Toon posts:

[Muis] problemen met PS/2 poort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik op de 1 of andere manier zien of mijn muis-ps/2 poort nog wel werkt? Als ik m'n Logitech USB-muis met converter (je weet wel, zo'n groen ding van USB -> PS/2) erop aansluit, dan brandt het 'optical' lampje van de muis continu rood en beweegt de muis-pointer niet. Wat kan er aan de hand zijn? Zit er in Windows een mogelijkheid om te kijken of windows de ps/2 poort goed detecteert?

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:39

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Heb je je systeem wel opnieuw opgestart? Vaak is dit nodig om iets te laten werken dat aan je PS2 poort hangt.

Om het te testen zou ik er even wat andere muizen aan hangen. B)

[ Voor 25% gewijzigd door LoeiOrdinair op 06-06-2005 13:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb m'n systeem opnieuw opgestart. Ook heb ik er nu een normale (echte) ps/2 muis aangehangen, maar deze pakt ie ook niet. Vaag toch? Ik vermoed dat de PS/2 poort niet defect is, aangezien deze wel stroom levert, want de lamp brandt bij de optische muis.

Ook kan ik in de BIOS niets vinden over het enablen van de PS/2 poort ofzo? Moet dit? Ik heb een Intel moederbord, een 'Intel® Desktop Board D845PEBT2' (website)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 13:34 ]

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:39

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 13:28:
Ja heb m'n systeem opnieuw opgestart. Ook heb ik er nu een normale (echte) ps/2 muis aangehangen, maar deze pakt ie ook niet. Vaag toch? Ik vermoed dat de PS/2 poort niet defect is, aangezien deze wel stroom levert, want de lamp brandt bij de optische muis.
Dat een poort stroom leverd zegt niet zo heel veel over de werking ervan. Je kan eventueel kijken of het werkt in een niet-windows omgeving. (Knoppix bootcd oid)

edit: Zitten er misschien nog pinnetjes in je aansluiting? :X

[ Voor 8% gewijzigd door LoeiOrdinair op 06-06-2005 13:35 ]