Toon posts:

[RA2]Via internet spelen lukt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jo peeps,

Het gaat om Red Alert 2 origineel gekocht in de winkel met een serial erbij. Ik heb het spel met die serial geïnstalleerd en wil het nu tegen een vriend via internet gaan spelen. Bij hem werkt het prima, alleen ik krijg het niet aan de praat.

PC Specs
Soltek 75KAV
Ahtlon AMD Thunderbird 1@1,33Ghz
ATI Radeon 9800XL@Pro
512MB No-name SDRAM
2x 60Gb IBM 7200rpm (RAID0)
1x 40Gb IBM 7200rpm

Windows XP Pro SP2 integrated
ATI 5.5 Catalyst
Directx 9.0c (dxdiag geeft geen problemen bij network tabblad)
Nieuwste versie RA2 (via auto-update)
Firewall uit
norton auto-protect + anti-worm protectie uit

Het probleem

Als ik internet kies in het hoofdmenu moet ik create account doen. Daar kies ik een nickname + pass en dan moet ik m'n geboortedatum & e-mail adres invullen en daarna gaat ie verbinding maken met de westwoord server. Dan ineens freezed de pc (incl. geluid: lees: uit) voor een seconde of 5 en dan geeft hij "unknown status" en daarna "check you internet connection, bla bla". Dat freezen blijft hij steeds doen om de 5s voor ook 5s. Als ik dan (met veel moeite) terugkom in windows blijkt mijn internet het niet meer te doen (msn uitgelogt). Nergens een reden waarom het internet het niet meer doet |:(
Ik moet dan echt mijn pc uit & aan zetten voordat ik weer internet krijg in Windows XP 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 13:09 ]

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:04

aapelite

Do the kirby!

Klinkt eerder alsof je router (als je die hebt) een conflict geeft en anders de netwerk protocollen. RA2 werkt wel vaker wat gaarder wat betreft inloggen ed omdat de server vrij brak is. Misschien kan je ff send delay aanzetten, dacht dat deze optie er al wel was in ra2. gewoon bij options en dan internet of netwerk oid.

Verwijderd

Topicstarter
aapelite schreef op maandag 06 juni 2005 @ 14:09:
Klinkt eerder alsof je router (als je die hebt) een conflict geeft en anders de netwerk protocollen. RA2 werkt wel vaker wat gaarder wat betreft inloggen ed omdat de server vrij brak is. Misschien kan je ff send delay aanzetten, dacht dat deze optie er al wel was in ra2. gewoon bij options en dan internet of netwerk oid.
Ik heb geen router. Zit gewoon direct via LAN op internet aangesloten. Je hebt firewall/proxy optie bij options ja, zal dat proberen.

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Hoe hangt dat lan dan aan het internet?? Ik vind het knap als je geen router/server/NAT translator hebt.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

Topicstarter
Op onverklaarbare wijze doet hij het nu wel ineens :?

Misschien dat er toch iets mis was met de westwood server. Ik heb via internet een account aangemaakt en die meteen gebruikt. Met die delay deed hij het niet. Dat uitgezet en nu doet hij het wel.

ps. we zitten hier direct op een groot (studenten)netwerk via switches via een DHCP-server. nix instellen, gewoon indrukken en internet ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 14:49 ]