[XP] meer dan 2 VPN-verbindingen actief

Pagina: 1
Acties:

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Onder Windows XP is het blijkbaar niet mogelijk meer dan 2 actieve VPN verbindingen te hebben. Vanaf dan krijg je een mooie error...

Is er iemand die een workaround, oplossing of patch hiervoor heeft/weet?

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:23

pistole

Frutter

wellicht is het nuttig die error te delen met ons?

Ik frut, dus ik epibreer

• the_stickie
wellicht niet, aangezien het blijkbaar an sich geen probleem is: het is windows XP (pro) dat niet meer connecties toelaat ;)

Maar voor de volledigheid: error 800: Cannot establish vpn connection. The VPN server may be unreachable, or security parameters may not be configured properly for this connection.

Verwijderd

heb je je "use default gateway on external connection" uit staan op je eerste vpn connentie ?

tevens moet je natuurlijk ook handmatig je routeringen gaan regelen.

• the_stickie
external gateway is voor alle vebindingen niet actief. Alle externe LANs zitten in een ander subnet (ikzelf in 10.123.X.X, de externe LANs op 192.168.Y.X)

wat voor routering zou ik dan moeten regelen :?

Verwijderd

Ik kan zonder problemen twee VPN verbindingen opzetten met mijn XP Pro. Heb jij misschien XP Home en is daar deze beperking ingebouwd? Op mijn twee VPN's staat de optie 'Use Default Gateway on Remote Network' uit en het maken van routeringen niet noodzakelijk. Tenzij ik toegang wil hebben tot een ander subnet dan de VPN verbinding zelf heeft als je begrijpt wat ik bedoel.

Edit: Oh meer dan twee... verkeerd gelezen! Het is nog vroeg :) Zal straks eens kijken of ik er drie op kan zetten.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 08:47 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 08:39:
Ik kan zonder problemen twee VPN verbindingen opzetten met mijn XP Pro. Heb jij misschien XP Home en is daar deze beperking ingebouwd? Op mijn twee VPN's staat de optie 'Use Default Gateway on Remote Network' uit en het maken van routeringen niet noodzakelijk. Tenzij ik toegang wil hebben tot een ander subnet dan de VPN verbinding zelf heeft als je begrijpt wat ik bedoel.
Hij kan niet MEER dan 2 verbindingen maken. 2 lukt dus wel!

Verwijderd

Hmm, drie lukt mij inderdaad ook niet. Ik krijg echter een andere foutmelding, namelijk: Error 633: The modem (or other connecting device) is already in use or is not configured properly. Raar!

• the_stickie
ik weet in alle geval dat niemand op kantoor hier meer dan 2 connecties kan opzetten op windows xp pro. Server 2003 kan het wel, vandaar dat ik heel sterk vermoed dat het een ingebouwde beperking is.Vandaar dat ik ook meteen dacht dat het misschien wel te omzeilen was ;)

• the_stickie
Het vreemde is dat er weinig "officieel" weinig over te vinden is... misschien is het dan ook niet hard-coded, maar echt gewoon een bug :?

welke geniale tweaker helpt me???

• the_stickie
en een laatste hopeloze kick :/
Pagina: 1