SATA naar IDE adapter hotpluggable?

Pagina: 1
Acties:

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-02 20:02
ik heb hier een abit nf7-s moederbord met 2 sata poorten erop. daarbij hoort dus ook zo'n adaptertje om ide schijven aan te kunnen sluiten op die sata poorten. is het nu mogelijk om een ide schijf op dat adaptertje aan te sluiten ALS DE PC AL AANSTAAT ? soort van hot pluggable idee..

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Nee. daar is de brede IDE aansluiting niet op gemaakt. omdat de mogelijkheid bestaat dat je hem een beetje schuin inplugt kan je HD dan beschadigen.

als je hotpluggable sata heb ( niet alle sata connectors zijn hotplugable!) zou je de sata los kunnen trekken, ide op hd aansluiten en dan de sta kunnen aansluiten.

(uiteraard heb je kans dat het wel lukt, maar je hebt altijd kans dat je de meuk beschadigd.)

/Edit2: de voeding kabel in of uit een HD trekken is onverstandig als hij aan staat.
zie [rml][ ramp!] hdd stuk?[/rml]

[ Voor 23% gewijzigd door leuk_he op 06-06-2005 12:48 . Reden: link naar SATA faq toegevoegd. ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Normaliter kun je in Windows via het "Hardware veilig verwijderen" taakbalkicoontje wel aangeven om desbetreffend disk te uitschakelen, zodat je vervolgens de SATA kabel kunt ontkoppelen. Dat is wel de meest safe manier.

Het dan wel of niet hotpluggable zijn hangt niet af van de type harddisk, maar van de type I/O controller.

[ Voor 20% gewijzigd door BalusC op 06-06-2005 12:45 ]

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-02 15:41
als je dan idd eerst de cnovertor op de ide schijf aansluit en dan pas de sata kabel erin dan zou het volgens mij wel moeten kunnen

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• DARKLORD
ik ga het eens testen met een oud schijfje. eerst connectors aansluiten op de IDE schijf. dan voeding. en daarna de sata kabel erin prikken. ben benieuwd

laat het straks wel weten :)

//edit

het topic van "[ramp] hdd stuk " geeft me niet zoveel vertrouwen :D misschien toch maar een andere oplossing bedenken. ide naar usb ofzo

[ Voor 30% gewijzigd door DARKLORD op 06-06-2005 14:45 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

nog meer redenen om de voeding van de HD niet aan af te sluiten zoalng de stekker in het stopkontakt zit:

[rml][ hdd] kortsluiting gehad, hdd stuk?[/rml]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-02 11:43
leuk_he schreef op maandag 06 juni 2005 @ 12:41:
Nee. daar is de brede IDE aansluiting niet op gemaakt.
mmm ik doe niets anders dan IDE's trekken.. :/
waar ik ook kom, HDD's gaan gewoon als usb stickjes door de kast :P
nooit problemen mee gehad.. --> moet je wel goed kunnen natuurlijk,

ik heb de truuk van het rook in de hdd houden gemeesterd

[ Voor 3% gewijzigd door sjongenelen op 06-06-2005 15:13 ]

you had me at EHLO

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik zie niet in wat er zo schadelijk zou kunnen zijn aan 5 minuten down time :)

• DARKLORD
Hann1BaL schreef op maandag 06 juni 2005 @ 15:13:
Ik zie niet in wat er zo schadelijk zou kunnen zijn aan 5 minuten down time :)
:) :) hehe je hebt wel gelijk ja.. gewoon ouwerwets de boel uitschakelen, beetje rommelen in de kast en daarna terug aanzetten. Heb geen zin om straks weer nieuwe spullen te moeten bestellen
Pagina: 1