A8N-SLI Deluxe herkent Maxtor Maxline III als SATA1

Pagina: 1
Acties:

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-07 15:24
Ik heb een Maxtor Maxline III aan de 3e SATA-connector geprikt van mijn A8N-SLI Deluxe. Voor zover ik weet zou deze disk door de BIOS herkend moeten worden als SATA 2 disk. Toch zie ik bij opstarten dat de disk gedetecteerd wordt als SATA1. Heb al diverse biossen geprobeerd, waaronder de laatste beta 1011.002, maar hij blijft de Maxtor herkennen als SATA1.

Zie ik hier iets over het hoofd :? of is dit een bug

Verwijderd

b-gone schreef op maandag 06 juni 2005 @ 01:58:
Ik heb een Maxtor Maxline III aan de 3e SATA-connector geprikt van mijn A8N-SLI Deluxe. Voor zover ik weet zou deze disk door de BIOS herkend moeten worden als SATA 2 disk. Toch zie ik bij opstarten dat de disk gedetecteerd wordt als SATA1. Heb al diverse biossen geprobeerd, waaronder de laatste beta 1011.002, maar hij blijft de Maxtor herkennen als SATA1.

Zie ik hier iets over het hoofd :? of is dit een bug
Goed kans dat je een jumpertje verkeerd hebt staan, had een vriend van me ook. Iedere SATA2-schijf heeft een jumper om hem te dwingen SATA1 te zijn. Omdat sommige mobos hem anders niet goed herkennen. Kijk daar eens naar.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 02:19 . Reden: typo ]

Verwijderd

Heb je toevallig al geprobeerd de harddisk handmatig in te voeren in je BIOS, mijn Samsung Spinpoint werd ook niet of niet goed herkent als hij op automatisch stond.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:43
Mijn Diamond MAX 10 250GB Sata Wordt in windows gezien als "Serial Ata Generation 1 - 1.5G"

Bij mijn weten is de Maxline III op de Diamond Max 10 serie gebaseerd en verschilt tussen deze schijven alleen het MTBF.

Deze maxtor series zijn ook niet echt Sata 2, maar Sata 1 met een aantal Sata 2 features (NCQ, Hotplug e.d.) vandaar ook de 1.5G(eneration)