Toon posts:

[MCE 2005] Infrarood werkt (nog net) niet icm set-top-box

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een set kabels gekocht en deze correct aangesloten, dwz een scartbox op de scart aansluiten van de SAGEM settopbox, op deze scartbox zitten dus aansluitingen voor video (geel) en audio (wit&rood). Daar de kabels op geprikt en de schakelaar op Output gezet. Op de TV kaart de juiste kabel op de juiste kleur aangesloten. Nu doorloop ik de wizard om digitale TV via Media Center te kunnen kijken. Ik kom een heel eind, te weten: ik krijg een beschikbaar TV signaal, de settopbox (SAGEM) wordt door Media Center geïndentificeerd. Op het moment dat je in deze wizard beland bij het punt Kanaal wisseling testen dan wordt als ik bijvoorbeeld 3 cijfers intoets (kan. 132=bestaande settopbox kanaal), terwijl de zender stond op Ned.3 (bijvoorbeeld) het kanaal door de settop box niet correct gewijzigd. Je bent dan op pag. 1 van 12. Daar werken alle knoppen van de settopbox van 0 t/m 9 + kanaal omhoog en omlaag. Wel een secuur werkje om de AB (=afstandsbediening) stil te houden voor de sensor. Op een bepaald moment geeft de wizard aan dat de codes van de settop box zijn geprogrammeerd. Dan moet je een kanaal met 3 cijfers intoetsen, bijv. 132 en wijzigt het kanaal niet als je dit invoert met de AB van MCE. Bij methode voor kanaal invoer wijzigen geef ik aan dat ik zeker weet dat de methode voor kanaal invoer juist is. Verder kom ik niet, er wordt dan gevraagd of je het nogeens wilt proberen en dat veranderdt dus niets, rest mij alleen nog maar om de wizard te annuleren. Tjonge, dat dit allemaal zo gecompliceerd moet zijn. Enig idee wat er nog aan te doen valt?? Volgens mij heb ik een eHome infrarood ontvanger. Suggesties ziin wel ERG welkom!!!
Ik heb een P4 2.4Ghz, 1,5Ghz memory, 200Gb HDD Samsung, Amity 2 Tuner kaart (dual), Geforce FX5200 128Mb videokaart in mijn PC zitten.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows gaat het hier over? Ik gok Windows MCE 2005? :)

oh, en voeg wat enters toe :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is correct, Microsoft Windows Media Center Edition 2005 Nederlands voorzien van rollupdate 1.