Windows Installer problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mask
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 21:57
Bij aankomst thuis kwam ik tot de conclusie dat de thuis-pc wat vage problemen vertoond bij installatie van MSN Messenger. Dit is niet in relatie met de laatste versie van MSN, maar ook ouderen. De foutmelding die werd getoond was 1601. Dit probleem is meerdere malen gemeld op GOT maar 1 van de vele suggesties stuit ook op problemen, waardoor waarschijnlijk het probleem nog steeds niet is verholpen:

Optie-omschrijving:

Bij Start->Run, tik je "msiexec /unreg" (of unregister) en vervolgens "msiexec /regserver". Unreg (of unregister) geeft geen melding wat in mijn mening in dit geval een goed iets is :) Regserver daarentegen geeft de volgende melding:

"Windows Installer"
Een gebeurtenis kan geen van de abonnees aanroepen.

Zoeken op GOT, Google en veel andere plaatsen heeft ook nog niet tot een oplossing geleidt en helaas wil MSN Messenger nog steeds niet installeren. Tevens wil elke aanroep voor installatie of deinstallatie via Windows Installer ook niet lukken. Gebruik van Windows Installer geeft tijdens de installatie voorbereiden of verwijderen voorbereiden de volgende melding:

"Kan geen toegang krijgen tot de Windows Installer-service. De oorzaak kan zijn dat u Windows in veilige modus hebt gestart, of de Windows Installer is onjuist geinstalleerd. Neem contact op met het ondersteunend personeel voor hulp."

In Veilige Modus geeft het dezelfde melding. Ook heb ik geprobeerd Windows Installer handmatig (in System32 folder msiexec.exe, msi.dll en nog een bestand hernoemen) geprobeerd uit te schakelen en vervolgens opnieuw te installeren.

Op dit moment is Windows Installer 3.1 v2 geinstalleerd.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak (en remedie) hiervan kan zijn? Bij voorbaat dank!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Als je een Windows-update draait, daar zit een windowsinstaller update bij. Wellicht dat het je probleem oplost...

Verwijderd

je kan hier over ook bij microsoft het een en ander vinden.
heb hier wat over gevonden

Windows Installer 2.0 will not install if it believes that it's already
been installed. It does this by doing a version check against the files on
the hard drive. It doesn't use the Registry to do the version check. (Not
very good, is it?) That's why you have to do a manual uninstall.

1. Open a Command Prompt window.
2. Type the following commands
msiexec /unregister
CD \winnt\system32
REN msi.dll foo.*
REN msihnd.dll foo*.*
REN msimsg.dll foo*.*
REN msiexec.* foo*.*
REN msisip.dll foo*.*
REN mspatcha.dll foo*.*
CD dllcache
REN msi.dll foo.*
REN msihnd.dll foo*.*
REN msimsg.dll foo*.*
REN msiexec.* foo*.*
REN msisip.dll foo*.*
REN mspatcha.dll foo*.*
3. Close the Command Prompt window and re-start the computer.
4. Run INSTMSIW.EXE that you have downloaded from Microsoft.
5. Delete those files named foo*.* created in Step 2.

The files named in Step 2 are what's installed when you run INSTMSIW.EXE.

Verwijderd

Mask schreef op maandag 06 juni 2005 @ 11:37:
"Kan geen toegang krijgen tot de Windows Installer-service. De oorzaak kan zijn dat u Windows in veilige modus hebt gestart, of de Windows Installer is onjuist geinstalleerd. Neem contact op met het ondersteunend personeel voor hulp."
toch niet toevallig in start->run->services.msc "windows installer" op disabled gezet?

• Mask
Erazzzer schreef op maandag 06 juni 2005 @ 12:00:
Als je een Windows-update draait, daar zit een windowsinstaller update bij. Wellicht dat het je probleem oplost...
Had Windows-update reeds gedaan en Windows Installer 3.1 staat geinstalleerd. Helaas nog steeds het zelfde probleem..
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 12:40:
[...]
toch niet toevallig in start->run->services.msc "windows installer" op disabled gezet?
Windows Installer stond nog op Handmatig een dag of wat terug maar die heb ik toen op Automatisch ingesteld.

Ik zal de lange oplossing eens uitproberen :) Snel meer nieuws!

• Mask
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 12:04:
je kan hier over ook bij microsoft het een en ander vinden.
heb hier wat over gevonden
...
Ok heb het allemaal doorlopen en als ik nu de installatie van MSN Messenger 7 probeer krijg ik de volgende melding:

De installatie van MSN Messenger is mislukt. Ga naar de website van MSN Messenger en download de software.

Het vage is daarentegen dat ik dat net heb gedaan :) Het bestand wat ik van messenger.msn.com heb gedownload is: INSTALL_MSN_MESSENGER_DL.EXE

• Mask
Nog iemand een goed idee of zal ik de computer opnieuw moeten installeren?

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-08 13:22

krvabo

MATERIALISE!

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Mask
Helaas niet :( v2 is op dit moment geinstalleerd en het probleem is nog steeds niet te verhelpen..

Wat me is opgevallen is dat de service elke keer terug slaat naar "Handmatig", ook al zet ik hem op "Automatisch". Het vage alleen is dat als ik hem instel op Automatisch en dan de service start, Windows Installer nog steeds dezelfde foutmeldingen terug geeft.
Pagina: 1