IBM T-Laptop keuze + keyboard vraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Voor volgend jaar ben ik mij al een aantal maanden aan het orienteren voor de aanschaf van een laptop, welke ik over een +/- 2 maanden zal aanschaffen.

Ik heb mijn oog laten vallen op een 2 tal IBM notebooks.
http://ok2.de/product_inf...oducts_id=194&cPath=21_22 (€2600,-)
of deze
http://ok2.de/product_inf...oducts_id=210&cPath=21_22 (€1900,-)

Het eerste model zit iets boven mijn budget (van €2500,-) dus het tweede model komt eerder in aanmerking, rekening houdend met het feit dat ik ongeveer €500,- reserveer voor accessoires. (Laptop tas, 512MB RAM, W_LAN accespoint, muis, etc.)

Ik wil de laptop hoogstwaarschijnlijk in Duitsland aanschaffen, aangezien dat aanzienlijk in de kosten scheelt.

Mijn eerste vraag is of jullie nog op of aanmerkingen hebben op mijn keuze. Mijn tweede vraag is dat de laptop die ik zal bestellen uitgevoerd zal zijn met een Duits toetsenbord, deze moet dus vervangen worden door een Nederlands model (€70,-). Mijn vraag is of dit goed te doen is, en of ik verder nog tegen problemen op zal lopen.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
Tja een IBM is een IBM ;)

Ik heb oa een X40, T41P, T42, en T21 gehad... en supertevreden :)

Maar... tobo installeren is erg makkelijk, voeg me anders even toe op msn...
dan stuur ik je wat foto's... (toevallig vorigeweek 512mb extra geinstalleerd en toen moest het tobo er vanaf)

En bestel een VS tobo... geen NL ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Roberto op 06-06-2005 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien eens kijken op deze site: www.academicshop.be. Ik geloof dat nederlandse studenten daar ook kunnen bestellen. Scheelt een groot stuk qua prijs!!

Heb zelf een r50p. Super tevreden van! Zeer degelijk. Enkel het design :X maar je leert er wel mee leven :P Het heeft trouwens ook voordelen (niet-kenners denken het een oude bak is :p dus misschien minder kant dat ze hem gaan stelen :9 )

Zeker zorgen dat je een goede garantie neemt !!! hier echt niet op besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
RS_003
Bedankt voor je reactie, ik schaf mn laptop pas tegen het begin van het nieuwe schooljaar aan. Ik zal je tegen de tijd dat het zover is contacteren op MSN(mocht ik er niet uitkomen!). ik zal inderdaad een US int. keyboard bestellen (rechtstreeks bij IBM is het goedkoopste heb ik al gezien.).

DeFons
Inderdaad ook een erg goedkope website, helaas zit het model wat ik wil hebben er niet bij.
Maar ik houd de website zeker even in de gaten, wie weet...!

Garantie is inderdaad een goed punt. Bij de shop waar ik hem wil aanschaffen zit er standaard 3 jaar bring-in garantie bij, de garantieafhandeling van IBM is zeer goed, ik twijfel dus nog of ik deze garantie nog moet /zal uitbreiden met bijv. een -IBM eServicePac PC45 3 Jaar On-site Next Business Day Response- voor slechts €165,- ik denk dat dit toch wel de moeite waard is?

Daarnaast wil ik nog een apparte verzekering afsluiten voor mijn laptop.
Bedankt voor jullie reacties tot dusver :).

[ Voor 7% gewijzigd door Bulldog op 13-06-2005 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 Jaar On-site Next Business Day Response- voor slechts €165,- Zeker doen! (toch als het eventueel nog in uw budget past.) Heb twee problemen gehad met mijn laptop. Zijn ze keurig de volgende dag gekomen. Nieuw onderdeel erin en hup alles terug in orde :9

@Bulldog ik zou die academicshop mss eens mailen. Met de vraag of het echt wel mogelijk is om aan nederlandse studenten te leveren. Ik heb gehoord van wel maar ben niet zeker. (om uw geen valse hoop te geven :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit moment een R51 op het oog, maar twijfel of dit een goede keus is. Is dit qua kwaliteit vergelijkbaar met een "echte" IBM, zoals de T- en X-serie of is dit slechts een makkelijke manier om geld te verdienen onder de IBM vlag, aangezien de R-serie precies de helft goedkoper is met dezelfde specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
Precies de helft is knap want zoveel scheelt het nou ook weer niet.

Maar de T en X series hebben wel degelijk beter behuizingen dan de R serie.

Zo is de hele feel van de laptop meer plastic, nogsteeds van goede kwaliteit.
Maar toch een stukje minder.

Ik heb nml een T41, T42, R50P naast elkaar gezet en er eens goed mee gespeeld.
De R50P was de grooste (hoewel een 15" T42 ook niet klein te noemen is) en had een scherm behuizing die hard plastic aanvoelde tov de carbon feel van de T series :)

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 14-06-2005 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad ikzelf heb een R50p. Superbak :-)

Maar voelt inderdaad was plastic aan. Daar je eigenlijk bijna nergens een IBM laptop kunt uitproberen weet ik eigenlijk het verschil niet met een T42P.

Maar het zijn nog steeds zeer stevige laptop. Je kan zelf je laptop dragen aan het scherm :p Wel niet echt aan te raden, maar het lukt!! :*)

Dus stevig zijn ze zeker!!

@RS_003

komen er in die T series snel krassen in de behuizing? Ik heb daar namelijk nogal wat last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou er wel rekening mee dat de garantie van IBM meestal alleen geld in het land van herkomst.
Helemaal zeker weten doe ik dit niet, iemand anders misschien wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat dit eerder het geval is met DELL...

Bij IBM is het het toestel zelf dat onder garantie staat. via het serienummer. Dus zal normaal wel geldig zijn in elk land. Natuurlijk ga je wss in parijs niet moeten bellen wanneer je op hotel zit om je laptop te komen herstellen.

alhoewel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 17:53:
ik denk dat dit eerder het geval is met DELL...

Bij IBM is het het toestel zelf dat onder garantie staat. via het serienummer. Dus zal normaal wel geldig zijn in elk land. Natuurlijk ga je wss in parijs niet moeten bellen wanneer je op hotel zit om je laptop te komen herstellen.

alhoewel :9
Ik heb het net nog even opgezocht, dit wordt verteld over mijn ibm:
Status: Expiration date: Location:
In warranty 2006-01-04 NETHERLANDS

Dit staat er vervolgens onder
For warranty entitlement involving machines serviced in a country other than the original country of sale as listed above, please read about IBM's International warranty service program.

En hierbij een link naar de voorwaarden voor internationale garantie:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn strange :) bij mij staat er luxemburg. Heb nogthans al 2 maar iemand in België ontvangen. Blijkbaar werkt het dus zoiezo overal :-) mss benelux ofzo.. :7

Status: Expiration date: Location:
In warranty 2007-10-09 LUXEMBOURG
Pagina: 1