Ik heb de search gebruikt maar geen vergelijkbaar geval kunnen vinden, nog een mogelijke oplossing.
Ik heb dus een week geleden het stopcontact waar mijn pc ed aan hangt geaard, dit om de irritante ruis op mijn stereo weg te werken. Dit heb ik netjes gedaan door een nieuwe draad te trekken vanaf de meterkast.
Nu is dus het probleem dat mijn geluidskaart niet meer werkt (on-board) sinds dat die pc geaard is. Ik snap niet wat dit kan zijn. Ik heb de aarding er ook al af gehad maar dat hielp ook niet.
Wat heb ik al gedaan:
Aarding eraf
BIOS reset
Zelfde type mobo met mijn hardware (deed het dus wel)
Alles loskoppelen behalve broodnodige
Drivers reinstall (oudere en nieuwe)
BIOS flash (oudere en nieuwe)
Windows reinstall (elegant
)
Met het progsel wat erbijhoort andere kanalen ingesteld.
Proc weer op stockspeeds
Dit alles had dus geen effect, ik dacht dat het juist gezonder was voor je pc om hem te aarden
.
De geluidskaart heb ik getest met: mijn stereo, gewone pcboxen, koptelefoon en boxjes op batterijen. Het vreemde is dat ook de optical uitgang niet meer aangaat (lampje gaat niet branden). In windows zelf word de kaart perfect hetkent en geeft geen enkele fout, ook het afspelen van geluid gaat volgens windows prima. Geen meldingen van niet geinstalleerde geluidskaarten oid. Er staan op het mobo ook geen condensators bol, ook lijken er geen componenten te zijn verbrand. Ook de karakteristieke geur van verbrande elektronica-componenten is tot nog toe uitgebleven
.
Ik zou zeggen mijn mobo is overleden, maar waarom dan.
Specs:
Mobo: Epox EP-PDA3I link
Proc: P4 2.8Gh (Northwood)
VGA: Matrox M G400 DH
Voeding: Tagan 480watt
Ik heb dus een week geleden het stopcontact waar mijn pc ed aan hangt geaard, dit om de irritante ruis op mijn stereo weg te werken. Dit heb ik netjes gedaan door een nieuwe draad te trekken vanaf de meterkast.
Nu is dus het probleem dat mijn geluidskaart niet meer werkt (on-board) sinds dat die pc geaard is. Ik snap niet wat dit kan zijn. Ik heb de aarding er ook al af gehad maar dat hielp ook niet.
Wat heb ik al gedaan:
Aarding eraf
BIOS reset
Zelfde type mobo met mijn hardware (deed het dus wel)
Alles loskoppelen behalve broodnodige
Drivers reinstall (oudere en nieuwe)
BIOS flash (oudere en nieuwe)
Windows reinstall (elegant
Met het progsel wat erbijhoort andere kanalen ingesteld.
Proc weer op stockspeeds
Dit alles had dus geen effect, ik dacht dat het juist gezonder was voor je pc om hem te aarden
De geluidskaart heb ik getest met: mijn stereo, gewone pcboxen, koptelefoon en boxjes op batterijen. Het vreemde is dat ook de optical uitgang niet meer aangaat (lampje gaat niet branden). In windows zelf word de kaart perfect hetkent en geeft geen enkele fout, ook het afspelen van geluid gaat volgens windows prima. Geen meldingen van niet geinstalleerde geluidskaarten oid. Er staan op het mobo ook geen condensators bol, ook lijken er geen componenten te zijn verbrand. Ook de karakteristieke geur van verbrande elektronica-componenten is tot nog toe uitgebleven
Ik zou zeggen mijn mobo is overleden, maar waarom dan.
Specs:
Mobo: Epox EP-PDA3I link
Proc: P4 2.8Gh (Northwood)
VGA: Matrox M G400 DH
Voeding: Tagan 480watt
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 16:16 . Reden: Specs vergeten ]