Bestanden harder laten afspelen (Mp3)

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Hallo,

Ik heb een stel mp3 bestandjes, die zijn van een cassette overgezet naar Mp3 bestandjes (met een onbekend programma). Nu zijn de liedje erg zacht en ik kan ze neit harder zetten want alles staat al vol aan. Kent iemand een programma waarmee ik deze Mp3 bestandjes harder kan laten gaan?
(Ik heb zelf al gezocht op google zonder resultaat) Het liefst zou ik ook een soort batch programma hebben zodat ik niet elk liedje appart hoef te behandelen...

Alvast bedankt

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Probeer het eens met dit programma, het is gratis en erg goed. Je kunt gewoon mp3s importeren en exporten.

http://audacity.sourceforge.net/

Grtnx Atze

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 10:24
met mp3gain kun je je hele collecties mp3's op het zelfde geluidsniveau laten zetten

Verwijderd

http://mp3gain.sourceforge.net/

Zorgt dat alle liedjes het zelfde volume hebben, is gratis, werkt erg snel en zit goed inelkaar. Wat wil je nog meer?:P

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Verder niks :P
Ik zal ze allemaal eens proberen.

dankjewel voor de snelle reactie! :*)

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2025

antipode

-=Got is in the details=-

http://mp3gain.sourceforge.net/

Zorgt dat alle liedjes het zelfde volume hebben, is gratis, werkt erg snel en zit goed inelkaar. Wat wil je nog meer?
kwam toevallig even langs dit topic en heb een dergelijk programmaatje eigenlijk al jaren nodig!! Dus, Pinguin, ik wilde ik je ff onwijs bedanken voor dit supertooltje _/-\o_

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je de cassettes nog hebt zou ik gewoon alles opnieuw opnemen, en zorgen dat je input volume hoog genoeg staat. Ik denk dat je dan betere kwaliteit krijgt.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:23

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Download.com staat vol met het soort "gain" tools waar jij naar op zoek bent. Dat had je dus ook makkelijk zelf kunnen vinden met een beetje inzet imho. Let wel dat je het gain niveau niet te hoog zet om clipping te voorkomen (sommige tools kunnnen de bestanden ook laten analyseren). Let ook even op of de tool de mp3 weer gaat recoden (en dus nog een keer voor verlies zorgt) of niet.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Dankje voor alle tips hoor, en het programma MP3gain werkt goed!
Ik wist zelf niet eens dat zulke programma's "gain" werden genoemd :). Heb ik toch weer wat bij geleerd. En alles opnieuw van de cassette naar MP3 duur te lang, dus dat was al geen optie ;)

Pagina: 1