[XP] PC steeds trager

Pagina: 1
Acties:
  • 654 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-02 08:09
Geen matches
hey,

Mijn PC: athlon1800 +
1024 mb ddr ram geheugen
40 gig. harde schijf
(wil je nog meer weten?)

spyware scan: hitman pro
virusscan : trend micro pc-cillin

Ik heb mijn pc nog niet zo lang geleden geformatteerd, maar me pc is nu alweer flink traag. Mijn spyware scan, haalt er niks uit en mijn virusscan ook niet. Dus volgens mij is het geen virus of spyware die hem zo traag maken. Maar hoe pak ik dit nu aan om mijn pc weer wat sneller te krijgen?
als je nog meer informatie wilt moet je het zeggen.

Verwijderd

Matched: langzamer
Misschien even met MBM5 kijken naar de temperatuur van je CPU, hoe warmer die is hoe langzamer die gaat lopen.

Suc6

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Geen matches
Defragmenteren kan je ook proberen. Ookal zou dat niet zo snel merkbare snelheids verliezen moeten geven.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• BlackHawkDesign
Geen matches
hey,

mbm5? eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, ik ken wel speedfan heb dat net maar ff geinstalleerd.
zover ik me kan herrineren liggen ze niet echt veel hoger dan eerst.
heb ff screenshot gemaakt:
http://www.geocities.com/maarten_kieft/temperaturen.jpg

misschien dat bepaalde temperaturen hoger liggen dan normaal? Als dit zo zou zijn hoe kan dit zomaar komen en hoe los ik t op?

• BlackHawkDesign
Geen matches
defragmenteren heb ik zelf ook wel eens geprobeerd, maar voor mijn gevoel heeft me dat nooit echt goed geholpen. iig ik heb er nog nooit merkbaar effect van gehad

Andere suggesties zijn ook welkom!

[ Voor 11% gewijzigd door BlackHawkDesign op 06-06-2005 11:32 ]

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
Geen matches
wat heb je geinstalleerd staan?

check je services en schakel alles uit (wel weten wat je doet)

you had me at EHLO

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:21
Geen matches
Als je msconfig opstart, welke programma's worden er dan geladen bij het booten?

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

• BlackHawkDesign
Matched: windows
overbodige services heb ik al uitgeschakeld, maar kwa windows services nog niet. Ik ga nu ff met de windows cd ff checken wat overbodig is wat betreft windows services. Zou het trouwens niet kunnen veroorzaakt zijn door die windows updates.. aangezien je vroeger maar zeg 18 processen van windows hebt draaien.. nu draaien er rond de 40 :S

Verwijderd

Hoe vol zit je hd?
Hoe groot is je registry?
Hoeveel programmas starten er mee op bij het opstarten van je systeem?

een paar dingen die flink kunnen helpen:

-alle onnodige zaken uit msconfig-opstarten kieperen
- windows instellen op classic skin, of nog beter 'adjust for best performance' bij system properties
- ccleaner uitvoeren, en bijkomend ALLE bestanden uit je prefetch map zwieren
- registry cleanen met bv. regsupreme
- pagefile defraggen met bv pagedfrg van sysinternals.

Veel success

• BlackHawkDesign
harde schijf: 12,4 gig gebruikt van de 35,1

waar kan ik zien hoe groot me registery is?
bij regedit of niet?

er starten 12 programma's mee op, deze heb ik eigenlijk allemaal wel nodig.. voor printer tv kaart enz enz.. de andere programma's zoals quicktime en dat soort onzin starten al niet meer automatisch op(heb ik al uitgevinkt)

-alle onnodige zaken uit msconfig-opstarten kieperen (doe ik al regelmatig, is meestal goeie oplossing :))
- windows instellen op classic skin, of nog beter 'adjust for best performance' bij system properties(zal ik zo meteen even naar gaan kijken)
- ccleaner uitvoeren, en bijkomend ALLE bestanden uit je prefetch map zwieren(waar vind ik die cleaner?)

(deze opties ga ik nu uitvoeren)
- pagefile defraggen met bv page dfrg van sysinternals.

iig alvast heel erg bedankt voor dit stappenplan :)

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-03 14:08

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Matched: windows, wordt
BlackHawkDesign schreef op maandag 06 juni 2005 @ 11:48:
harde schijf: 12,4 gig gebruikt van de 35,1

waar kan ik zien hoe groot me registery is?
bij regedit of niet?

er starten 12 programma's mee op, deze heb ik eigenlijk allemaal wel nodig.. voor printer tv kaart enz enz.. de andere programma's zoals quicktime en dat soort onzin starten al niet meer automatisch op(heb ik al uitgevinkt)

-alle onnodige zaken uit msconfig-opstarten kieperen (doe ik al regelmatig, is meestal goeie oplossing :))
- windows instellen op classic skin, of nog beter 'adjust for best performance' bij system properties(zal ik zo meteen even naar gaan kijken)
- ccleaner uitvoeren, en bijkomend ALLE bestanden uit je prefetch map zwieren(waar vind ik die cleaner?)

(deze opties ga ik nu uitvoeren)
- pagefile defraggen met bv page dfrg van sysinternals.

iig alvast heel erg bedankt voor dit stappenplan :)
Laden er veel dingen tijdens opstarten/wat draai je allemaal op de achtergrond? Misschien is het ook gewoon gewenning?
Wat ook helpt is het downloaden van regcleaner om eens te kijken wat er allemaal geladen wordt tijdens het opstarten en daar het 1 en ander uit te zetten.
Defragmenteren heeft bij mij meestal ook geen zin. Ik gebruik die O&O defrag, mooi programma, werkt beter dan die van windows, maar snelheids verschil is meestal niet echt.

EDIT: Pas op wat je verwijderd met CCleaner, ik maak vaak gebruik van autoaanvullen en onthouden van wachtwoord (ben lui ;) ) maar die ben je dan dus allemaal kwijt :P
Google zegt: www.ccleaner.com. Verder had ik laatst nog een tooltje om het register te verkleinen ben de naam alleen ff kwijt, kijken of ik het weer kan vinden

[ Voor 63% gewijzigd door Arie-Kanarie op 06-06-2005 11:56 ]

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

• BlackHawkDesign
Geen matches
regsupreme => 371 invailed files ofzo (iig allemaal zooi die ik heb weggepleurd(wel een backup gemaakt)...

is dit veel :p 371 klinkt iig wel veel..
tot nu toe lijkt me computer wel een stuk sneller, maar misschien ben ik wel te optimistisch

ik ga nu die cleaner uitproberen
bedankt arie kanarie.. voor het opzoeken :) vlinderbeest ook bedankt :) btw de andere ook!

• BlackHawkDesign
Geen matches
me computer werkt nu wel al een stuk soepeler! Alleen 1 ding blijft.. als ik in de map mijn afbeeldingen met de rechtermuisknop op een plaatje druk.. dan gaat het ff schokkerig..(alles gaat ff heel sloom) .. dat duurt 5 sec ofzo maar elke keer als ik rechtermuisknop doe.. bij elk plaatje heeft hij dat..

• BlackHawkDesign
Geen matches
hey,

ik kom nu achter een paar problemen van die ccleaner.. er werd al gewaarschuwd dat me wachtwoorden verloren gingen. Ik had zoiets van naja. ik typ die wel weer opnieuw in... MAAR nu ik bijvoorbeeld bij deze site wil inloggen.. krijg ik het bericht ingelogd.. en vervolgens ben ik niet ingelogd....?? huh? dacht ik toen..

Verwijderd

Geen matches
Je kan evt system restore uitzetten, scheelt schijfruimte.
Daarnaast kan je in power management standby uitschakelen (nog weer wat schijfruimte vrij..)

• BlackHawkDesign
Geen matches
system restore heeft me al een paar keer geredt, dus het lijkt me slimmer die aan te laten.
standby mode, hoeveel ruimte neemt dit dan in en waar kan ik dit eventueel uitschakelen??

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geen matches
Misschien kun je de prestatie instellingen wat lager zetten.
In dit scherm:
Afbeeldingslocatie: http://img222.echo.cx/img222/3075/prestaties5rb.gif

Heb je toevallig ook active desktop aan staan?

Verwijderd

• 2bmws
  • Laatst online: 16-07-2025
Geen matches
System restore een keer uitzetten rebooten en weer aanzetten wil soms wel eens helpen om em iets vlotter te krijgen..

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Geen matches
Wat bedoel je met "flink traag" ?

kijk ook eens met taakbeheer (taskmanager) of er processen zijn die veel processortijd pakken. En een volle harde schijf helpt ook niet.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Geen matches
BlackHawkDesign schreef op maandag 06 juni 2005 @ 13:14:
system restore heeft me al een paar keer geredt, dus het lijkt me slimmer die aan te laten.
standby mode, hoeveel ruimte neemt dit dan in en waar kan ik dit eventueel uitschakelen??
Power options in het configuratiescherm, tabblad stand-by, in jouw geval scheelt dat 1024 MB (de grootte van je interne geheugen dus ;) )

• BlackHawkDesign
Noork schreef op maandag 06 juni 2005 @ 13:20:
Misschien kun je de prestatie instellingen wat lager zetten.
In dit scherm:
[afbeelding]

Heb je toevallig ook active desktop aan staan?
dankje, met die oplossing is dat van die rechtermuisknop probleem ook voorbij :D heel erg bedankt!
active desktop heb je dat nog in win xp.. in xp kan ik het niet vinden(weet wel wat je bedoeld.. heb er namelijk ook al mee gekloot in win 2000)

sorry wilhemstroker.. maar ik kon dus niet editen.. wat ik al in een eerdere post zei omdat ik niet ingelogd bleef.. nu is het weer gefixed :) .. en ik zal editen als er niemand na mij gepost heeft.. :)

bij mij stond standby mode al uit.. dus helaas kon ik daar geen gig mee winnen...

leuk_he: ja het probleem is.. vooral de processen van windows/ systeem processen pakken veel geheugen. Me harde schijf is voor de helft vol zoals ik helemaal bovenin al had gezegd..

Me computer is nu al heeeeel wat sneller ik denk dat me registery een beetje f*cked up was
owja 1 vraag: ik heb gehoord dat als je een format uitvoerd, dat dit niet veel uitmaakt voor het registery.. dus als hij verkloot/vuil is.. dat hij daar niet veel schoner op wordt is dit zo en hoe komt dit dan??
maar nog meer ideen zijn altijd welkom..
dus als je een idee heb graag :)

• Hoover
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09-2025
BlackHawkDesign schreef op maandag 06 juni 2005 @ 14:06:
[...]
Me computer is nu al heeeeel wat sneller ik denk dat me registery een beetje f*cked up was
owja 1 vraag: ik heb gehoord dat als je een format uitvoerd, dat dit niet veel uitmaakt voor het registery.. dus als hij verkloot/vuil is.. dat hij daar niet veel schoner op wordt is dit zo en hoe komt dit dan??
maar nog meer ideen zijn altijd welkom..
dus als je een idee heb graag :)
Ligt eraan.........
Als je je schijf waarop windows op staat leegmaakt, dan zal er niets overblijven van je register.

• BlackHawkDesign
Geen matches
ja en dat snap ik dus niet, want ik had de c schijf( me win schijf leeggehaald) de andere was overigens gewoon leeg(had ik niks opstaan)

maar na het formatteren was dat ding evengoed erg traag...

Maar voor ik het geval ik hierop geen antwoord meer krijg het volgende:

Iedereen die heeft meegewerkt bij het beantwoorden van mijn vraag HEEL erg bedankt:)! _/-\o_
ik was met dit probleem al een tijdje mee bezig en gelukkig is het nu opgelost.

(oplossing: het opschonen van me register)

[ Voor 44% gewijzigd door BlackHawkDesign op 07-06-2005 18:42 ]

Pagina: 1