Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

.pif virus > internet doet erg vreemd

Pagina: 1
Acties:

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
ik heb dus pas een .pif virus gehad (heel erg stom van mij |:( ). maar khad 'm dus ongeveer verwijderd, maar internet deed erg vreemd en m'n system32 map was 'weg'. hij was ook niet verborgen en zelfs met de zoekfunctie kon ik de map of bestanden die erin horen te zitten niet vinden 8)7

toen heb ik dus ff een snelle format gedaan op de c-schijf (de D en E partitie heb ik laten staan) en weer ff win xp pro + sp2 geinstalled, maar internet doet nog steeds zo vreemd:
Vaak kan een pagina niet worden weergegeven en moet ik minimaal 1x vernieuwen voordat ie 't doet en soms lukt 't zelfs helemaal niet om een pagina weer te geven. de ene keer laadt een pagina snel de andere keer duurt 't heel lang. plaatjes zijn regelmatig ook kruisjes. vaak lukt 't niet in 1x om mail @outlook express te ontvangen.
ook werkt het port forwarden niet meer (alleen gele smileys @azureus) en ftp'en met ws_ftp werkt ook niet meer, hij zegt dat login en/of pass niet goed zijn terwijl die wel goed zijn.

Verder lijkt 't wel alsof ie ff moet wennen aan een site en dat een site nar mate ik er langer op zit beter werkt 8)7

is hier een andere oplossing voor behalve de hele schijf te formateren en dan niet de snelle format maar de langzame?

[ Voor 17% gewijzigd door Reemster op 06-06-2005 11:16 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:45

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > BV

Tijd voor een nieuwe sig..

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Wellicht een goed idee om even Hitman Pro te draaien. Baat het niet dan schaadt het niet :)

http://www.hitmanpro.nl >> Hitman Pro 2.0.12 Setup (2,96 MB)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik zou toch voor de zekerheid nalopen op troep, voordat je echt rigoreus formatteert. Ik vermoed dat je bak toch nog een infectie heeft.

[rml][ GenCTurK] sirh0t rootkit[/rml]
In bovenstaand topic staat het e.e.a. over een populair .pif geval.

Haal er in ieder geval een rootkit revealer over heen (system32 map weg is een symptoom van het probleem in bovenstaande topic).
r00n schreef op maandag 06 juni 2005 @ 11:32:
Wellicht een goed idee om even Hitman Pro te draaien. Baat het niet dan schaadt het niet :)

http://www.hitmanpro.nl >> Hitman Pro 2.0.12 Setup (2,96 MB)
Maar die detecteert geen rootkit ;)

Ow enne: succes :)

[ Voor 33% gewijzigd door Motrax op 06-06-2005 11:34 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
die rootkit in dat topic kan ik niet downloaden (pagina kan niet worden wergegeven |:( ). Als ik met regedit naar die keys zoek die Al-Sadkhali in die topic post dan kan ik ze niet vinden.

Anders mss tog maar de makkelijke (maar langzame) manier proberen en alles te back-uppen en de schijf dan grondig en volledig te formateren. Ik neem aan dat 't dan zeker weg is? Het infecteert geen bestanden toch? En ik neem aan dat de problemen met internet door het virus veroorzaakt worden?

De system32 map is btw wel terug na die format, tis geloof ik alleen nog het internet dat dwarsligt

[ Voor 9% gewijzigd door Reemster op 06-06-2005 14:21 ]