[XP] Harde schijven uitschakelen in windows*

Pagina: 1
Acties:

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-03 09:26
Hallo, ik zit dus even te kijken in wat settings van windows XP.
En wat houd dat in harde schijven uitschakelen? Gaat hij dan ook uit als je aan het downloaden ben of laat hij hem dan draaien en gooit hij alle inactieve harde schijven er dan even uit ofzo?
En wanneer schakelt hij ze weer aan? als je met je muis beweegt of een programma start?

Bedankt!

[ Voor 15% gewijzigd door Chrisz op 06-06-2005 13:43 ]

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Na x minuten van inactiviteit gooit hij de schijf uit. Je schijf met je OS erop zal hij dus eigenlijk nooit uitgooien.

Ze gaan weer aan als ze nodig zijn. Dus als er wordt gelezen of geschreven naar de schijf.

[ Voor 29% gewijzigd door Noork op 06-06-2005 13:43 ]

• Chrisz
Noork schreef op maandag 06 juni 2005 @ 13:43:
Na x minuten van inactiviteit gooit hij de schijf uit. Je schijf met je OS erop zal hij dus eigenlijk nooit uitgooien.
Heh ik zie het! ik was even berichten aan het typen en ik hoor dat hij me 2e schijf eruit kwakte!
Is wel mooi want ik word gek van het lawaai ervan :)
Maar hoe komt het dat als je in een folder van je C: zit dat hij de D: weer aanzet :S

[ Voor 11% gewijzigd door Chrisz op 06-06-2005 13:45 ]

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-03 19:17
Zolang er niet naar je schrijf geschreven wordt gaat er timertje lopen en na bijvoorbeeld 10 minuten zet hij dan je HDD uit.

Met downloaden doet hij dat zowieso niet. Ik heb deze optie tijdje voor mijn mp3wekker gebruikt (Passieve Pentium 1 die winamp om 7:00 opstart). Om 7:00 spint je schijf dan weer vrolijk op hoor.

Swapfile is wel irritant dus zorg dat je niet te veel programmas op de achtergrond hebt draaien als je niet heel de tijd het op en afspinnen wil aanhoren.

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• Chrisz
Ja maar het gaat mij meer om me 2e harddisk die is nogal lawaaierig (oude HD) en die nieuwe die maakt geen geluid :)
Maar ik heb op me C: wel aardig wat achtergrond progs staan maar volgens mij als je er niet mee bezig bent dan gaat hij ook niet zijn achtergrond progs van fysiek naar ze schijf plaatse lijkt me

[ Voor 46% gewijzigd door Chrisz op 06-06-2005 13:53 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Xitro schreef op maandag 06 juni 2005 @ 13:44:
[...]

Heh ik zie het! ik was even berichten aan het typen en ik hoor dat hij me 2e schijf eruit kwakte!
Is wel mooi want ik word gek van het lawaai ervan :)
Maar hoe komt het dat als je in een folder van je C: zit dat hij de D: weer aanzet :S
Het werkt nog niet helemaal optimaal. Waarschijnlijk leest hij dan toch de mappenstructuur op je d:\.

Gebruik je d voor backup e.d. En kom niet met de explorer in de d:\. Misschien kun je het beste een nieuwe snelkoppeling maken voor de explorer. Zoiets: %windir%\explorer.exe C:\

• Chrisz
Noork schreef op maandag 06 juni 2005 @ 13:55:
[...]

Het werkt nog niet helemaal optimaal. Waarschijnlijk leest hij dan toch de mappenstructuur op je d:\.

Gebruik je d voor backup e.d. En kom niet met de explorer in de d:\. Misschien kun je het beste een nieuwe snelkoppeling maken voor de explorer. Zoiets: %windir%\explorer.exe C:\
D:\ staan ook al me backups op (me pc is laatst gecrashed dus ga nu ff een hele copy van C: maken en die op me D: zetten..)
maar ik heb nu alles op D: uitgeschakelt en nu hopen dat hij niet meer aanspint..

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet je OS even vooraan tussen [] in de titel. Ik gok dat Windows die D: inleest als je 'deze computer' opvraagt. Anders misschien de indexing service misschien?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Chrisz
sanfranjake schreef op maandag 06 juni 2005 @ 20:01:
Ik zet je OS even vooraan tussen [] in de titel. Ik gok dat Windows die D: inleest als je 'deze computer' opvraagt. Anders misschien de indexing service misschien?
Hoe doe ik dat bij me indexing service uitschakelen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De indexing service kan je via compmgmt.msc onderaan beheren :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Als je de Indexing service nog aan hebt staan kun je deze ook per schijf uitschakelen door bij de eigenschappen van de betreffende schijf te kijken (waar je ook zo'n cirkeldiagram van gebruikte/vrije ruimte te zien krijgt).

• Chrisz
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:59:
Als je de Indexing service nog aan hebt staan kun je deze ook per schijf uitschakelen door bij de eigenschappen van de betreffende schijf te kijken (waar je ook zo'n cirkeldiagram van gebruikte/vrije ruimte te zien krijgt).
De schijf indexeren om zoekacties te versnellen.. die uitzetten? Heb ik nu gedaan hoop dat dat helpt! bedankt! :)

----------

Had een tijdje nix gedaan en hij ging weer aan.. ik weet niet wat het is er staan maar 2 files op Backup bestanden van norton ghost en alles is uitgeschakelt zoals: systeemherstel / beveiligde bestanden / swapfile / indexing service

Wie kan mij helpen hiermee

Wat me wel opvalt is dat de map RECYCLER telkens terug komt..

[ Voor 30% gewijzigd door Chrisz op 08-06-2005 10:46 ]

• Chrisz
Als ik outlook express en/of internet explorer open dan begint me schijf ook weer te spinnen..
Hoe kan dit?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Xitro schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:57:
Als ik outlook express en/of internet explorer open dan begint me schijf ook weer te spinnen..
Hoe kan dit?
Je meld verder nergens hoe je je computer hebt ingericht, dus zou het mogelijk kunnen zijn dat hij bij het openen van outlook express/IE bestanden van die schijf wil halen.

Dat de map RECYCLER terug komt is niet vreemd, dat is de map waar alles naar toe gaat als je het naar de prullenbak toe gooit ;)

KB artikeltje er bij

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Pagina: 1