2k3 opnemen in w2k serverpark

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• Lunoah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2023
Morgen,

Ik heb hier op het moment :

1x Windows 2000 Advanced server ( Print FileServer)
1x Windows 2000 Standard Server ( Exact ERP )
1x Windows 2000 Standard server met Exchange 2000

Deze servers doen onderling een replication.
Ze melden aan op het domein van 1 van deze servers.

Nu heb ik een demo opstelling gemaakt met een nieuwe server op basis van 2k3 en een ander ERP pakket.

in Juli moet deze server toegevoegd worden aan het w2k park.
Hoe kan ik (los van de ip ranges / dns / dhcp e.d. ) deze server in het park opnemen dat hij meewerkt aan replication?

Moet deze w2k3 server zich ook aanmelden op het primary domain van het w2k park ?

Waar ik naartoe wil is dat hij de gebruikers (zoals bekend in w2k domein) synchroniseert met de w2k3 server zodat ze via 1 domein overal bekend zijn.

In het w2k park maak ik gebruik van een netlogon script die dan weer mappings kan maken van de w2k3 server.

Hmzz.. misschien wazig verteld maar denk dat het wel duidelijk is.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Sorry maar het inderdaad een beetje wazig wat je meld.

maar volgens mij je wil gewoon een W2K3 server toevoegen aan het bestaande netwerk (w2k).

Dit kan zonder problemen doen. Je geeft alleen niet aan hoe en of wat je domain controllers zijn.

PS: waarom post je dit in PNS en niet gewoon in WOS. Lijk me ook sterk dat dit niet te vinden is mij microsoft of op google. O-)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Machine gewoon in het domain hangen is dus genoeg :)

Volgens mij bedoel je trouwens geen replicatie, maar heb je het gewoon over validatie (welke op de domaincontroller gebeurt). Dus als je rechten wilt uitdelen op die 2k3 server, wordt dat gewoon gecontroleerd op de 2k domaincontroller.

• Lunoah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2023
Ja inderdaad.. simpel gezegd : een W2K3 server toevoegen aan het bestaande netwerk (w2k).

de w2k ERP server is zowel domeincontroller als dhcp server.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mja, dat is dus redelijk standaard server beheer in mijn ogen.
Zie de genoemde tips, als je er nog niet uitkomt kun je in WOS een nieuw topic starten, mits hij duidelijker is dan dit topic.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.