Toon posts:

Logitech QuickCam Zoom wordt niet meer herkent?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik tijdens het gebruik van mijn Logitech QuickCam Zoom in MSN Messenger 7.0.0813 perongeluk de usbaansluiting van de webcam eruit getrokken omdat ik erachter bleef haken (stupid action 8)7 )
Vanaf dat moment weigert mijn webcam herkent te worden op mijn laptop. Ik heb de webcam al op een andere computer uitgeporbeerd en dan werkt hij perfect. Verder heb ik alle Logitech software uninstalled en er opnieuw opgezet, usb drivers unistalled en de nieuwste versie erop gezet.
Het vreemde is dat wanneer ik de webcam na de nieuwe driverinstallatie bij de eerste keer aansluiten wel wordt herkend door windows maar niet door de Logitech Quickcam programma's (nieuwste versie).
Wanneer ik nu de webcam in MSN Messenger wil gebruiken krijg ik een zwart beeld en de camera maakt een klik via de speakers maar start niet meer op (groene indicatielampje van de webcam blijft uit).

Het lijkt wel of de windows drivers er voor zorgen dat de Logitech drivers geen contact mogen maken.
Weet iemand hoe ik de deze Windows drivers kan verwijder :? (via confoguratiescherm --> Scanners en camera's krijg ik wel gewoon beeld met de webcam).

Ik heb een Alpha 2500 laptop met 3 usb 2.0 poorten (Intel) waarvan ik er één gebruik voor mijn Logitech Logitech® V500 Cordless Notebook Mouse. Deze gebruikte ik overigens ook al zonder problemen toen de webcam het nog deed.Verder draai ik Windows XP SP2 met de allerlaatste updates.

Weet iemand wat voor probleem ik heb met mijn laptop en waarom die de camera niet meer herkent met de logitech software :?

(komt echt slecht uit nu ik bijna iedere dag met een leuke vrouw O+ aan het webcamen ben |:( )

Verwijderd

Topicstarter
Happy again! :D

Ik heb het probleem opgelost door:
- eerst de Logitech Quickcam software te unistallen;
- daarna in de map: Deze computer --> Program Files --> Logitech de mappen QuickCamWebInstall en Video te verwijderen;
- als laatste er voor gezorgd dat er geenéén ad-aware of spyprogramma automatisch opstart wanneer ik windows opnieuw opstart.
- daarna heb ik de computer opnieuw opgestart;
- na het opstartarten de nieuwste versie van Logitech Quickcam geïnstalleerd en weer opnieuw opgestart.
- daarna werd er vanzelf een installatie/driverprogramma van Logitech opgestart die aangaf wat er moest gebeuren en tadaaaa! :*) _/-\o_

Die Ad-aware en Spyprgrammatjes blocken bij mij meerdere bestanden en/of uitvoeringen die er voor zorgen dat de Logitech camdrivers/programma's niet correct geïnstalleerd worden.

Ik heb de search goed doorgespit en ben meerdere topics met eenzelfde probleem tegen gekomen. Echter allemaam zonder oplossing. Misschien is dit voor velen een antwoord dat ze verder helpt.

Ik kan vanaaf weer camen O+ ;) !