Toon posts:

Eenvoudige voeding nodig, Q-tec aan te raden? of onveilig?

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen!

Ik heb een oud moederbordje staan met een AMD K2 400 of iets dergelijks er hoeft daarnaast enkel een hardeschijfje en een floppydrive worden aangesloten.

Iedere atx voeding momenteel op de markt kan dat volgens mij aan.

Nu heb ik op de website van alternate zo'n Q-tec 300 wat voeding gezien voor 15 euro en een stillere voor 25 euro. Ik vraag me dan af.. is dit betrouwbaar (gezien de prijs)? Ik heb dus geen zin dat als ik ff weg ben dat mn huis in de hens staat ;) !

Alvast bedankt

Roland

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 18:36

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ik denk dat dat in de hens staan wel mee zal vallen. Pech kun je altijd hebben.

En voor zo'n kistje zou ik de gok wel wagen denk ik.

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

Topicstarter
Tjah, tleek me beetje zonde om een voeding van 60 euries er in te hangen idd.. maar Q-tec is niet super slecht dus? dan zal ikt misschien maar eens doen ja! Thx

Verwijderd

het is wel low budget, voor een kwaliteitssysteem wordt het hier nooit aangeraden. Maar hij doet het vast wel hoor, en in de fik zal hij sowieso niet vliegen.

Verwijderd

Als het niet brandveilig was dan mocht het in nederland niet worden verkocht.... :)
Heb al diverse Q-tec voedingen ingebouwd, en nog nooit problemen mee gehad.

Verwijderd

Topicstarter
k ;) , nee tis ook maar een bagger systeem waarvoor 't is! Tis om een dedicated servertje voor Codename Eagle te draaien :D ..

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24
Heb ook een aantal Q-Tec voedingen verkocht, maar komen er toch wel een hoop terug. Vreemde voltages en en hoop herrie. Maar ja voor weinig kan het denk ik weinig kwaad. Voor overklokken is het zeker af te raden, maar goed dat was je toch niet van plan. Dus voor 24/7 zou ik het persoonlijk niet doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Operations op 06-06-2005 01:06 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Het zijn naar mijn mening niet eens zulke slechte voedingen. Ze worden pas bagger bij zware belasting. Dus kan zo'n simpel pc'tje der makkelijk op. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Satch op 06-06-2005 01:25 ]

Verwijderd

Ik heb dus die Q-tec van 25 euro, ook bij Alternate vandaan.. En hij kan niet echt overweg met mijn videokaart. Lees mijn thread maar :)

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

Gewoon doen......Ik denk niet dat je een voeding moet kopen die meer waard is dan de hardware zelf, dat is gewoon zonde.

Rare voltages bij een q-tec voeding kan ik wel verklaren: waarschijnlijk is de 300 watt van een q-tec voeding gewoon het piekvermogen, terwijl dat bij een Tagan 480 bijvoorbeeld 480watt continu geleverd kan worden.

Verwijderd

Topicstarter
thx mense! Ik gaat em gewoon hale!

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:30
Ik had ook een mooie Qtec voeding gekocht, 500watt Bigfan. Staat mijn pc snachts aan kom ik sochtends benede rook ik een vreemde lucht, was mijn moederbord in de hens gevolgen door overvoltage van de voeding. Dit gebeurde na ongeveer 4 weken na aankoop. Ik zit nu met een probleem ik kan qtec hier niet op aanschrijven denk ik. Ik zou het dus niet doennnnn hoe goedkoop het ook is.

MvG.

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:56
Haha 300W op ook K6 is overkill :D. Ookal is dat piekvermogen. Die oude K6jes werden vroeger geleverd met 150W voedingen. Dus haal gewoon de goedkoopste voeding die je kunt vinden :).

tvw

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 01:27:
Ik heb dus die Q-tec van 25 euro, ook bij Alternate vandaan.. En hij kan niet echt overweg met mijn videokaart. Lees mijn thread maar :)
Je gaat toch geen Q-tec 350 Watt op een P4 3ghz + radeon 9800XT doen 8)7 Zijn allebei flinke energie verbruikers.. :>

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik raadt Qtecs af!

Voltage problemen en geen beveiliging tegen overhitting of doorbranden ( in de fik gaan ) van het moederbord ofzo!

het is gewoon een voeding die de naam voeding niet waard is!

There is no place like ::1

Verwijderd

tja ieder z'n eigen mening hierover...

Ik werk al een tijdje met q-tecs en dit is de 2de 350watter.. ik heb nog niet echt iets gemerkt ook niet met oc'en ofzo.. wel dat de fan nogal boven alles uit komt maar die komt soon ook op een potmeter.

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:52

BTU_Natas

Superior dutchie

Ik zit wat door de pricewatch heen te surfen.. En toen herrinderde ik me dit topic. Je gaat er een server van maken die pc.. je laat hem 24/7 draaien en je wilt niet dat je huis afbrand.

Is het dan niet verstandiger om rond de 40 euro voor een zalman of enermax voeding te gaan?

Beide 300watt voeding van hun liggen rond die prijs. En als je dan eens op vakantie gaat kun je met een gerust hart weg gaan.

Is het je die 20 euro waard om het niet te doen?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Haal gewoon voor 3 tientjes een Aopen oid. Wattage heb je niet veel nodig, maar een beetje betrouwbare voeding is toch wel aan te raden. Nu kan een Q-tec zo'n bak natuurlijk wel trekken, de vraag is alleen of het verstandig is zo'n brak ding 24/7 te laten draaien.

Verwijderd

Ben het met Ter dwan eens een (iets) beter merk kan geen kwaad, maar om nou een Zalman te kopen omg :P het gaat er niet om dat de voltages te laag zullen zijn, maar dat je voor iets meer een goed/bekend merk heb.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 09:38:
Ben het met Ter dwan eens een (iets) beter merk kan geen kwaad, maar om nou een Zalman te kopen omg :P het gaat er niet om dat de voltages te laag zullen zijn, maar dat je voor iets meer een goed/bekend merk heb.
Ja, een zalman van 80 euro is ook overkill. Maar een Aopen of FSP van 250 of 300 Watt heb je al voor 3 tientjes. En dat is het zeker wel waard denk ik. Al is het maar dat je wat geruster slaapt omdat je weet dat je pc niet ieder moment uit kan fikken (of iig de kans een stuk kleiner is).

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Neem anders een Huntkey van 300W, die kosten ook maar 20,-
Dat lijken me stukken betere voedingen als je je daar toch mee bezig houdt.

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Pagina: 1