[2000] Software installation via GPO in child domain

Pagina: 1
Acties:

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De titel zegt het al, ik wil via een group policy software installeren in een child domein. Ik heb een MSI package op een netwerkdrive geplaatst en deze toegevoegd bij een group policy, en deze toegekent aan een OU in de active directory. Als ik dan met een user inlog uit die OU dan gebeurt er niets. Maar vreemd genoeg als ik de GPO toepas op een OU in het root domain, en ik log dan met een user in uit die OU dan wordt de software keurig geïnstalleerd.

Wat moet ik doen zodat het ook functioneert in het child domein?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heeft de user uit die OU wel rechten op de netwerkshare waar die MSI staat?
Krijg je nog meldingen in je eventlog?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Beste weppe,

Zoals we je al vaker uitgelegd hebben is het de bedoeling dat je vraag, welke op zich best interessant is, voldoende documenteert en uitlegt. Er worden bijvoorbeeld evenementen gelogd in de eventviewer als een policy niet gedraaid kan worden. Over deze fouten is ook veel te vinden op Google. Als eerste zou ik even naar de dns kijken. Ook misschien even een ander pakketje proberen, als bijvoorbeeld adminpak.msi, waarvan zeker is dat 'ie werkt. Watvoor pakketje zie ik ook niet terug.

Deze4 info is erg belangrijk, en zonder deze info zie ik weinig discussie in je topic. Noem details en wat je geprobeerd en gezocht hebt, en pad daarmee nog even de topicstart aan. Lees ook Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eventjes door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Weppe!

Wat meer info zou idd erg handig zijn. Misschien staat 'Install this application at logon' niet aangevinkt ? Ik zou ook nog even controleren of de share wel benaderbaar is vanaf het child domain.
Wat doe je eigenlijk ? Assign of publish je de software ?
Misschien is het een goed plan om de GPMC (group policy management console) te installeren.
SUCCES!

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 19:34:
Weppe!

Wat meer info zou idd erg handig zijn. Misschien staat 'Install this application at logon' niet aangevinkt ? Ik zou ook nog even controleren of de share wel benaderbaar is vanaf het child domain.
Wat doe je eigenlijk ? Assign of publish je de software ?
Misschien is het een goed plan om de GPMC (group policy management console) te installeren.
SUCCES!
Hallo ad.bakker, bedankt voor de reactie.

- 'Install this application at logon' staat uiteraard aangevinkt.
- De share is ook te benaderen vanaf het child domain.
- Ik Assign de software

Group policy management had ik al geïnstalleerd, een erg fijn tooltje.

Maar het probleem is al verholpen, ik had per ongeluk op computer niveau de msi toegepast terwijl er geen computers in die OU staan 8)7 . hehe, had dus beter eerst ff goed kunnen kijken voordat ik meteen hier ga posten.

Oja, sanfranjake, ik zal de volgende keer wat meer informatie geven, mijn excuses hiervoor.

Dit topic kan dicht gegooid worden.

[ Voor 8% gewijzigd door weppe op 09-06-2005 10:57 ]