Toon posts:

[muisprobleem]

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar!
Ik heb stapels threads op dit forum doorzocht maar ik kan nergens de oplossing voor mijn probleem vinden :/

De situatie is alsvolgt:
Ik heb een Logitech Cordless Optical Mouse (zie plaatje), die zichzelf na ongeveer een minuut uitschakelt. Dit gebeurt alleen als ik niet aan het muizen ben, en het lampje gaat helemaal uit. Hij doet het alleen maar weer als ik het connect-knopje indruk onderop de muis.

Ik heb zelf al het een en ander ondernomen:
-Batterijen vervangen door net nieuwe, opgeladen batterijen.
-De muis ver weg van de ontvanger gezet (ben ermee naar beneden gelopen), normaal zou het lampje dan evengoed blijven branden in spaarstand, maar dit gebeurt niet meer.

Ik weet bij god niet wat het kan zijn, het is dus duidelijk dat het aan de muis zelf ligt en niet aan de ontvanger, de ps/2 poort of de usb-poort.

Plaatje
Afbeeldingslocatie: http://products.consumerguide.com/media/frontend/productImages/0/3/66611110059203-large-Logitech-Cordless-Optical-Mouse.jpg

Hopelijk is er iemand die me hiermee kan helpen :)
Met vriendelijke groet,

Luuk

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hm. Nee, geen idee eigenlijk. Het gedrag wat je beschrijft heeft meer te maken met lege batterijen, maar je beschrijft dat je die al vervangen hebt.

Ik zelf heb twee van die dingen thuis en die werken wel naar behoren: dat wil zeggen dat de verbinding nooit wegvalt en dat het rode licht altijd blijft branden, behalve als de pc uitstaat.

Hm. Ik zit net te bedenken: probeer het eens op een totaal andere pc aan te sluiten? Dan weet je zeker of het aan je muis ligt, of aan de pc.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Even ales ontkoppelen en eventuele drivers uninstal en opnieuw installeren met drivers van de logitec site. Dat je iig de nieuwste driver heb. Misschien zit daar een probleem.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Een nieuw drivertje even proberen misschien ? Ik lees namelijk niet hoe lang je dit probleem al hebt. Verder ,ik ken deze muis niet, kan die verschillende frequenties aan? Zoja even kanaal wisselen

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ben nog niet helemaal duidelijk geweest lees ik net zelf :9
-Nieuwste drivers heb ik al geinstalleerd.
-Probleem heb ik sinds 2 weken ofzo, daarvoor heeft de muis (en ook het toetsenbord wat erbij zat) het altijd goed gedaan.
-Telkens als de muis uitvalt moet ik het connect knopje in drukken om de muis weer te activeren, en dan veranderd het kanaal ook telkens, eerst 1, dan 2 etc.

Het staat in de planning om binnekort mn pc opnieuw te installeren, dat zou het probleem misschien kunnen verhelpen, maar tot die tijd is het nogsteeds erg irritant :|

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 10:48 ]

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

HerbyNL schreef op maandag 06 juni 2005 @ 10:44:
Een nieuw drivertje even proberen misschien ? Ik lees namelijk niet hoe lang je dit probleem al hebt. Verder ,ik ken deze muis niet, kan die verschillende frequenties aan? Zoja even kanaal wisselen
Verschillende frequenties heeft die muis niet (je kan als gebruiker het niet instellen). Veel Logitech producten niet :( Kon bij m'n vorige werk drie pc's tegelijk besturen :P
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 10:47:
Sorry, ben nog niet helemaal duidelijk geweest lees ik net zelf :9
-Nieuwste drivers heb ik al geinstalleerd.
-Probleem heb ik sinds 2 weken ofzo, daarvoor heeft de muis (en ook het toetsenbord wat erbij zat) het altijd goed gedaan.

Het staat in de planning om binnekort mn pc opnieuw te installeren, dat zou het probleem misschien kunnen verhelpen, maar tot die tijd is het nogsteeds erg irritant :|
Sinds 2 weken? Weet je van veranderingen af?

[ Voor 3% gewijzigd door Motrax op 06-06-2005 10:49 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-02 11:28

Mud.Starrr

I shoot people for money

Probeer eens gewone batterijen ipv oplaadbare.
Dat heeft bij mijn vader geholpen, zijn muis had hetzelfde probleem.
Hoe het komt weet ik niet.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 2 weken? Weet je van veranderingen af?
Geen veranderingen, het begon eerst met uitvallen. Als ik dan op de knoppen klikte ging ie weer aan, maar daarna werd t erger en nou moet ik de connect knop indrukken.

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 10:53:
[...]

Geen veranderingen, het begon eerst met uitvallen. Als ik dan op de knoppen klikte ging ie weer aan, maar daarna werd t erger en nou moet ik de connect knop indrukken.
Wat ik eerder zei klinkt mischien gek, maar probeer het toch maar eens.
Vaak staat in de handleiding ook dat je er beter geen oplaadbare instopt.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Verwijderd

Topicstarter
Zal het eens proberen, thnx :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het zojuist geprobeerd met nieuwe, niet-oplaadbare batterijen, en het probleem blijft :(
Niemand die hier ook ooit last van heeft gehad? Of zou de muis gewoon kapot zijn?

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 17:28:
Ik heb het zojuist geprobeerd met nieuwe, niet-oplaadbare batterijen, en het probleem blijft :(
Niemand die hier ook ooit last van heeft gehad? Of zou de muis gewoon kapot zijn?
Had je hem al op een andere computer geprobeerd?

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Verwijderd

Topicstarter
Had je hem al op een andere computer geprobeerd?
Moet opzich nix uitmaken want als ik de muis beneden neerzet dan valtie ook uit (buiten het bereik van de ontvanger dus), het ligt dus niet aan de pc/ontvanger.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als hij op een andere pc wel werkt dan kun de pc uitsluiten
\
heb je toevalligs iets nieuws wat de transmissi ezou kunnen storen (nieuw telefoon ?)

[ Voor 44% gewijzigd door Fish op 06-06-2005 23:44 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Neej nix anders gekocht of gedaan :/
Ik zal `m straks voor de zekerheid nog even testen op de andere PC, maar het lijkt me sterk. Normaalgesproken als ik de muis mee naar beneden nam om de batterijen te vervangen bleef hij ook gewoon branden in spaarstand, en dat doettie nu niet meer :(

• hesselim
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08-2024

hesselim

it wasn't me

Dit is puur een hardware probleem. Die simpele logitech muisjes zenden alleen informatie naar de ontvangstunit. De muizen bevatten zelf geen ontvanger. De software/drivers hebben geen invloed op de muis zelf, maar slechts invloed op de interpretatie van de signalen die de computer via de ontvanger binnenkrijgt.

Als je muis in de slaapstand komt dan zou het lampje zwakker moeten branden en niet helemaal uit. Ik denk dat hier een productiefoutje betreft of dat hij aan het overlijden is.

@Motrax
quote: "Verschillende frequenties heeft die muis niet (je kan als gebruiker het niet instellen). " Voorzover ik weet hebben alle logitech draadloze (rf) producten (muv blauwe tand producten) 2 frequenties. Door op de reconnect knop te drukken verander je van frequentie. Zie ook de handleiding van logitech producten.

Als je op de reconnect knop van de muis drukt, reset je de muis en veranderd je tevens van frequentie.

[ Voor 4% gewijzigd door hesselim op 08-06-2005 01:21 . Reden: typo ]

System Specs

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, hier was ik al bang voor..
Najah, dan nog maar eens kijken of ik iets van garantiepapieren heb liggen en anders maar een nieuwe kopen!

Bedankt iig ;)

• hesselim
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08-2024

hesselim

it wasn't me

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 07:04:
Hmm, hier was ik al bang voor..
Najah, dan nog maar eens kijken of ik iets van garantiepapieren heb liggen en anders maar een nieuwe kopen!

Bedankt iig ;)
Ik weet niet hoe logitech met garantie van losse muizen omgaat. Ik heb echter 7 jaar garantie op mijn cordless desktop optical comfort set gekregen dia ik via (recame :-) ) dynabyte gekocht hebt. Inmiddels is mijn desktopje al 2x ge rma-d en zonder enige problemen vervangen.

System Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga als ik thuis ben het garantiebewijs zoeken en dan ga ik ook ff trug naar de winkel :)
De muis zat trouwens ook in een set, tesamen met een tobo ;)

Verwijderd

Topicstarter
Er bleek 5 jaar garantie te zitten op mijn keyboard/muis combinatie, en dus heb ik Logitech vandaag gebeld. Gegevens netjes doorgegeven en nou sturen ze mij een splinternieuwe Cordless Desktop MX3000 op :D

TOPservice dus!
Pagina: 1