Toon posts:

Alarm bij start

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

Ik heb op deze grijze ochtend een probleem met een computer, ik zal hieronder het verhaal zo duidelijk mogelijk proberen te vertellen ..

De pc was behoorlijk stoffig van binnen en daarbij is (niet door mij :D) gebruik gemaakt van de blaasfunctie van de stofzuiger, nu is de pc netjes schoon van binnen maar start de pc zelf niet meer op, althans hij startte op met een mooi alarm geluidje (vergelijkbaar met politie, hoog/laag/hoog/laag) dat na een seconde of 5-10 start en niet ophoudt.

Dit gebeurt bij een Compaq Presario 6000, er zit een 250 watt voeding in, een processor fan en normale fan.
Harde schijf van 40 GB en een Asus Geforce MX 440 videokaart.

Allereerst heb ik alle kabels losgehaalt behalve die van de stroom en de fans, hierbij bleef het alarm.
Hierna ook alle kaarten eruit gehaalt (netwerk/geluid) maar ook toen nog het probleem.
Zelfs bij alleen de processor die start/geheugen (wat ook al gewisseld is van plaats en herplaatst) krijg ik geen beeld en alarmgeluid.
Na alles nog eens opnieuw vast te zetten, aan te draaien enz. krijg ik ineens geen alarmgeluid meer maar ook nog steeds geen beeld.
Heb ook al cmos batterij eruit gehaalt maar ook dat hielp niets, alles draait gewoon en geeft 'signalen' dat het goed gaat maar desondanks start de pc niet op met beeld.
Ik kreeg in het begin zo af en toe het NO SIGNAL op het scherm maar ook dit krijg ik niet meer, de monitor blijft gewoon stand-by staan (ook bij andere monitor).
Toetsenbord lampjes lichten overigens eventjes snel op maar geven hierna ook geen reactie meer overigens.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn en belangrijker, hoe ik het kan oplossen??

Alvast bedankt, 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 10:32 ]

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:31
Neem hier eens een kijkje, daar staat uitleg over de verschillende codes van de bios.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad alleen bij een andere merk. Maar dan vrees ik dat je mobo defect is. Begon hij al te piepen voor je hem had uitgestofzuigerd of pas erna? Want het kan zijn dat je iets geraakt heb.

Verwijderd

Codes staan ook ergens in je boekje van je pc btw..

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dat ik nu alleen geen beeld krijg en dat de piepjes achterwegen blijven, dat er iets defect is lijkt me duidelijk maar wat ..?
De harde schijf hoor je op de normale manier opstarten en de cd-rom speler zal het niet zijn (omdat ie ook niet doorstartte zonder), dus moet het de videokaart/processor/geheugen of het moederbord zelf zijn lijkt me .. of zie ik iets over het hoofd?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:26

breinonline

Are you afraid to be known?

Het lijkt op een geheugenprobleem, zoals jij het beschrijft. Het beste is om alle PCi kaarten uit je pc te halen, videokaart los, geheugen eruit (pas op met statische elektriciteit), voedingskabels los. Daarna steek je het geheugen er weer in, de videokaart en sluit je de kabel aan. Vervolgens probeer je de pc te starten. Zie ook de onovertroffen Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Heb je de ventilators toevallig nog lekker aan het draaien gemaakt met de stofzuiger? :) ...Dat schijnt (probeer toch liever niet alles zelf) ook nog wel eens 'verkeerd' te zijn.

Edit, alhoewel dat volgens mij ook wel eens alleen kon gelden wanneer ze de verkeerde kant op gedraaid werden, en je blies met de stofzuiger..

[ Voor 32% gewijzigd door Iet op 06-06-2005 18:21 ]

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-02 12:35

Valkyre

Kitesurf FTW!

probeer de bios eens te resetten.

heb je je kast weleens vaker open gehad?
want toen ik begon te lezen dacht aan iets als "Case intrussion detection"
zit er een kabel naar de zijkant van de kast?

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reactie maar de boel is opgelost, het was dus niet mijn pc maar moest deze nakijken voor de directeur. :)
Wat bleek nou, hij heeft ook de componenten losgehaalt en daarbij het koelelement van de processor ietswat te hard eruit gehaalt waardoor er echt een geval kwam van ZIF aangezien de beveiligingspal gewoon opgaf tegen de kracht, na het schoonmaken is deze met de beveiliging er nog op weer terug opgezet (wist niet dat de processor vastgeplakt zat aan koelblok) en vast geklikt waardoor er zo'n 30 pinnetjes verbogen waren.
Brak er uiteindelijk maar eentje en de rest stond weer goed, uiteindelijk werktie ie ook nog.

Iig bedankt! :o
Pagina: 1