Toon posts:

[alg]Ontbrekende OCX-bestanden (threed32.ocx, colbutton.ocx)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier is de situatie:

Wij, basisschool ergens in Friesland, hebben een programma genaamd Taalfanfare. Sinds kort zijn hier ook enkele nieuwe computers, geinstalleerd door ondergetekende, waar dit programma echter niet op werkt.

Hij geeft de foutmelding dat het bestand THREED32.OCX ontbreekt en daardoor werkt het programma niet.

Ik googelen, en dat bestand is overal wel te vinden. Gedownload, naar System gekopieerd en geregistreerd, klaar.

Echter nu geeft hij de fout aan dat COLBUTTON.OCX ontbreekt, en deze krijgt maar een hit op Google. Waar ik dus niet veel verder mee kom.

Ik heb al verder gezocht, THREED32 heeft blijkbaar iets te maken met Visual Basic. Laatste versie van VB heb ik al gedownload etcetera, maar dit lost mijn probleem niet op.

Mijn vraag is dus: Hoe kan ik aan colbutton.ocx komen, en/of bij welk programma hoort dit?

Voor de verdere informatie: Op deze systemen staat een volledig geupdate versie van Windows 98, draait op een NT 4 netwerk, etcetera. Indien er meer informatie nodig is, laat het me weten ;). Ik zou het waarderen indien er iemand hier meer verstand van dit probleem heeft en/of een oplossing, ik heb alles al geprobeerd maar ik kan zelf niks meer vinden...

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 14:34

markvt

Peppi Cola

Als het op een ander systeem wel werkt staat daar die colbutton.ocx wel op, dus even met zoeken colbutton.ocx opspeuren op een ander systeem.
in de \winnt\system32 map waarschijnlijk

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-08 13:40
Hrm, dat werkte... *voelt zich nu heel dom*.

Bedankt voor het schoppen van mijn intelligentie :)

Edit: Joh? heb ik toch al een account hier?

[ Voor 20% gewijzigd door YopY op 06-06-2005 13:18 ]