Toon posts:

Mijn Monitor doet het af en toe...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Pc met een ASROCK moederboard erin. Ik heb in een 8X AGP slot een TNT2 video kaart geprikt. Dit werkte allemaal perfect so far so good. Ik heb daarbij ook nog een onboard video kaartje erbij.

Nu komt het probleem: 1 op de andere dag ging toen ik mijn PC afsloot numlock, capslock en scrolllock knipperen. Ik heb de pc normaal afgesloten via windows XP profesional. Ik heb daarop gewoon achter de hoofdschakelaar van de voeding uit gezet en alles ging uit.

Echter de volgende dag zet ik de hele boel weer aan. Maar mijn monitor deed het dus niet meer. Ik heb eerst heel standaard de stekker er achteruit getrokken en een paar keer op de powerknop gedrukt maar dat wilde niet lukken. Vervolgens heb ik de videokaart eruit getrokken en opnieuw ingestoken maar werkte ook niet. Heb de video onboard geprobeert en die werkte ook niet. Na 4x opstarten werkte hij in eens wel?! Nou probleem opgelost. Dus niet. Ik sloot de boel weer af en alles knippert weer. En als ik opstart doet de monitor het niet, uitdoen opstarten doet die het wel. Maar soms ook gewoon helemaal niet. Ik denk dat er wat fout zit op mijn moederboard nu vind ik mijzelf wel aardig wat verstand hebben van pc's maar houdt ook ergens op ;) Heb al gedacht om de bios te resetten maar kan die hele reset niet vinden. Op het internet vond ik niets over dit probleem. Ik zit er nu al 2 weken mee maar een beetje met de handen in het haar want ik heb alles gedaan wat in mijn macht lag...

Misschien dat iemand die meer verstand dan mij heeft een idee heeft van wat er aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt voor de aandacht! :)

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-08 10:43
Ben bang dat je moederbord gaar is, heb hetzelfde gehad met sommige Elite Group moederborden is EL-CHEAPO

standaard oplossing hier, Moederbord vervangen!

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Verwijderd

Gebruik je een geaard stopcontact voor je computer? Wil nog weleens helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat moet ik nakijken maar wat is daar de achterliggende gedachte achter?

en bedoel je dat ik een geaarde moet gebruiken of juist geen geaarde?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 14:02 ]