Toon posts:

Portmapping voor msn op E-tech router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik wordt langzamerhand helemaal gek. Ik probeer al 2 maanden de poorten (forward in modem) voor msn zo te configureren dat het sturen via msn eindelijk eens snel gaat.

Het probleem: in de modem log ik in, dan ga ik naar virtual server configuration en dan moet ik een paar dingetjes invullen:

- Public Port Start
- Public Port End
- Private Port Port
- Host IP Address
- TPC/UDP

ik ben erachter gekomen dat voor msn file transfer poorten 6891 - 6900 op tcp geopend moeten worden, dus ik vul die in bij public port start en end, en vul tpc in.

Wat moet ik bij private port invullen en bij host ip adress? Heel onduidelijk, want op heel got staat geen donder over een Private port :o

heel er bedankt voor het uitleggen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 14:08 ]

• Disney444
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09-2023
Private port gewoon hetzelfde nummer als bij public.

Hostname je lokale ip, waarschijnlijk 10.0.0.4 of zo...

Verwijderd

Vanaf MSN 6 geloof ik houd msn zich niet aan de port range 6891 - 6900.
Maar kiest random een port uit.
Wat je kan doen is kijken of je router UPNP ondersteund en zo jah deze aanzetten.
Of gewoon de oude msn versies gebruiken, hebbie ook minder last van hyper active pleuris zooi.

• Disney444
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09-2023
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:11:
Vanaf MSN 6 geloof ik houd msn zich niet aan de port range 6891 - 6900.
Maar kiest random een port uit.
Wat je kan doen is kijken of je router UPNP ondersteund en zo jah deze aanzetten.
Of gewoon de oude msn versies gebruiken, hebbie ook minder last van hyper active pleuris zooi.
Dat verklaart een hoop. Kan iemand dit bevestigen?

Ik heb zelf ook een E-tech router en wel de poorten gemapped, maar dat maakte helemaal niks uit.