Dit weekeind had ik wat tijd over, dus ik dacht, goh, laat ik eens Ubuntu (Warty Warthog) installeren op mijn Debian (woody) doos. Ik maak mooie backups van mijn /home en /etc, doe de Ubuntu installatie-cd erin, zet de bootvolgorde in het BIOS op CDROM, A, C, de PC begint te booten, en zegt dan:
Booting from CD-ROM: Failed.
En dan krijg ik Debian's lilo-menu voorgeschoteld.
Ik heb een heel pakketje CD's (gratis per post gekregen), en heb er nog een paar geprobeerd om na te gaan of het niet aan de CD lag, maar met het zelfde resultaat. De Live CD wil trouwens wel booten, maar de Install CD dus niet.
System specs: PII 392MHz, 256MB, 10GB WD Caviar, 10GB Bigfoot, CD-RW, CD-ROM; Debian woody, Win98SE FR.
Booting from CD-ROM: Failed.
En dan krijg ik Debian's lilo-menu voorgeschoteld.
Ik heb een heel pakketje CD's (gratis per post gekregen), en heb er nog een paar geprobeerd om na te gaan of het niet aan de CD lag, maar met het zelfde resultaat. De Live CD wil trouwens wel booten, maar de Install CD dus niet.
System specs: PII 392MHz, 256MB, 10GB WD Caviar, 10GB Bigfoot, CD-RW, CD-ROM; Debian woody, Win98SE FR.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.