Ik heb een mailserver (windows server 2003 en microsoft exchange) ingericht en een image van gemaakt. Nou heb ik die imagen op een exact dezelfde (de pc zijn software\hardware matig dezelfde) pc gezet en met newsid de naam laten veranderen. Nou is mijn vraag of ik de mail boxen van de ene server naar de andere server kan verplaatsen zonder de server opmieuw helemaal in te richten?
Als het een exacte image is dan staan de mailboxen erin toch ook in?
Je hebt dus een domain controller een nieuwe SID laten genereren? Hmmm dat zou ik niet 123 willen doen. Zeker niet om daarna al me machines er aan te koppelen. Ik verwacht dan hier wel een aantal problemen.
Wat is precies je redenen dat je dit gedaan hebt?
Wat is precies je redenen dat je dit gedaan hebt?
De servers zitten in een testdomain. dus ik kan niet zoveel beschadigen. Maar in de echte domain hebben we nu een een mail server draaien. die mail server gaat weg en komt er een andere inplaats wat is de beste manier om al die mailboxen te verplaatsen.
Nieuwe server installeren, exchange erop, en via AD -> exchange tasks -> move mailbox.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Die functie krijg ik nog niet aan de praat maar toch bedankt voor het antwoord. Als ik er niet uit kom horen jullie het wel weer.
Thnx
Thnx
Server moet natuurlijk wel in hetzelfde domein zitten he !
En op je waarvandaan je de taak probeert te starten moet wel de exchange tools geinstalleerd hebben.
En op je waarvandaan je de taak probeert te starten moet wel de exchange tools geinstalleerd hebben.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Als je die 2 servers in het zelfde domain hebt hangen, en de optie move mailboxes werkt niet, zou ik toch oppassen om deze server in een bedrijfnetwerk te hangen. Er zit dan namelijk iets goed fout!Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 11:41:
Die functie krijg ik nog niet aan de praat maar toch bedankt voor het antwoord. Als ik er niet uit kom horen jullie het wel weer.
Thnx
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Ik denk dat je hier wat hoog van de toren blaast. Die jongen vraagt niets voor niets waarom iets niet kan.
Heb je tijdens de setup er niet voor gezorgd toevallig dat beide servers hun eigen Domein runnen ?
Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)
Move PNS > NT + titel edit
Weet je wel helemaal zeker waar je allemaal mee bezig bent
Weet je wel helemaal zeker waar je allemaal mee bezig bent
Tijd voor een nieuwe sig..
Hij kan nooit meer een move mailbox doen, als die via newsid de machine een nieuwe naam heeft gegeven. Volgens mij zit daar het hele probleem in.
Wat heb je nu precies gedaan, en wat wil je precies gaan doen
Wat heb je nu precies gedaan, en wat wil je precies gaan doen
Sysprep is al niet altijd je van het...... waarom denk je anders dat Microsoft het zo moeilijk heeft gemaaktRolfie schreef op maandag 06 juni 2005 @ 12:43:
Hij kan nooit meer een move mailbox doen, als die via newsid de machine een nieuwe naam heeft gegeven. Volgens mij zit daar het hele probleem in.
Ik had even over de sysprep icm het clonen heen gelezen.
Ik denk dat ie niet zo blij is dat ik die image erop heb gezet. Dus ik ga de tweede server maar opnieuw installeren en hoop dat zo de probleem is verholpen. ik wou ook graag weten of dat kon of niet en nu heb ik gezien dat het niet werkt dus ga ik maar op de normale manier doen. Als ik het via active directory --> Exchange task --> move mailbox doe moet ik elke gebruiker doen, en dat kan wel even duren. is er een manier om alles tegelijk te doen???
Imagen heb ik ook eens getest....... nah neej..... mij gevoel zei al nee...... en het was ook NEEJ
De server zit in een testdomain dus kan doen wat ik wil zonder iets kapot te maken. Het was ook om het even te testen. de servers zitten in dezelfde domain en ik heb op de nieuwe server newsid laten draaien en de server heeft ook een andere naam. Maar het werkt toch niet.
Exchange verandert niet goed mee.....Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 13:06:
De server zit in een testdomain dus kan doen wat ik wil zonder iets kapot te maken. Het was ook om het even te testen. de servers zitten in dezelfde domain en ik heb op de nieuwe server newsid laten draaien en de server heeft ook een andere naam. Maar het werkt toch niet.
edit:
Anders gezegd........ je hele AD is over de ****
[ Voor 9% gewijzigd door BacardiBreezer op 06-06-2005 13:08 ]
En als je nu eens meerdere gebruikers selecteerd? Dan werkt dit welVerwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 12:58:
Ik denk dat ie niet zo blij is dat ik die image erop heb gezet. Dus ik ga de tweede server maar opnieuw installeren en hoop dat zo de probleem is verholpen. ik wou ook graag weten of dat kon of niet en nu heb ik gezien dat het niet werkt dus ga ik maar op de normale manier doen. Als ik het via active directory --> Exchange task --> move mailbox doe moet ik elke gebruiker doen, en dat kan wel even duren. is er een manier om alles tegelijk te doen???
Ik zal het wel even proberen of ik meerder vensters kan openen en zo meer gebruikers tegelijk doen, maar eerst wachten tot de installatie klaar is.
Als je een installatie van Microsoft exchange doet moet je een aantal dingen eerst doen. Je moet dan eerst "domain prep" doen en "sys prep" deze functies passen de active directory aan? Moet ik dat weer doen, ik heb het al een keer gedaan met de eerste server hoor ik het nu weer te doen????
Als je een installatie van Microsoft exchange doet moet je een aantal dingen eerst doen. Je moet dan eerst "domain prep" doen en "sys prep" deze functies passen de active directory aan? Moet ik dat weer doen, ik heb het al een keer gedaan met de eerste server hoor ik het nu weer te doen????
BacardiBreezer schreef op maandag 06 juni 2005 @ 13:07:
[...]
Exchange verandert niet goed mee.....
edit:
Waarom verbetere je mij als we dezelfde conclusie hebben?BacardiBreezer schreef op maandag 06 juni 2005 @ 12:27:
[...]
Ik denk dat je hier wat hoog van de toren blaast. Die jongen vraagt niets voor niets waarom iets niet kan.
Heb je tijdens de setup er niet voor gezorgd toevallig dat beide servers hun eigen Domein runnen ?
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Omdat je hoog van de toren loopt te blazen en geen mogelijke oplossing aangeeft.Dirk-Jan schreef op maandag 06 juni 2005 @ 13:35:
[...]
[...]
Waarom verbetere je mij als we dezelfde conclusie hebben?
Verwijderd
Meestal is het forestprep en dan domainprep..
Als laatste redmiddel, http://www.ontrack.com/powercontrols/
Kost wel meer tijd om alles om te zetten, maar als het echt niet anders kan..
Als laatste redmiddel, http://www.ontrack.com/powercontrols/
Kost wel meer tijd om alles om te zetten, maar als het echt niet anders kan..
Pagina: 1