staat onder rembours en wordt morgen afgeleverd, hoe kan ik hem dan misschien cancelen, en is het wel waard om hem te cancelen? Is deze kaart dan ook gewoon goed?
Ook staat er Gainward GeForce 6800GT 256MB GDDR3 AGP8X, "Ultra/2400",2ns,DVI, Retail .
Er staat GT terwijl er op de site helemaal geen GT bij de versie staat?
Verwijderd
Ik heb net 2 x een 6800 GT besteld van XFX en 2 x qtek voeding van 400 watt. XFX is volgens mij iets sneller dan Aopen en die van leadtek.
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 16:03 ]
nou koop je me toch 2 ultra dikke en dure kaarten, maar je bezuinigt op je voeding???? VERY BAD IDEA. Q-TEC = KUT-TEC.
Mijn neef heft zijn 6800GT ermee gesloopt. Dus ik zou me maar eens goed bedenken of je dat wel wilt
Mijn neef heft zijn 6800GT ermee gesloopt. Dus ik zou me maar eens goed bedenken of je dat wel wilt
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
wil je je kaarten slopen? ik had die Q-tec voedingen als de zodemieter gecanceld als ik jouw was, die dingen wil je nietVerwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 16:01:
Ik heb net 2 x een 6800 GT besteld van XFX en 2 x qtek voeding van 400 watt. XFX is volgens mij iets sneller dan Aopen en die van leadtek.
de XFX sneller dat is onzin
en waarom posten jullie dit niet in het grote 6800GT topic?
Wil je de kaarten direct de prullenbak in doen? Geef ze dan aan mijVerwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 16:01:
Nee... maar ff serieus... niet bezuinigen op je voeding, dat is het SLECHTSTE wat je kan doen. Koop een Tagan/ander kwaliteitsmerk van 480Watt en je kunt vooruit. Zelfs een goede 360-er doet het prima in SLI!
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Verwijderd
Ik heb er een Tagan van gemaakt. 380 watt moet genoeg zijn of niet?? Anders kom je al snel aan de 90 euro voor een voeding. Deze was 50 euro.
Much betterVerwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 22:36:
Ik heb er een Tagan van gemaakt. 380 watt moet genoeg zijn of niet?? Anders kom je al snel aan de 90 euro voor een voeding. Deze was 50 euro.
dit topic verzand een beetje een mengelmoesje van: welke voeding moet ik kopen, en de Gainwards zijn er niet meer: wat voor merk moet ik nu nemen?
In beide gevallen verwijs ik jullie naar andere topics
[ Voor 4% gewijzigd door greatgonzo op 24-06-2005 10:27 ]
Voor de mensen die de aanbieding van de gainwards net gemist hebben.
Leadtek WinFast A400GT TDH (Retail, TV-Out, DVI) 6800gt
€ 222,-
http://www1.alternate.de/...Details.html?artno=JAGL21
€ 222,-
Ik heb die leadtek kaart in mijn PC gehad (Die nu helaas gestolen is).
Houd er rekening mee dat die koeler het geluid van een neerstortende boeing maakt. Voor de rest een prima kaartje.
Houd er rekening mee dat die koeler het geluid van een neerstortende boeing maakt. Voor de rest een prima kaartje.
SICK schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 13:11:
Voor de mensen die de aanbieding van de gainwards net gemist hebben.
€ 222,-
greatgonzo schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 10:26:
dit topic verzand een beetje een mengelmoesje van: welke voeding moet ik kopen, en de Gainwards zijn er niet meer: wat voor merk moet ik nu nemen?

Kan je kaart kapot gaan als je een te zwakke voeding hebt?
Ik heb inmiddels een Tagan 480, maar hij blijft eens per uur GROEN beeld geven en dan crash!:S
Ik heb inmiddels een Tagan 480, maar hij blijft eens per uur GROEN beeld geven en dan crash!:S
Dat groene beeld heeft inderdaad met de voeding te maken. Probeer is eens een aparte lijn te gebruiken (als je dat al niet doet).Maxxi schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 13:41:
Kan je kaart kapot gaan als je een te zwakke voeding hebt?
@greatgonzo; tijd voor een nieuw topic over Gainwards denk je? Anders zal ik vanavond wel even een startpost maken
Dat lijkt me beter ja, zoals ik al melde komen er nu meer vragen van: die gainwards zijn er niet meer, wat kan ik nu beter halen? En vragen als "oe, mijn voeding trekt het niet, het maakt toch niet uit als ik er nu een voedingblok van een tientje in stop hé, want die kaart was al duur genoeg!"
Nieuw topic dus maar waar men terecht kan met:
- ervaringen
- benchmark resultaten
- overklokresultaten GT/Ultra
- Aanbiedingen als de kaart weer ergens verkrijgbaar is
Voor de overige ultra's en gt's kan men terecht in Het Grote 6800 GT Topic Deel 3! en [rml][ Algemeen] nVidia GeForce Topic! Deel 15[/rml]
Nieuw topic dus maar waar men terecht kan met:
- ervaringen
- benchmark resultaten
- overklokresultaten GT/Ultra
- Aanbiedingen als de kaart weer ergens verkrijgbaar is
Voor de overige ultra's en gt's kan men terecht in Het Grote 6800 GT Topic Deel 3! en [rml][ Algemeen] nVidia GeForce Topic! Deel 15[/rml]
Laten we het maar in dit topic houdenSgtStrider schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 14:32:
[...]
Dat groene beeld heeft inderdaad met de voeding te maken. Probeer is eens een aparte lijn te gebruiken (als je dat al niet doet).
@greatgonzo; tijd voor een nieuw topic over Gainwards denk je? Anders zal ik vanavond wel even een startpost maken
En daarbij dan ook het verzoek op te letten dat de vragen ontopic zijn, vragen over voedingen etc horen hier niet thuis
Mijn vraag heeft betrekking op mijn nieuwe Gainward kaart incombinatie met mijn voeding.
Het is dus geen voeding vraag
Ik heb net me AGP voltage op 1.8V gezet en bios geupdate (p4p800-e deluxe) hopen dat het "groene" beeld nu weg blijft
Edit: nog geen 2 min later WEER een crash:S
Ik heb een Tagan 480, heb de "split" functie aangezet waarbij de 12V in 2en wordt gesplits.
En ik heb de GRND (zal wel ground) kabeltje aan me kast aangesloten.
Hebben meer mensen het id dat de beeld opbouw (bv het menu van tweakers) trager is met deze kaart?
Het schokt iets dat had ik niet bij mijn oudere 9800pro.
Is dit een driver probleem?
Ik heb net me AGP voltage op 1.8V gezet en bios geupdate (p4p800-e deluxe) hopen dat het "groene" beeld nu weg blijft
Ik heb een Tagan 480, heb de "split" functie aangezet waarbij de 12V in 2en wordt gesplits.
Hebben meer mensen het id dat de beeld opbouw (bv het menu van tweakers) trager is met deze kaart?
[ Voor 46% gewijzigd door Maxxi op 24-06-2005 18:47 ]
Welke driver heb je?Maxxi schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 18:10:
Mijn vraag heeft betrekking op mijn nieuwe Gainward kaart incombinatie met mijn voeding.
Een vraag aan diegene die de Gainward Ultra/2400 (GeForce 6800GT) hebben:
- Hoe warm word jullie kaart nadat jullie hem naar de ''Golden Sample'' settings hebben geclocked?
Op dit moment zijn de temp. als volgt:
Kaart is nog niet geclocked op GS speeds!
• GPU: 56 Graden Celsius.
• CPU: 44 Graden Celsius.
Ik wil gewoon even kijken hoe groot de ''prestatie-winst'' zal zijn als ik de Ultra\2400 laat draaien op ''Golden Sample'' speeds, maar dan mag de kaart natuurlijk niet te warm worden
- Hoe warm word jullie kaart nadat jullie hem naar de ''Golden Sample'' settings hebben geclocked?
Ik wil gewoon even kijken hoe groot de ''prestatie-winst'' zal zijn als ik de Ultra\2400 laat draaien op ''Golden Sample'' speeds, maar dan mag de kaart natuurlijk niet te warm worden
[ Voor 13% gewijzigd door Yonix op 25-06-2005 11:49 ]
Verwijderd
Maxxi,
Hoe heb je de12v rails aangesloten, een cpu verbruikt zo 9A van de 12v lijn, de gainward zit op rond de 8A. Bij elkaar is dat 17A en dat lijk mij te veel als ze beide op de zelfde 12rail zitten.
Hoe heb je de12v rails aangesloten, een cpu verbruikt zo 9A van de 12v lijn, de gainward zit op rond de 8A. Bij elkaar is dat 17A en dat lijk mij te veel als ze beide op de zelfde 12rail zitten.
zijn dit de idle of de load temperaturen als dit je load is zijn dit redelijke temperaturen voor dit weer de mijne word een stuk warmer met dit weer (63c load op 400/1100) zonder problemenen hij blijft op standaard snelhied niet veel koeler.Yonix schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 11:48:
Een vraag aan diegene die de Gainward Ultra/2400 (GeForce 6800GT) hebben:
dus je kan hem gewoon op GS snelheid clocken scheelt mischien max 5c.
PS: als dit je idle temperaturen zijn weet ik het niet zeker de mijne is idle 51c met dit weer
Beste Tweakers,
Ik heb nu de Gainward 6800GT in m'n pc zitten, games lopen als een speer en ik ben er super tevreden mee. Nu heb ik een 3dmark03 gedaan en daar kwam m'n score uit op 7741. Nu zeiden ze op een ander forum dat dat echt een slechte score was die veel beter kon.
Dit is mijn systeem.
AMD Atlhon XP 2800+ @ 2085MHZ
1024DDR Ram Pc3200
Msi Kt600 LSR Moederbord
Gainward 6800GT @ Stock speeds.
P.s. Dit wel met de drivers van de CD die erbij zat.
Ik heb nu de Gainward 6800GT in m'n pc zitten, games lopen als een speer en ik ben er super tevreden mee. Nu heb ik een 3dmark03 gedaan en daar kwam m'n score uit op 7741. Nu zeiden ze op een ander forum dat dat echt een slechte score was die veel beter kon.
Dit is mijn systeem.
AMD Atlhon XP 2800+ @ 2085MHZ
1024DDR Ram Pc3200
Msi Kt600 LSR Moederbord
Gainward 6800GT @ Stock speeds.
P.s. Dit wel met de drivers van de CD die erbij zat.
[ Voor 8% gewijzigd door Heaget op 25-06-2005 14:57 ]
Die vraag kan ik niet beantwoorden maar wel dat hij bij mij draait op een 300W voeding, kep net een Cooler-Master 380Watt gekocht, maar nog niet ingebouwd.Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 19:09:
Heeft iemand enige idee hoeveel die Gainward /ultra 2400 verbruikt en welke voltages '?
Dit zijn inderdaad de idle temperaturen alleen had ik ze niet goed afgelezen, de idle temp's blijven namelijk hangen rond de 60c en als ik dus echt intensief aan het gamen ben dan loopt hij op naar de 63 - 65c.martijn- schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 14:24:
[...]
zijn dit de idle of de load temperaturen als dit je load is zijn dit redelijke temperaturen voor dit weer de mijne word een stuk warmer met dit weer (63c load op 400/1100) zonder problemenen hij blijft op standaard snelhied niet veel koeler.
dus je kan hem gewoon op GS snelheid clocken scheelt mischien max 5c.
PS: als dit je idle temperaturen zijn weet ik het niet zeker de mijne is idle 51c met dit weer
Edit: Ik heb net even doormiddel van ExperTool de snelheden op de ''Enhanced Settings'' gezet, ook had ik nog even Doom³ gedraaid en de temperatuur van de GPU liep op naar 73c, idle staat de
temp nu weer op 60c. Doom³ liep overigens perfect
Edit²: Net even 3D Mark '05 gedraaid en mijn score ging van 4698 naar 5049
[ Voor 41% gewijzigd door Yonix op 25-06-2005 17:26 ]
Ik zou ExpertTool gewoon trashen.SgtStrider schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 17:16:
Vreemde bug. Expertool "Performance" tab is grijs? Gaat hier om versie 3.29 met 77.50.
[afbeelding]
Ik gebruik zelf RivaTuner en ik merk verbeterde stabiliteit in games met de OC.
(Het kan zijn dat ExpertTool niet werkt omdat hij de kaart niet herkend met die drivers.)
Hij heeft wel gewerkt overigens. Maar ik zal RivaTuner proberen, dat Expertool ziet er zo brak uitTr1gg3R schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 20:45:
[...]
Ik zou ExpertTool gewoon trashen.
Ik gebruik zelf RivaTuner en ik merk verbeterde stabiliteit in games met de OC.
(Het kan zijn dat ExpertTool niet werkt omdat hij de kaart niet herkend met die drivers.)
PS. Iemand met een GT GS al een Ultra Bios geflashed?
Ik gebruik de nieuwste driver 77.62.
Net me Gainward 6800GT GS in iemand anders zijn pc geprobeert.
PERCIES dezelfde groene vlekken, hij heeft een A-merk 420W Voeding met 8 harddisken erin.
Al deze disken afgekoppeld alleen OS schijf aan, en dannog het probleem.
Lijkt mij dus dat me kaart gewoon kapot is, heb Alternate gebeld die deden erg vaag over een eventuele nieuwe kaart.
We moeten eerst het probleem zelf constanteren (blablabla) kon wel een aantal dagen overheen gaan!!
En dan bestelden ze pas een nieuwe (als die nog te krijgen was!) ik ben op dit laaste maar niet meteen ingegaan om toch vriendelijk te blijven.
Morgen meteen weer even bellen en opsturen, zit nu weer terug op me 9800Pro :S! misshcien wel minder high end maar hij werkt wel:)
Niemand een kapotte Gainward van Alternate tot nu toe?
PERCIES dezelfde groene vlekken, hij heeft een A-merk 420W Voeding met 8 harddisken erin.
Lijkt mij dus dat me kaart gewoon kapot is, heb Alternate gebeld die deden erg vaag over een eventuele nieuwe kaart.
We moeten eerst het probleem zelf constanteren (blablabla) kon wel een aantal dagen overheen gaan!!
En dan bestelden ze pas een nieuwe (als die nog te krijgen was!) ik ben op dit laaste maar niet meteen ingegaan om toch vriendelijk te blijven.
Morgen meteen weer even bellen en opsturen, zit nu weer terug op me 9800Pro :S! misshcien wel minder high end maar hij werkt wel:)
Verwijderd
Ik heb hem binne. Als eersteben ik de stroom verbruik wezen meten op de molex op de standaard instelingen tijden de games/bechnmarks.
Piek 5v 5,54Ampere
Piek 12v 4,58Ampere
Ik weet niet of die ook nog wat verbruikt over de AGP, maar dit geeft wel een duidelijk beeld aan welke eisen je voeding moet voldoen.
Heb hem hier perfect draaien met een 300watt voeding die alleen de mobo(cpu)+Video kaart voedt.
Edit---
Ik krijg me kaart niet meer stabiel op de ultra speeds
Het zl wel door de hitte komen.
Gelukig heb ik heb wel één keer kunne bench op ultra speeds, zie hier het resoltaat 5446 3Dmark05.
Piek 5v 5,54Ampere
Piek 12v 4,58Ampere
Ik weet niet of die ook nog wat verbruikt over de AGP, maar dit geeft wel een duidelijk beeld aan welke eisen je voeding moet voldoen.
Heb hem hier perfect draaien met een 300watt voeding die alleen de mobo(cpu)+Video kaart voedt.
Edit---
Ik krijg me kaart niet meer stabiel op de ultra speeds
Gelukig heb ik heb wel één keer kunne bench op ultra speeds, zie hier het resoltaat 5446 3Dmark05.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 23:14 ]
Iemand die Expertool 3.29 ook heeft draaien sinds dag 1 van de Alternate aanbieding? Ik heb het idee dat er een tijdslimiet opzit, vanwege de text 'Demo' die ik krijg als ik met mijn muis over het icoon in mijn taakbalk ga.
Verwijderd
Ik haal de ultra speeds nog eens niet
, de video kaart loop dan steed vast met de max temps van mem 55°C Gpu 71°C. Hoe zit met dat overcloke gerantie ?
In games is het 54°C en 82°C. Mischien rotte coolpaste, case temp is zo 35°C
Ik moet hier een hoop gaan veranderen.
In games is het 54°C en 82°C. Mischien rotte coolpaste, case temp is zo 35°C
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 09:36 ]
Je hebt garantie dat de kaart Ultra-speeds haalt. Kijk ook naar je eigen systeem: airflow (temperatuur) en voeding kunnen het probleem veroorzaken. Als de kaart de instellingen niet trekt, laat deze meestal artifacts zien en loopt hij niet direct vast...Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 08:58:
Ik haal de ultra speeds nog eens niet, de video kaart loop dan steed vast met de max temps van mem 55°C Gpu 71°C. Hoe zit met dat overcloke gerantie ?
In games is het 54°C en 82°C. Mischien rotte coolpaste, case temp is zo 35°CIk moet hier een hoop gaan veranderen.
Als het niet aan he systeem ligt maar aan de kaart dan zou ik Alternate toch maar even bellen
Probeer het eens met de originele drivers...Maxxi schreef op zondag 26 juni 2005 @ 18:03:
Ik gebruik de nieuwste driver 77.62.
Nog geen bios flash gedaan. Ik heb al wel het bios van een ultra GS, misschien dat ik deze in mijn kaart flash. Ik vraag me alleen af of dat zin zal hebben...SgtStrider schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 21:20:
[...]
Hij heeft wel gewerkt overigens. Maar ik zal RivaTuner proberen, dat Expertool ziet er zo brak uit
PS. Iemand met een GT GS al een Ultra Bios geflashed?
Ik heb zojuist, na een week wachten , mijn Zalman VF700-Cu ontvangen
[ Voor 46% gewijzigd door Goat op 27-06-2005 14:04 ]
Die grote rooie koeler er even afhalen en dan met een schroevendraaier je koperen core-koelblok IETSJES strakker aandraaien.Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 08:58:
Ik haal de ultra speeds nog eens niet, de video kaart loop dan steed vast met de max temps van mem 55°C Gpu 71°C. Hoe zit met dat overcloke gerantie ?
In games is het 54°C en 82°C. Mischien rotte coolpaste, case temp is zo 35°CIk moet hier een hoop gaan veranderen.
En ja 63 graden is normaal in dit weer. Bij mij komt ie bij het gamen ook rond de 59-60 graden hoor!.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
(Dat ga ik de volgend ekeer doen voor nag lagere temps, kan je ook gewoon de koelpasta vervangen zonder dat je gerantie verloopt ?)
Probleem opgelost
, dankzij zijn groote van de video kaart sluit die mooi de kast in twee helfte af waardoor de warmte er onder blijft hangen. Met een stukje karton heb ik er voor gezorgt dat me 12cm fan mooi de lucht onder de video kaart blaast.
Nu heb ik een mooie score van 5604 2005 en 12031 2003. Deze kaart werkt het beste met zo hoog mogelijke fsb, terwijl me vorige kaart(Radeon 9550) en ernorme boost kreeg waneer ik me fsb op 188Mhz had ingesteld.
Me score kan hoger heb al een keer rond de 5700 gehaald, maarje ik ben wel van plan om nog een tijd met dit systeem te doen
.
Ik heb alleen idee dat die profielen van Nvidia niet werken
, somige games staan er zelfs niet tussen. En kent iemand een tooltje waarmee je goed de fanspeeds van je video kaart kan late regelen ? Met speedfan en nvidia software kan dat jammer genoeg niet.
Probleem opgelost
Nu heb ik een mooie score van 5604 2005 en 12031 2003. Deze kaart werkt het beste met zo hoog mogelijke fsb, terwijl me vorige kaart(Radeon 9550) en ernorme boost kreeg waneer ik me fsb op 188Mhz had ingesteld.
Me score kan hoger heb al een keer rond de 5700 gehaald, maarje ik ben wel van plan om nog een tijd met dit systeem te doen
Ik heb alleen idee dat die profielen van Nvidia niet werken
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 22:25 ]
Ik twijfelde nog of ik de ultra van gainward zou kopen, maar die is vanmiddag van de site gehaald. Heb nu toch maar een XFX 6800 GT besteld bij alternate. Vond de meerprijs van 60 euro voor de ultra (de aopen dan) toch wel veel. Die aopen heeft echter wel video-ingang volgens de site, maar kan er verder niks over vinden. Vraag me af of dat wel klopt.
Klik mee voor GoT!........
De ultra bios heeft minders strakke geheugen timings. Dus kwa mhzjes zal je er misschien een beetje op vooruit gaan. Kwa prestatie is dat nog maar de vraag. Ik wil ook nog een keer een ultra bios proberen omdat het geheugen wel 1.6ns is maar boven de 1180 artifacs geeft. Misschien dat die lossere timins wat extra mhzjes opleveren omdat die strakkere timings nu de boel verzieken. En een ultra bios heeft natuurlijk ook het voordeel of nadeel dat je 1,4 volt daar je core jaagt. Maar dat moeten je kaart (stroomvoorziening) en je core natuurlijk wel aankunnen.SgtStrider schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 21:20:PS. Iemand met een GT GS al een Ultra Bios geflashed?
Er zijn ook mensen die een ultra hebben en daar juist een GT bios op flashen van wege de strakkere memory timings. Dus een ultra bios op een GT flashen zou ook moeten kunnen.
[ Voor 5% gewijzigd door martijn_tje op 28-06-2005 19:12 ]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Hehe, ik stond gisteren voor hetzelfde dilemma en heb toch ook maar die XFX 6800GT besteld bij Alternate ipv die Ultra. Wel heb ik meteen een Tagan voeding erbij gekocht omdat ik bang ben dat mijn lawaaierige 300 watt voeding het niet gaat trekken, en een tubetje Arctic Silver 5.Ikke! schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:10:
Ik twijfelde nog of ik de ultra van gainward zou kopen, maar die is vanmiddag van de site gehaald. Heb nu toch maar een XFX 6800 GT besteld bij alternate. Vond de meerprijs van 60 euro voor de ultra (de aopen dan) toch wel veel. Die aopen heeft echter wel video-ingang volgens de site, maar kan er verder niks over vinden. Vraag me af of dat wel klopt.
Ik heb zelf overigens nooit begrepen dat er een video-ingang zit op die Ultra van Aopen, ik denk dus dat het niet klopt.
XFX GeForce 6800 GT 256MB (AGP, 2x DVI), PVT40AUDF7-D3 € 269,-
XFX GeForce 6800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI), PVT45GUD € 375,-
wie kan mij vertellen waarom PCI-e versies zoveel duurder zijn als hun agp broertjes?
XFX GeForce 6800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI), PVT45GUD € 375,-
wie kan mij vertellen waarom PCI-e versies zoveel duurder zijn als hun agp broertjes?
Even een cross postje uit DOC
Met m'n 6800GT (gainward natuurlijk) over de 6K
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=973841
CPU kan nog veel harder (draait nu op 2,4GIG in plaats van 2,7GIG en core van de kaart kan denk ik ook nog wat harder (450 moet wel haalbaar zijn met artifacs op 1,3 volt) 440x 1100 is super stabiel en hoger heb ik nog niet getest. Alleen het geheugen wil niet ech mee. Van 1130 tot ongeveer 1180 lichte artifacs, daar boven onwijs veel. Het is wel 1.6ns geheugen dus ik vind het maar vaag
Edit
Zo beter
2,3 volt overleeft ie trouwens wel
(foutje met voltmod) en 2,7 gig doet ie op 2 volt. Met meer voltage gaat ie geen Mhz harder dat was een beetje jammer. Bijna een proc gesloopt met een voltmod en er achter komen dat je er niks mee op schiet.
Met m'n 6800GT (gainward natuurlijk) over de 6K
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=973841
CPU kan nog veel harder (draait nu op 2,4GIG in plaats van 2,7GIG en core van de kaart kan denk ik ook nog wat harder (450 moet wel haalbaar zijn met artifacs op 1,3 volt) 440x 1100 is super stabiel en hoger heb ik nog niet getest. Alleen het geheugen wil niet ech mee. Van 1130 tot ongeveer 1180 lichte artifacs, daar boven onwijs veel. Het is wel 1.6ns geheugen dus ik vind het maar vaag
Edit
Zo beter
2,3 volt overleeft ie trouwens wel

[ Voor 26% gewijzigd door martijn_tje op 28-06-2005 20:44 ]
Verwijderd
Het zijn de hogere timings van de gt serie
.
2,4v is wel erg veel, hoe lang wilt een Athlon xp dat ooit uihouden ? Ik vind 2v al erg veel.
2,4v is wel erg veel, hoe lang wilt een Athlon xp dat ooit uihouden ? Ik vind 2v al erg veel.
Heb sinds vandaag ook een Gainward 6800ultra...maar heb sinds vandaag ook een shitload aan artifacts in elke game die ik speel
Het probleem: Artifacts in elke spel, soms ook een blauwe scherm waar windows dood leuk de drivers de schuld geeft en iets meet een infinite loop..
Met sommige drivers zie ik zelfs in windows AF EN TOE wat artifacts..snel flikkeren.
wat heb ik geprobeerd: Verschillende drivers, vanaf de 66.xx tot en met de 77.xx van Omega heeft niet geholpen, ouwde vid kaart erin gegooid (ti4200) met dezelde drivers en dat werkte np.
Systeem:
2x 512 mb
cpu: p4 3,0
mobo: Asus p4p 800 deluxe
3 x een HD
voeding: een Q-tec gold 500w
Heb tijdens het spelen geakt tabt om de voltages checken en deze lagen altijd rond de 12-5-3 volt,
de 12v schommelde tussen de 11,8 en 12.1 de 5v tussen 4.9-5.1 en de 3v bleef rond de 3.05 zitten ?
Weet echt niet meer wat ik nu moet doen, nieuwe voeding kopen? mischien is dat het toch? of heb ik gewoon een brak kaart meegekregen

Het probleem: Artifacts in elke spel, soms ook een blauwe scherm waar windows dood leuk de drivers de schuld geeft en iets meet een infinite loop..
Met sommige drivers zie ik zelfs in windows AF EN TOE wat artifacts..snel flikkeren.
wat heb ik geprobeerd: Verschillende drivers, vanaf de 66.xx tot en met de 77.xx van Omega heeft niet geholpen, ouwde vid kaart erin gegooid (ti4200) met dezelde drivers en dat werkte np.
Systeem:
2x 512 mb
cpu: p4 3,0
mobo: Asus p4p 800 deluxe
3 x een HD
voeding: een Q-tec gold 500w
Heb tijdens het spelen geakt tabt om de voltages checken en deze lagen altijd rond de 12-5-3 volt,
de 12v schommelde tussen de 11,8 en 12.1 de 5v tussen 4.9-5.1 en de 3v bleef rond de 3.05 zitten ?
Weet echt niet meer wat ik nu moet doen, nieuwe voeding kopen? mischien is dat het toch? of heb ik gewoon een brak kaart meegekregen
[ Voor 5% gewijzigd door Jumpiefox op 28-06-2005 21:02 ]
The first casualty in war is always the truth...
toch zien die lijnen er goed uit. er mag wat verschil inzitten.
maarja als ik jouw was zou ik zo wie zo die qtec eruit gooien.
ondingen zijn dat.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Ik heb de Gainward 6800 GT GS bij Alternate gekocht. Er hangt een Iiyama Vision Master Pro 425 aan (een CRT dus).
Klopt het dat de VGA uitgang beroerd is? Ik heb beide converter-plugjes geprobeerd op beide uitgangen, maar ik blijf een "beeldecho" zien.
Als ik hier op het forum bijvoorbeeld aan de rechterkant kijk (waar de zwarte lijn vanaf "Logout" naar beneden loopt, zie ik in het grijze gedeelte een stuk of 8 afwisselend licht- en donkergrijze lijnen.
Zo erg dat ik er koppijn van begin te krijgen.
Met mijn vorige videokaarten (GF4Ti4200 en 5700 XT) had ik hier geen last van...
Klopt het dat de VGA uitgang beroerd is? Ik heb beide converter-plugjes geprobeerd op beide uitgangen, maar ik blijf een "beeldecho" zien.
Als ik hier op het forum bijvoorbeeld aan de rechterkant kijk (waar de zwarte lijn vanaf "Logout" naar beneden loopt, zie ik in het grijze gedeelte een stuk of 8 afwisselend licht- en donkergrijze lijnen.
Zo erg dat ik er koppijn van begin te krijgen.
Met mijn vorige videokaarten (GF4Ti4200 en 5700 XT) had ik hier geen last van...
@Jumpiefox
die 3 volt hoort 3,3 te zijn die is die is wel wat laag. Maar de 5 en 12 volt waar de kaart de meeste stroom vandaan haalt mogen geen probleem zijn. Je voeding is het denk ik dus niet. Ondanks dat Qtec een bagger merk is.
Heb je driver cleaner o.i.d. gebruikt om je drivers echt goed te verwijderen?
Wordt je kaart erg warm?
@riffey#4
Misschien zijn die convertortjes wel erg brak. Kan je die niet aan een andere kaart proberen waarvan je wel weet die ie goed beeld over de DVi uitgang geeft. Mijn kaart geeft in iedergeval super strak beeld (zoals het hoort). Maar ik heb er een TFT aan hangen en gebruik de convertortjes dus niet.
die 3 volt hoort 3,3 te zijn die is die is wel wat laag. Maar de 5 en 12 volt waar de kaart de meeste stroom vandaan haalt mogen geen probleem zijn. Je voeding is het denk ik dus niet. Ondanks dat Qtec een bagger merk is.
Heb je driver cleaner o.i.d. gebruikt om je drivers echt goed te verwijderen?
Wordt je kaart erg warm?
@riffey#4
Misschien zijn die convertortjes wel erg brak. Kan je die niet aan een andere kaart proberen waarvan je wel weet die ie goed beeld over de DVi uitgang geeft. Mijn kaart geeft in iedergeval super strak beeld (zoals het hoort). Maar ik heb er een TFT aan hangen en gebruik de convertortjes dus niet.
Verwijderd
Hey ik heb dus nu die XFX geforce 6800 gt AGP versie gekocht met een TAGAN 380 watt voeding. Maar nu als ik een divx filmpje wil afspelen is het filmpje heel licht van kleur. Dit gebeurd ook bij het intro filmpje van San Andreas. Heel vaag...... Iemand een idee hoe dit kan?
Op me andere pc gebeurd dit ook. Zelfde videokaart maar andere processor enzo.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 21:40 ]
Verwijderd
Ik heb sinds deze maand ook een Gainward 6800 GT (2400 GS)
En heb ook last van artifacts (vooral battlefield2), steeds artifacts met als gevolg dat pc vast loopt en dat ik moet resetten (of pc reset zelf), aan de temperatuur of voeding ligt het niet
Heb net Alternate erover gemaild
En heb ook last van artifacts (vooral battlefield2), steeds artifacts met als gevolg dat pc vast loopt en dat ik moet resetten (of pc reset zelf), aan de temperatuur of voeding ligt het niet
Heb net Alternate erover gemaild
Heb idd drivercleaner gebruikt voordat ik nieuwe drivers heb geinstalleerd, de kaart heeft een idle temp van 50-51C
staat al een paar x vermeld hier op het forum.Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:39:
Hey ik heb dus nu die XFX geforce 6800 gt AGP versie gekocht met een TAGAN 380 watt voeding. Maar nu als ik een divx filmpje wil afspelen is het filmpje heel licht van kleur. Dit gebeurd ook bij het intro filmpje van San Andreas. Heel vaag...... Iemand een idee hoe dit kan?
ga naar je instellingen van nvidia.
ga naar kleurcorrectie.
en zet daar bij overlay, het kleurprofiel op geavanceerd
Verwijderd
Thx man doet nu perfect.chucky666 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:44:
[...]
staat al een paar x vermeld hier op het forum.
ga naar je instellingen van nvidia.
ga naar kleurcorrectie.
en zet daar bij overlay, het kleurprofiel op geavanceerd
Verwijderd
Alleen bij media player clasic moet ik dat elke keer doen waneer ik een filmpje ga kijken. Drivers van nvidia zuigen erg. Hopelijk zijn die omega drivers wel bug vrij.
Kan er iemand die een Ultra heeft met dit tooltje kijken van z'n memory timings zijn en er een screenshot van posten? Dan kan ik testen of het echt aan de timings ligs dat ik al vrij snel boven de 1100Mhz problemen (artifacs) krijg.
http://www.mvktech.net/in...electfolder&filecatid=119
martijn_tje schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 08:31:
Kan er iemand die een Ultra heeft met dit tooltje kijken van z'n memory timings zijn en er een screenshot van posten? Dan kan ik testen of het echt aan de timings ligs dat ik al vrij snel boven de 1100Mhz problemen (artifacs) krijg.

leadtek ultra
[ Voor 13% gewijzigd door chucky666 op 29-06-2005 09:16 ]
Ga vandaag me 6800GT GS opsturen terug naar Alternate, omdat ik dit verschijnsel heb waarneer ik een game opstart (dus in 3d mode ga):

Andere voeding gekocht (Tagan 480W), en in andere pc geprobeert met A merk voeding maar zelfde probleem.
Ze zijden dat er nog 1 kaart was (en geen nieuwe mee binnen komen!!) ze hebben deze voor me gereserveerd.
Edit: foto even wat kleiner gemaakt

Andere voeding gekocht (Tagan 480W), en in andere pc geprobeert met A merk voeding maar zelfde probleem.
Ze zijden dat er nog 1 kaart was (en geen nieuwe mee binnen komen!!) ze hebben deze voor me gereserveerd.
[ Voor 12% gewijzigd door Maxxi op 29-06-2005 11:23 ]
Ik heb een tijdje terug ook de 2400 GS besteld voor 269,- eu. Prima kaart, draait netjes op Ultra speeds zonder problemen. Dus ik zou hem graag naar een Ultra flashen.
Iemand dit al geprobeert/gedaan?
Offtopic: eeehm Maxxi resize je pic ff van 1,5 mb
Offtopic: eeehm Maxxi resize je pic ff van 1,5 mb
http://www.mvktech.net/in...selectfolder&filecatid=89Akropolis schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 11:19:
Dus ik zou hem graag naar een Ultra flashen.
]
Ik zou zeggen, succes
Ik ga vandaag de kaart in een andere pc testen, daar zit een zalman 400Watt in en voor de rest precies dezelfde hardware. Kijken of ie het daar wel of/niet doet
Bleh echt wel minder
heb je eindelijk een nieuwe kaart doet ie het gewoon niet. ach jah.
Jah die had ik al gevonden.Maxxi schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 11:25:
[...]
http://www.mvktech.net/in...selectfolder&filecatid=89
Ik zou zeggen, succes
Ding staat bij mij ook op de verlanglijst!Goat schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:59:
[...]
Ik heb zojuist, na een week wachten , mijn Zalman VF700-Cu ontvangen. Ik zal hem er vandaag of morgen opzetten en wat ervaringen posten.
Ben heel benieuwd naar je verschil in temperaturen! Bij mij de GPU belast in de 70, vorige week max 78!, en PCB in de 60. Nu idle 60 om 43.
Passen de originele rode ram sinks nog onder de koeler, of moet je beslist de blauwe gebruiken?
Wel jammer van die mooie rode brok metaal....
I love the smell of Jetfuel in the morning
Beetje jammer dat die timings die ik te zien krijg precies het zelfde zijn. Dat zou moeten betekenen dat of
- m'n geheugen echt niet wil
- het tooltje niet klopt en wat er op andere fora vermeld staat niet klopt
- er misschien verschil zit in de spanning op het geheugen van een gt en ultra
- Ik nu alleen maar meer vragen heb die ik na m'n toetsen misschien aandacht ga schenken
[ Voor 4% gewijzigd door martijn_tje op 29-06-2005 15:28 ]
Denk dat meer mensen zo denken,Akropolis schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 13:04:
[...]
Jah die had ik al gevonden.Maar wie zegt dat dat flashen gaat werken? Want ik weet niet of de timings van het geheugen op die kaart ook anders zijn. Dusja ik wou ff afwachten totdat iemand anders het gedaan had zodat ik weet of het werkt of niet.
Maar wat wil je dr mee dan? is je kaart nu niet snel genoeg om BF2 1600*1200 alles vol te spelen?
Bedenkt wel dat het een kaart van bijna 300 euro is, die je ook in 1x om zeep kan helpen voor iets wat je waarschijnlijk zelf niet merkt.
Ik heb mijn 9800pro ook geflasht naar XT maar daar zit echt performance verschil in, aangezien je de GS toch al kan clocken tot een ultra doe ik dit niet.
Verwijderd
moet ik een nieuw topic starten over de nieuwe aanbieding van alternate: de pny verto 6800 gt met 256 mb gddr3 geheugen?
Ik denk alleen als je er gebruikerservaring mee hebt. Een ander topic over deze aanbieding is namelijk al gelockt door een moderator. Wel een mooie aanbieding, ik baal best wel dat ik twee dagen geleden de XFX variant heb besteld voor 269 euro. Scheelt toch weer 3 tientjes, maar ja....Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:26:
moet ik een nieuw topic starten over de nieuwe aanbieding van alternate: de pny verto 6800 gt met 256 mb gddr3 geheugen?
(typo-edit)
Zo, ik ben weer terug van me test sessie, en het leek erop alsof de kaart 100% werkte, geen crashes geen artifacts 1-2uur lang gespeeld en 2 uur lang een film gekeken.
Nu heb ik dus een nieuwe voeding nodig, ik dacht er zelf naar om de Cooler master Real power 450W te kopen, (men vriend had een zalman 400W en deed het perfect). ^^ zo ik ben weer een beetje blij ;p
Nu heb ik dus een nieuwe voeding nodig, ik dacht er zelf naar om de Cooler master Real power 450W te kopen, (men vriend had een zalman 400W en deed het perfect). ^^ zo ik ben weer een beetje blij ;p
Ik moet zeggen dat ook ik zeer tevreden ben over de kaart (6800GT)Jumpiefox schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 21:54:
Zo, ik ben weer terug van me test sessie, en het leek erop alsof de kaart 100% werkte, geen crashes geen artifacts 1-2uur lang gespeeld en 2 uur lang een film gekeken.
Nu heb ik dus een nieuwe voeding nodig, ik dacht er zelf naar om de Cooler master Pure power 450W te kopen, (men vriend had een zalman 400W en deed het perfect). ^^ zo ik ben weer een beetje blij ;p
De temperaturen zijn zeer netjes, alhoewel ze in het weekend een beetje hoog waren, maar het was toen ook uitzonderlijk warm.
Kortom, super kaart!
Verwijderd
Waarom geen Huntkey 500W met 2*12v rails ? Staat voor 44 euro in de Price watch met 6 euro verzend kosten.
Als het goed is heb ik hem deze week nog binne. Tja hier spontane reboots tijdens de games of ze lopen vast. Bij speedfan zie ik dat me 5v de schuldige is van de 300watt no name voeding. Als ik hem binne heb dan laat ik het wel even horen.
Ik heb de VGA uit getest op 1280*1024. Hier totaal geen echo in het beeld. Ik kijk er zelfs van op hoe goed het beeld is, al zijn de kleuren wel wat minder
Als het goed is heb ik hem deze week nog binne. Tja hier spontane reboots tijdens de games of ze lopen vast. Bij speedfan zie ik dat me 5v de schuldige is van de 300watt no name voeding. Als ik hem binne heb dan laat ik het wel even horen.
Ik heb de VGA uit getest op 1280*1024. Hier totaal geen echo in het beeld. Ik kijk er zelfs van op hoe goed het beeld is, al zijn de kleuren wel wat minder
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 23:54 ]
Mjah ik heb nu een Q-teq "500"w en ga dit x voor een wat betrouwbare merk goedkoop is duurkoop zeggen ze wel eens dat heb ik nu dus met de Q-tec was ook rond de 50euro. Elke review die ik heb gelezen over de Cooler master real power 450w was lovend dus dat wordt het
(kan geen reviews vinden van de huntkey =) )
[ Voor 35% gewijzigd door Jumpiefox op 30-06-2005 00:22 ]
kijk maar eens in het welke voeding heb ik nodig topic in overige hardware. daar staat een mooi lijstje met A merken. Huntkey staat daar ook tussen.
Maar hoeveel zooi heb je wel niet dat je een 500 watt voeding nodig denkt te hebben. Ik heb nog een weekje gedraait met een 350 watter van Aopen. Cpu 150+ watt (2700Mhz @ 2 volt) vga 100+ watt (440x1100 @ 1,3 volt), overige zooi ~75-100 watt (2x256MB intern, mobo, hd, cdrw, dvdrw, zip 100MB, floppy, liveplayer platinum, 6casefans)
Maar hoeveel zooi heb je wel niet dat je een 500 watt voeding nodig denkt te hebben. Ik heb nog een weekje gedraait met een 350 watter van Aopen. Cpu 150+ watt (2700Mhz @ 2 volt) vga 100+ watt (440x1100 @ 1,3 volt), overige zooi ~75-100 watt (2x256MB intern, mobo, hd, cdrw, dvdrw, zip 100MB, floppy, liveplayer platinum, 6casefans)
Verwijderd
Ik sanp het wel, van die huntkey voeding is het wel gokken of het echt wat is. Je kun nooit genoeg extra power over hebben ok lekker te kunne occen en je wilt niet dat je bij de volgende upgrade weer een nieuwe voeding nodig hebt. Daarom heb ik voor iets meer de 500wat versie genome in de plaats van de 400.
Vragen over voedingen graag in het betreffende topic in Overige Hardware plaatsten
Zie ik het goed dat de Gainward 6800 Ultra als de Aopen 6800 Ultra niet meer op de site staan?
Weet iemand of deze nog terug gaan komen bij Alternate voor ongeveer dezelfde prijzen?
Weet iemand of deze nog terug gaan komen bij Alternate voor ongeveer dezelfde prijzen?
Aangezien de 6800Ultra z'n End-Of-Lifetime heeft bereikt, is de kans klein dat deze uberhaupt nog ergens zullen verschijnen. Waarschijnlijk zijn ze nu de voorraden aan het leegverkopen om plaats te maken voor de 7800GT en 7800 die gepland staan voor Q3. Of ze moeten ergens nog een voorraad 6800U's vinden om te verkopen...
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Verwijderd
Dit heb ik dus ook na een tijdje te gamenMaxxi schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 11:01:
Ga vandaag me 6800GT GS opsturen terug naar Alternate, omdat ik dit verschijnsel heb waarneer ik een game opstart (dus in 3d mode ga):
[afbeelding]
Als het pas na een tijdje gamen gebeurt wordt je kaart misscien te warm of kan je voeding het niet lang bij benen zonder te warm te worden. andere mogenllijk heid is dat je kaart gaar is. Als je voltages en temperatuur goed zijn en blijven is je kaart gaar. Dan moet je maar eens contact opnemen met alternate.Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 13:03:
[...]
Dit heb ik dus ook na een tijdje te gamen
Verwijderd
Zou wel dom zijn eerlijk gezegd, er zijn nog heeel veel mensen die intresse hebben in de 6800 Ultra, dat ze de voorraad zo laag mogelijk willen houden snap ik wel. Maar om ze nou helemaal niet meer te gaan verkopen zou een erg domme actie van alternate zijn. Want ik was van plan als mijn 6800 GT niet gerepareed zou worden wou ik deze bestellen de Aopen of Gainward of Gigabyte,CJ schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 09:35:
Aangezien de 6800Ultra z'n End-Of-Lifetime heeft bereikt, is de kans klein dat deze uberhaupt nog ergens zullen verschijnen. Waarschijnlijk zijn ze nu de voorraden aan het leegverkopen om plaats te maken voor de 7800GT en 7800 die gepland staan voor Q3. Of ze moeten ergens nog een voorraad 6800U's vinden om te verkopen...
De XFX staat erbij btw nog wel op.
euh ligt niet aan alternate hoor.Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:14:
[...]
Zou wel dom zijn eerlijk gezegd, er zijn nog heeel veel mensen die intresse hebben in de 6800 Ultra, dat ze de voorraad zo laag mogelijk willen houden snap ik wel. Maar om ze nou helemaal niet meer te gaan verkopen zou een erg domme actie van alternate zijn. Want ik was van plan als mijn 6800 GT niet gerepareed zou worden wou ik deze bestellen de Aopen of Gainward of Gigabyte,
De XFX staat erbij btw nog wel op.
die maakt zelf geen kaarten
als hun ze niet kunnen krijgen kunnen ze ze ook niet verkopen, maar dat ligt dus niet aan alternate maar aan de leveranciers en kaarten bakkers .
* Jumpiefox is weer HELEMAAL blij 
Heb net dus een Cooler master real pwoer 450 watt gekocht, alles in me systeem gezet, pc aan en gaan met die banaan, geen artifacts in windows..eerste thingie wat me blij maakte ^^
Toen starte ik maar 3d mark 2k5 op, hier kwam gisteren niet voorbij de eerste 10sec of ik had een bsod.
Nu zonder problemen elke scene door gekomen, met een eind score van 5194 en niks aan de kaart geoc'ed, kortom ik ben weer hellemaal blij en raad iedereen die dan ook problemen met de kaart heeft en een el cheapo voeding heeft eerst ff de kaart in een andere systeem te testen
lol @ hicham ^^
Heb net dus een Cooler master real pwoer 450 watt gekocht, alles in me systeem gezet, pc aan en gaan met die banaan, geen artifacts in windows..eerste thingie wat me blij maakte ^^
Toen starte ik maar 3d mark 2k5 op, hier kwam gisteren niet voorbij de eerste 10sec of ik had een bsod.
Nu zonder problemen elke scene door gekomen, met een eind score van 5194 en niks aan de kaart geoc'ed, kortom ik ben weer hellemaal blij en raad iedereen die dan ook problemen met de kaart heeft en een el cheapo voeding heeft eerst ff de kaart in een andere systeem te testen
lol @ hicham ^^
[ Voor 6% gewijzigd door Jumpiefox op 30-06-2005 17:29 ]
Exsact hetzelfde?Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 13:03:
[...]
Dit heb ik dus ook na een tijdje te gamen
En heb je al een nieuwe? Ik heb mijne gistere opstuurt terug naar Alternate, hopen dat ze snel de laatste sturen.
Edit: zie net dat Alternate me gemailt heeft, ze hebben me kaart ontvangen :-)
Verzendverpakking : Goed
Bij defect : Omrl. ligt al klaar
Als ze een beetje snel zijn heb ik me schatje voor Drome weer terug:D (8 dagen te gaan)
[ Voor 29% gewijzigd door Maxxi op 30-06-2005 17:52 ]
Verwijderd
Bijna hetzelfde, de artifacts zien er steeds verschillend uit, maar heb een crash gehad waarbij hij bijna 't zelfde eruit zag.Maxxi schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 17:47:
[...]
Exsact hetzelfde?
En heb je al een nieuwe? Ik heb mijne gistere opstuurt terug naar Alternate, hopen dat ze snel de laatste sturen.
Edit: zie net dat Alternate me gemailt heeft, ze hebben me kaart ontvangen :-)
Verzendverpakking : Goed
Bij defect : Omrl. ligt al klaar
Als ze een beetje snel zijn heb ik me schatje voor Drome weer terug:D (8 dagen te gaan)
Over de voeding, we hebben zelfs een 2e voedingsblok erin gezet en daarop alleen de videokaart laten draaien, nog steeds crashes.
Temperatuur van de GPU was ca. 42 graden, met het zomerse weer en tijdens 't gamen ca. 48/49 C
Lijkt me dus niet echt een temperatuurskwestie.
Maar goed, de kaart is vandaag teruggestuurd, ik wacht het wel af.
Is iemand bekend met Pixelview?
Nu bij cool-prices is de 6800GT 256 mb in de aanbieding, dit lijkt me ook wel aantrekkelijk en heb goede ervaring met deze winkel. Nu voor 238.95, kan het product niet terugvinden in de pricewatch.
http://www.cool-prices.nl...d--2,sgid--143,artId--741
Of misschien de connect3d x800 pro voor 249.95
http://www.cool-prices.nl...,hid--2,sgid--5,artId--18
Iemand hier ervaringen mee?
Nu bij cool-prices is de 6800GT 256 mb in de aanbieding, dit lijkt me ook wel aantrekkelijk en heb goede ervaring met deze winkel. Nu voor 238.95, kan het product niet terugvinden in de pricewatch.
http://www.cool-prices.nl...d--2,sgid--143,artId--741
Of misschien de connect3d x800 pro voor 249.95
http://www.cool-prices.nl...,hid--2,sgid--5,artId--18
Iemand hier ervaringen mee?
Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt
Ik heb gisteren bij alternate een XFX 6800 ultra gehaald, ik ga hem vandaag installeren
, in combinatie met een amd 64 3700 +
[ Voor 18% gewijzigd door jackoo1988 op 02-07-2005 15:20 ]
Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300
Voor de mensen, die vanaf vrijdag wat bij Alternate besteld hebben maar nog geen orderbevestiging ontvangen hebben, is het wijs om even te bellen. Dan krijg je de betalinggegevens telefonisch door en kan je alvast betalen. Ze hebben big problems met mailserver waarddoor geen mail verstuurd kan worden. Ik heb nu ook mijn PNY overgemaakt. Verwacht de kaart di/woe binnen te krijgen.
Verwijderd
Van winXp ps2 + cpu over cloke - > Win2k full update cpu stock speeds =
5603 -> 5636 3rmark05
3677 -> 4309 CPUMarks
En ik ben meteen van al die nare bugs af die ik had met de nvidia drivers in xp
.
Ik gebruik de Forceware 77.30 drivers omdat ik daarmee de hoogste score haal zowel in xp als in win2k.
Me GPU verzoop zowat in de koelpasta, daarom ik heb de koelpasta vervangen maar geen merbaar verschil. In verband van de hitte heb ik de fans vervangen voor 2*10cm. Met dunne gare heb ik ze op de video kaart vast gebonden.

Scheelt een hoop lawaai, nu GPU max 65 Mem 44, eerst GPU 75 Mem 55.
Volgende stap wordt een lowprfiel gpu waterblok zodat de fans er op kunne blijven, alleen dan op 5v
.
(Voor de gene die niet weten, de temp sensor van de GPU heeft een ofset van 25°C, waneer je een andere programa gebruikt om de temps te meten moet je bijna elktijd die 25°C e rbij optellen of een ofset instellen).
5603 -> 5636 3rmark05
3677 -> 4309 CPUMarks
En ik ben meteen van al die nare bugs af die ik had met de nvidia drivers in xp
Ik gebruik de Forceware 77.30 drivers omdat ik daarmee de hoogste score haal zowel in xp als in win2k.
Me GPU verzoop zowat in de koelpasta, daarom ik heb de koelpasta vervangen maar geen merbaar verschil. In verband van de hitte heb ik de fans vervangen voor 2*10cm. Met dunne gare heb ik ze op de video kaart vast gebonden.

Scheelt een hoop lawaai, nu GPU max 65 Mem 44, eerst GPU 75 Mem 55.
Volgende stap wordt een lowprfiel gpu waterblok zodat de fans er op kunne blijven, alleen dan op 5v
(Voor de gene die niet weten, de temp sensor van de GPU heeft een ofset van 25°C, waneer je een andere programa gebruikt om de temps te meten moet je bijna elktijd die 25°C e rbij optellen of een ofset instellen).
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2005 16:43 ]
Die cpu score maakt niet uit voor je uiteindelijke score. al druk je op esc na de 3e game test dan wordt je score niet lager. Ik haal ook zo rond de 5650 stock (400/1100). OC van processor maakt nouwelijks uit. heb getest tussen de 2000 en 2700Mhz.
Leuke koeling trouwens (heb ik ook nog een weekje mee gedraaid alleen dan met twee 4800rpm 8cm fannetjes. Een zalman blijft beter koelen bij mij in iedergval en is lekker stil.
Volgens mij ben ik de eerste die gaat flashen naar 1,4volt (als me floppydrive het nog doet
)
Leuke koeling trouwens (heb ik ook nog een weekje mee gedraaid alleen dan met twee 4800rpm 8cm fannetjes. Een zalman blijft beter koelen bij mij in iedergval en is lekker stil.
Volgens mij ben ik de eerste die gaat flashen naar 1,4volt (als me floppydrive het nog doet
[ Voor 21% gewijzigd door martijn_tje op 02-07-2005 20:21 ]
Dit topic is gesloten.