kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/
zelf zou ik voor de hp 2800 gaan. Business inkjets van HP zijn over het algemeen vrij duurzaam (soms op een enkele ontwerpfout na).
Ik zou ook op een netwerkaansluiting letten. Die canon is afaik niet met netwerkaansluiting leverbaar. (aparte printserver kan natuurlijk wel, maar kost extra, en is vaak storingsgevoeliger).
Patronen voor business inkjets zijn wel duur, maar bevatten ook veel inkt, dus het verwisselen valt wel mee (koppen zijn bij dit model denk ik ook wel los te vervangen)
Daarnaast heeft de 2800 postscript emulatie, dus bij ingewikkelde vectorgebaseerde printopdrachten (uitgebreidde autocad tekeningen dus) kan dit het afdrukken versnellen. Hoe goed dit werkt is vaak wel een beetje koffiedik kijken.
Ik zou ook op een netwerkaansluiting letten. Die canon is afaik niet met netwerkaansluiting leverbaar. (aparte printserver kan natuurlijk wel, maar kost extra, en is vaak storingsgevoeliger).
Patronen voor business inkjets zijn wel duur, maar bevatten ook veel inkt, dus het verwisselen valt wel mee (koppen zijn bij dit model denk ik ook wel los te vervangen)
Daarnaast heeft de 2800 postscript emulatie, dus bij ingewikkelde vectorgebaseerde printopdrachten (uitgebreidde autocad tekeningen dus) kan dit het afdrukken versnellen. Hoe goed dit werkt is vaak wel een beetje koffiedik kijken.
"man is not truly one, but truly two,"
aha die patronen zijn dus vrij duur weet iemand ook hoe ik achter de kosten per A3 kan komen
canon geeft wel een aantal vellen op maar hp niet
canon geeft wel een aantal vellen op maar hp niet
Ik zou persoonlijk voor de Canon gaan. ik heb nu al een aantal jaar een HP 1220C en merk dat je steeds halve cartridges met inkt moet weggooien omdat bijvoorbeeld geel leeg is. De maandelijkse kosten liggen vrij hoog voor deze printer. Bij de Canon kun je inkt per kleur vervangen.
edit: ah, slecht gelezen, bij de 2800 kun je wel aparte kleuren vervangen. De 9800 niet, en die heeft hele kleine inkttanks.
Zijn die autocad tekeningen in zwartwit of kleur?
edit: ah, slecht gelezen, bij de 2800 kun je wel aparte kleuren vervangen. De 9800 niet, en die heeft hele kleine inkttanks.
[ Voor 26% gewijzigd door Pino op 06-06-2005 12:03 ]
"If you don't know where you are going, any road will take you there"
zwart/wit en soms ook met kleur om dingen te verduidelijkenTHEF_Pino schreef op maandag 06 juni 2005 @ 11:58:
Ik zou persoonlijk voor de Canon gaan. ik heb nu al een aantal jaar een HP 1220C en merk dat je steeds halve cartridges met inkt moet weggooien omdat bijvoorbeeld geel leeg is. De maandelijkse kosten liggen vrij hoog voor deze printer. Bij de Canon kun je inkt per kleur vervangen.
De BIJ's hebben een zeer lage gebruikskost t.o.v. de deskjets.
Ze hebben ook apparte cartridges, die tevens groter van capaciteit zijn.
PostScript is niet echt voor Autocad bedoelt, HP-GL2 of PCL5 of 6 is beter.
De BIJ 2800 ondersteunt PCL5, 6 en PS3)
Je hebt verschillende modellen
2800 (is normale versie)
2800D (is met duplex, dubbelzijdige afdruk)
2800DT (duplex en lade 2)
2800DTN (zoals hierboven met jetdirect 620N netwerkprintserver)
BIJ = bedrijfsprinter -> veel afdrukken en lage kosten (5 à 10 000 pagina's per maand)
Deskjet = Geeft beter photokwaliteit, maar is duur in gebruik.
Je heb ook grotere printers, A2, A1 of A0. Met of zonder papierrol.
A2 = Designjet 70 + 90 (of met roll 90r)
A1 = Designjet 100+, 110, 130
A0 = Designjet 500, 800, 1050 of 4000
Ze hebben ook apparte cartridges, die tevens groter van capaciteit zijn.
Je hebt verschillende modellen
2800 (is normale versie)
2800D (is met duplex, dubbelzijdige afdruk)
2800DT (duplex en lade 2)
2800DTN (zoals hierboven met jetdirect 620N netwerkprintserver)
BIJ = bedrijfsprinter -> veel afdrukken en lage kosten (5 à 10 000 pagina's per maand)
Deskjet = Geeft beter photokwaliteit, maar is duur in gebruik.
Je heb ook grotere printers, A2, A1 of A0. Met of zonder papierrol.
A2 = Designjet 70 + 90 (of met roll 90r)
A1 = Designjet 100+, 110, 130
A0 = Designjet 500, 800, 1050 of 4000
het lijkt me dat een printerdriver de vertaalslag hpgl-ps heel gemakkelijk maakt (beide vector gerelateerd).abusimbal schreef op maandag 06 juni 2005 @ 13:46:
PCL maakt afaik gebruik van een soort rendering; rekenkracht die ten koste gaat van het werkstation.
Zelf zou ik gaan voor de 2800dtn, vanwege de netwerkkaart (deze is echter wel behoorlijk aan de prijs)
"man is not truly one, but truly two,"
Pagina: 1