Ik heb een subwoofer uit Amerika meegenomen. Loopt sindsdien op een trafo, maar zou 'm nou graag willen converten van 110 naar 220 volt. Kan iemand me zeggen of dat een ingewikkelde operatie wordt?
Het is 230 maar waarom veranderen als ie nu goed loopt met een trafo?
Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε
Met mazzel zit er op de voedingstrafo nog een intacte 230V primaire aansluiting. Maar anders zou je er een nieuwe voedingstrafo in moeten bouwen. Wordt niet goedkoop en als je weinig ervaring hiermee hebt ook vrij lastig/gevaarlijk.
Je moet die voedingstrafo maar eens goed bekijken, misschien zit er een stickertje op met uitleg over de draden.
Je moet die voedingstrafo maar eens goed bekijken, misschien zit er een stickertje op met uitleg over de draden.
Misschien zit er intern een jumper in , meestal zijn de voedingtrafo's van dergelijke apparaten intern voorbereid op 110/120/220/240.
Als ie dat niet heeft kun je niets anders doen dan die step down trafo houden.
Als ie dat niet heeft kun je niets anders doen dan die step down trafo houden.
De trafo heb ik ergens anders voor nodig. De sub is een Sony. Op versterkers (zeker vroeger) had je van die schuifknoppies om het voltage om te zetten. Voor de zekerheid zat er dan nog een beugeltje bij met schroefje zodat je niet per ongeluk met klooien achter de schakelaar kon omzetten.
Ik zal eens kijken of ik 'm kan openhalen en of er al een prefab voorziening is. Thanx.
Ik zal eens kijken of ik 'm kan openhalen en of er al een prefab voorziening is. Thanx.
Als dat niet lukt verkopen ze hier bij http://www.baco-army-goods.nl/ een 1500 watt verhuistrafo voor 35 euro, dat is waarschijnlijk net zo duur als een nieuwe trafo in je subamp bouwen maar het is wel een stuk makkelijker en hij is ook nog te gebruiken voor andere apparaten.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Pagina: 1