Ik heb een Dataset1.xsd aangemaakt en handmatig een tabel toegevoegd met de naam XML_KM en twee kolommen: afzender , data. Ook heb ik een xml bestand aangemaakt:
nu wil ik de data uit het xml betand inlezen op de volgende manier:
Dit werkt niet, de dataset blijft leeg. Wanneer ik gewoon in de code een dataset aanmaak en deze probeer te vullen:
Dan werkt het gewoon wel. Als ik vervolgens in de watch kijk naar de inhoud van DataSet ds heeft deze gewoon 1 table met 2 rijen. Waar gaat het fout?
XML:
1
2
3
4
5
6
7
| <?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?> <xmlReport> <report> <afzender>nicky@gmail.com</afzender> <data>100 km 200km 300km</data> </report> </xmlReport> |
nu wil ik de data uit het xml betand inlezen op de volgende manier:
C#:
1
2
| Dataset1 ds1 = new Dataset1(); ds1.ReadXml(@"C:\Documents and Settings\XMLFile1.xml"); |
Dit werkt niet, de dataset blijft leeg. Wanneer ik gewoon in de code een dataset aanmaak en deze probeer te vullen:
C#:
1
2
| DataSet ds = new DataSet(); ds.ReadXml(@"C:\Documents and Settings\XMLFile1.xml"); |
Dan werkt het gewoon wel. Als ik vervolgens in de watch kijk naar de inhoud van DataSet ds heeft deze gewoon 1 table met 2 rijen. Waar gaat het fout?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 11:15 ]