[php]simpel header syntax vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-05 22:17
Het is vast weer iets heel simpels, maar ik kan het echt niet vinden op google, GoT en php.net e.d. Buiten dat ben ik nog niet zo'n ster in php ^_^

Ik heb een inlog-check scriptje gemaakt. En ik heb een pagina met een iframe. Nu zit in dat iframe de inlog pagina. Als ik dan inlog stuurt het script me in het iframe door. Ik wil echter dat ik doorgestuurd word buiten het iframe. target="_blank" zegmaar.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
session_start();
require('functions.php');
if(FALSE!==($rDbConn=connectdb()))
{
    if(!check_login($rDbConn))
    {
        header('location: login.php');
        exit;
    }
    echo 'Ingelogd';
    mysql_close($rDbConn);
}
?>

dit is dan de hele code, maar er zal dus iets bij header moeten komen te staan waar er gezegd word dat hij buiten dat iframe moet openen. Of kan je beter iets anders dan een header gebruiken?

Ik weet, ik kan het ook wel op andere manieren oplossen, zoals gewoon die loginpagina niet in een iframe zetten, maar dat wil ik dus niet :)

Hallo met Tim

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Dat kun je niet met PHP bepalen, je kunt het beste een target in je form zetten.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

als je uit je iframe wilt moet je of de target van je form aanpassen, of redirecten met een javascript (met het "gevaar" dat het niet altijd werkt, bijvoorbeeld mensen die JS uit hebben staan)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoe roep je je code aan? Neem aan met een form-submit oid ;) Daar kan je nl. je target wijzigen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-05 22:17
Ah kijk :) gelukkig weer een simpele oplossing. target="blank" bij het form gezet en nu gaat het goed.
Dank.

[ Voor 10% gewijzigd door Pkunk op 06-06-2005 12:43 ]

Hallo met Tim

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dit is een redelijke basiskennis van HTML te noemen. Daarnaast omdat het HTML is, hoort het ook nog eens in Webdesign & Graphics en niet in Programming & Webscripting

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.