Toon posts:

2e hands laptops vergelijken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben opzoek naar een laptop maar moet niet meer al 800 euro kosten. Ik heb dus gekeken op marktplaats etc en nu heb ik 2 laptops gevonden die allebij ongeveer even duur zijn allebij maar welke is nu beter qua kwaliteit snelheid enz?

IBM T41
1600 MHZ Centrino
512 MB werkgeheugen
32 MB 3D videogeheugen
14,1" TFT scherm
40 GB harddisk
CDRW/DVD
Wireless LAN 11/54 Mbit
Bluetooth
10-100-1000 Mbit LAN
Trackpoint/Touchpad
56K modem
Harddisk beveiliging (bij een gedetecteerde val word de HD geblokkeerd)

Opnieuw voorzien van Windows XP proffesional inclusief de meest
recente update's waaronder SP2.
Tevens voorzien van de meeste recente IBM software.
Inclusief de originele oplader.
1 jaar oud.
Nog 2 jaar IBM fabrieksgarantie.

750 euro

HP Compaq NC6000 (PM-1600)
garantie t/m 2007

Type processor Intel Pentium M
Snelheid 1600 MHz
Intern geheugen 512 MB
Intern geheugen (max.) 2048 MB
Type geheugen DDR-SDRAM
Beeldscherm type TFT
Beeldscherm grootte 14,1 inch
Beeldscherm resolutie 1024 x 768
Harde schijf 40 GB
CD lezen
Leessnelheid CD-ROM 24 x
CD branden
DVD lezen
Videokaart type ATI Mobility Radeon 9600
Videokaart geheugen 32MB
Aansluitingen Ethernet (gigabit), IR, USB 2.x
Modem intern 56K
PC card 1 x type II
Muis touchpad
Accu Lithium-ion
Besturingssysteem Windows XP
Afmetingen (L x D x H) 318 x 262 x 34,1 mm

700 euro

gebruik hem voor school en af en toe een keer een spelletje.
Ik heb gehoord dat ibm laptops erg sterk zijn aangezien hij ook meegenomen word in de tas
welke van de 2 is beter ?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 13:34 . Reden: type fout dubbele punt o ]

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05-2025
even terzijde waarom zou je een tweede hands kopen voor die prijs heb je al een nieuwe ????

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:52

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Dat lijkt me overduidelijk de Compaq. Aangezien deze een wat betere videokaart en processor heeft mbt tot het gamen. Als je er voor de rest toch geen eissen aanstelt en geen vertrouwen heb ik IBM (wat ik niet echt snap) zou ik lekker voor de Compaq gaan.

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
ik zou zeker voor de IBM gaan. Ik weet niet waar jij hebt gehoord dat IBM's snel kapot gaan, maar die krengen zijn oerdegelijk. Die HP laptop's hebben een wat groter 'plasticgehalte' , dus zeker als je hem meeneemt naar school in je rukzak ofzo, dan denk ik dat die IBM het langer uithoudt.

En die IBM's zijn wat technologie betreft altijd wel erg goed. Zit over het algemeen gewoon goed spul in, wat goed werkt. Je noemt zelf al een voorbeeld van die schokbestendige HDD. Dat soort leukigheid heeft HP niet :)

Verwijderd

Topicstarter
wizzard schreef op maandag 06 juni 2005 @ 13:21:
even terzijde waarom zou je een tweede hands kopen voor die prijs heb je al een nieuwe ????
jah maar toch niet met die specs ? dan kom je al uit op een celeron oid.

Verwijderd

LoeiOrdinair schreef op maandag 06 juni 2005 @ 13:22:
Dat lijkt me overduidelijk de Compaq. Aangezien deze een wat betere videokaart en processor heeft mbt tot het gamen. Als je er voor de rest toch geen eissen aanstelt en geen vertrouwen heb ik IBM (wat ik niet echt snap) zou ik lekker voor de Compaq gaan.
Beiden hebben een Pentium M 1,6Ghz dus zijn even snel. De videokaart is wel over na te denken, die IBM heeft een Ati Radeon 9000 erin, nu weet ik niet precies hoe goed deze presteert bij spellen maar ik zou er geen Doom3 op highres ofzo op spelen :P De 9600 van de HP is natuurlijk een stukje sneller.

Owja Centrino is geen cpu-type maar een Pentium M + intelchipset + intel wlan en evt Intel Videokaart. Als je graag een 3d spelletje speelt kan je het best voor de HP gaan, zoniet IBM, mijn voorkeur gaat uit naar de IBM omdat ik gewoon weet dat dat oerdegelijke beesten zijn, enige nadeel van die IBM vind ik ook de videokaart. Ook denk ik dat de accuduur van die IBM wat hoger ligt, maar dat weet ik niet zeker.

Uitgebreidere specs van de IBM, ik vind echter geen 1,6GHz versie :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 13:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
zou je ook verschil merken tussen een 9600 en een 9000 radeon ?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 14:03 ]

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-01 19:48
9600 is ongeveer 50% sneller, dus ja dat verschil merk je zeer zeker wel. en je kan daar wel doom 3 op draaien :P

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zit dat eigenlijk met videokaarten van intel? stelt dat nog wat voor of is dat alleen maar voor 2d beeldmateriaal ?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 13:34:
[...]

jah maar toch niet met die specs ? dan kom je al uit op een celeron oid.
De Celeron M is imho niet Crap, dus niet alle Celerons zijn crap, de rest wel overigens ;)
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 14:22:
En hoe zit dat eigenlijk met videokaarten van intel? stelt dat nog wat voor of is dat alleen maar voor 2d beeldmateriaal ?
De Intel Extreme Graphics 2 (in veel centrino laptops) komt ongeveer neer op een Geforce2 (als ik futuremark moet geloven).
Dus je kan er nog redelijk quake3, C&C generals of warcraft 3 mee spelen.... nieuwere spellen moet je echt niet proberen :P

[ Voor 47% gewijzigd door Bartjuh op 06-06-2005 14:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Bartjuh schreef op maandag 06 juni 2005 @ 14:26:
[...]

De Celeron M is imho niet Crap, dus niet alle Celerons zijn crap, de rest wel overigens ;)

[...]

Ik zeg ook niet dat celerons bagger zijn ik heb alleen begrepen dat ze qua performance iets achter liggen en niet echt zuinig zijn met energie (geen speedstep toch ?) daarom wil ik graag een centrino en die zijn nieuw duurder als 750 euro

• kippy
[quote]Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 14:31:
Bartjuh schreef op maandag 06 juni 2005 @ 14:26:
[...]

[...]

Ik zeg ook niet dat celerons bagger zijn ik heb alleen begrepen dat ze qua performance iets achter liggen en niet echt zuinig zijn met energie (geen speedstep toch ?) daarom wil ik graag een centrino en die zijn nieuw duurder als 750 euro
Mijn celeron M 1.5Ghz in mijn Dell inspirion 6000 maakt wel gebruik van speedstep. En zit ook onder een prijs van 1000 euri. Instapmodel 750~800 of zo.

[ Voor 3% gewijzigd door kippy op 06-06-2005 14:36 ]

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

[quote]Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 14:31:
Bartjuh schreef op maandag 06 juni 2005 @ 14:26:
[...]

[...]

Prestaties nagenoeg gelijk: http://www.tomshardware.com/mobile/20040309/index.html

Banias :: celeron M : 512kb L2 cache, pentium M: 1mb L2 cache.
Ofwel, nog vrij veel cache (evenveel als de northwood p4, winchester athlon64 etc )

Alleen de batterijduur gaat iets achteruit, aangezien hij zichzelf niet terugklokt als hij niets te doen heeft (speedstep)

edit:
kippy schreef op maandag 06 juni 2005 @ 14:35:

Mijn celeron M 1.5Ghz in mijn Dell inspirion 6000 maakt wel gebruik van speedstep. En zit ook onder een prijs van 1000 euri. Instapmodel 750~800 of zo.
Weet je dat wel zeker :?
Anders zou alleen de cache grootte overblijven tussen de pentium M en celeron M...

[ Voor 18% gewijzigd door Bartjuh op 06-06-2005 14:38 ]

• kippy
zou best kunnen dat dat idd het enige echte verschil is. en ik weet zeker dat hij gebruik maakt van speedstep.

Verwijderd

kippy schreef op maandag 06 juni 2005 @ 14:44:
zou best kunnen dat dat idd het enige echte verschil is. en ik weet zeker dat hij gebruik maakt van speedstep.
Intel zelf weet zeker dat de Celeron geen speedstep ondersteunt, de Pentium M daarintegen dus wel :P

/edit: schijnt wel speedstep te ondersteunen maar geen Enhanced Speedstep zooi :X

Ook al gedacht aan een Mobile Sempron? Als je toch bezig bent met budget cpu's kan je ook na die beestjes kijken, deze ondersteunen ook PowerNow! en schijnen appelmoes te maken van de Celeron M's. Ze schijnen wel dorstiger te zijn met het verbruik.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 15:47 ]

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 15:27:
[...]

Intel zelf weet zeker dat de Celeron geen speedstep ondersteunt, de Pentium M daarintegen dus wel :P

/edit: schijnt wel speedstep te ondersteunen maar geen Enhanced Speedstep zooi :X

Ook al gedacht aan een Mobile Sempron? Als je toch bezig bent met budget cpu's kan je ook na die beestjes kijken, deze ondersteunen ook PowerNow! en schijnen appelmoes te maken van de Celeron M's. Ze schijnen wel dorstiger te zijn met het verbruik.
Bij mij klokte hij niet terug, zaterdag gechecked (Celeron M 1,3ghz)... CPU-Z gaf constant 1300mhz aan... bij mijn athlon64 zie je hem teruggaan naar 1000mhz als je minder intensieve taken gaat doen...

Misschien moet ik maar eens in de bios gaan kijken... heb de pentium M driver die bij mijn lappie zit ook niet geïnstalleerd.. dacht niet dat het nodig was met een cellie, toch maar eens proberen :P
Pagina: 1