Toon posts:

Geen boot device na A7V flash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat IE 5.5 voortdurend bevroor met m'n Asus A7V bios 1.04c, heb ik na veel kruisjes geslagen te hebben, toch maar naar 1.05c geflashd. Wow, dat ging al niet onaardig. Alles loopt, op zich geen vreemde dingen, meer 3d marks :). Alleen bij het opstarten krijg ik met hoofdletters te zien dat ik geen bootdisk heb, druk ik vervolgens op enter, dan rolt ie gewoon probleemloos verder. Volgens mij heb ik in meerdere topics dit probleem gezien, weet alleen niet meer wat de oplossing is... Wie geeft het gouden tipje???

robbert

Verwijderd

Topicstarter
HALLLLLOOO????? Is dit echt zo'n moeilijke vraag?? Afgezien van het feit dat ik 't zelf ook niet weet natuurlijk... ;)

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
je moet niet verwachten dat we allemaal staan te dringen om jouw probleempjes op te lossen... geef het een dagje..

kijk eens in je bios of je bootvolgorde niet op scsi,a,c (ofzo) staat

loading...

Verwijderd

Heb je na het flashen je bios-instellingen gereset? Ik had het zelfde probleem, waarschijnlijk omdat ik te eigenwijs was om eerst het zaakje te resetten, en daarna alle instellingen opnieuw in te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, sorry voor m'n ongeduld hoor, maar nadat ik een maand tobben eindelijk geflasht had, wilde ik 'm ook gelijk goed hebben. Is inmiddels opgelost, had "enable boot up virus scan " o.i.d. gedisabled, omdat ik ervan overtuigd was dat dat moest, was dus andersom, moest juist niet :?
Teruggezet en lijkt vooralsnog als een tiet te draaien.... *D

Verwijderd

Dat klopt... het is een "bugje" in dat voorkomt in zo'n beetje alle versies van de A7V bios. Als "boot virus scan" op disabled staat, dan kun je in ieder geval NIET booten van een drive op get ATA100 channel.
Hopelijk wordt dit verholpen in 1005D of 1006 ;)
Pagina: 1