Probleem aanschaffen nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 14:40

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
Denk dat ik hier wel goed zit met dit onderwerp 8)

Ben al enige tijd toe aan het upgraden van mijn systeem. Werk momenteel met het volgende :

Asus A7V8X latest rev.
Amd Athlon XP 2600+ barton
512mb DDR 2700
Asus GeForce Ti4200 64mb
Windows XP Prof. SP2 etc..etc..

de rest van het systeem doet er niet erg toe, want het gaat om het volgende.

De meeste nieuwe videokaarten werken met pci express, logisch, dit is een sneller systeem dan agp :) Maarja, nu ben ik dus rond aan het kijken naar een nieuw moederbord. En daar komen er steeds meer van, alleen begin ik een beetje het overzicht kwijt te raken.....
Ik hoef namelijk, naar mijn idee, echt geen andere processor (deze draait momenteel als een 3200+ luchtgekoeld, stressed 67 graden celcius). En mijn geheugen draait dus lekker mee op deze toeren :+

Wat nu het probleem is, dat is mijn videokaart, deze is dus zwaar verouderd, en dan ook echt zwaar verouderd......
Nu ben ik dus gaan kijken naar een 6600GT en ben er achter gekomen dat dit dus DE videokaart is voor mij, mede met de oc mogelijkheden :). Maar.......de agp versie van deze kaart is dus 30 euro duurder......

Nu kan ik dus gewoon een nieuw moederbord aanschaffen, maar ik heb geen zin in een andere processor en ander geheugen, want dit is gewoon nog goed..... Dus ik zoek een moederbord, die standaard unlocked zijn voor de amd processoren, xp in dit geval, en waar mijn ddr geheugen netjes op kan, ook zonder problemen......
Verder is sli leuk, maar geen must, omdat ik toch niet te veel geld uit wil gaan geven (meestal upgrade ik 1 keer in het jaar...maar er is de laatste 2 jaar wat tussen gekomen...).

Welke moederborden zijn er in dit geval aan te raden?

Wabbawabbawabbawabba

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum hoe je een moederbord moet uitzoeken :)
PMG FAQ » Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?

Verder kun je voor upgradevragen terecht in het centraal upgradetopic in Complete Systemen & Laptops.

Dit topic is gesloten.