[word] Save as webpage - maar dan voor elk hoofdstuk 1 pag.

Pagina: 1
Acties:

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 21:02
Ik ben bezig met een handleiding voor een stukje software. Nu wil ik graag deze handleiding als CHM bij de software leveren en context gevoelig maken. Aangezien de handleiding in hoofdstukken verdeeld is wil ik dit ook doen met de CHM. Met Word is het al mogelijk om de pagina als Webpagina op te slaan maar nou komt ie;

Hoe zorg ik ervoor dat ik per hoofdstuk een webpage krijg?

Dus ipv Manual.htm krijg je:
Manual 1.htm (hoofdstuk 1)
Manual 1.1.htm (hoofdstuk 1, paragraaf 1)
Manual 2.htm (hoofdstuk 2)
Manual 2.1.htm (hoofdstuk 2 paragraaf 1)
Manual 2.1.1.htm (hoofdstuk 2, paragraaf 1, subparagraaf 1)
etc...

Nu doe ik dit nog handmatig (copy,paste,F12) maar het is misschien wel handig om dit automatisch te laten verlopen (aangezien het aantal hoofdstukken al aardig op gaat tellen).

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 21:02
*subtiel kickje*

Niemand? Ik had wel een programmaatje gevonden; powerCHM. Maar dit werkt bijna net zoals HTML Help Workshop van Microsoft (en je moet er nog voor betalen ook) en heeft voor mij een fout resultaat. Eigenlijk niet echt een optie.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:24

Boss

+1 Overgewaardeerd

Zit geen standaard optie in in Word. Enige wat ik kan bedenken is met VBA aan de slag gaan, ieder hoofdstuk copy-pasten naar een leeg document en dat dan opslaan als html.

Maar dan klopt je nummering weer niet, bedenk ik me nu...

Ik denk dat het gewoon niet kan.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Wat je wel kan doen is eerst als een webpagina opslaan en daarna pas splitsen (dus knippen en plakken); dat kan met ieder programma om websites te maken :)