Toon posts:

G5 2,0 of 2,3DP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezien dat de G5 2,3 DP per Herz duurder is dan de 2,0 Ghz, maar er zitten wel PCI-X sloten in. Weet iemand hier toevallig of de PCI-X sloten enig verschil maken op games gebied als je een Geforce 6800 Ultra gebruikt? Google levert een soep van nutteloze sites bij het invullen van 'G5 doom III fps' en dat soort dingen...

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-02 09:56

Metten

ik hou het graag simpel

volgens mij is PCI-X alleen maar goed voor I/O snelheden met RAID controllers e.d. Voor games lijkt het me niet relevant.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:31

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Bij beide PowerMacs gaat de grafische kaart in een AGP8x Pro slot, dus daar gaat het niet voor uitmaken. Het verschil tussen Dual 2.0 en Dual 2.3 zit hem in de cpusnelheid, de hoeveelheid geheugenbanken (4 voor de 2.0DP, 8 voor de 2.3DP), PCI versus PCI-X, en de 'chipset'. De 'chipset' van de 2.0DP is wat eenvoudiger dan die van de 2.3DP. In snelheid ga je daar vrij weinig van merken, maar je kan niet via Fibre Channel een XServer RAID aan je 2.0DP hangen.

Launching containers into space

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Stel jezelf even de vraag of je denkt PCI-X kaarten en 8 geheugenbanken nodig te hebben, en daar 500 euro extra voor wilt betalen, even afgezien van de CPU snelheid. Die snelheid is wel prettig op zich, omdat je FSB ook met 115 MHz omhoog vliegt. Maar ja, of je dat nou merkt? Ik zelf had een AMD 64 @ 4200+, en ik moet zeggen dat ik na mijn 'switch' erg tevreden ben met een Dual 2,0, qua snelheid. Ik weet niet in hoeverre een Dual 2,3 mij echt op zou vallen.
Heb je echter al een hoop Apple ervaring, en gebruik je dat ding ook echt voor CPU intensieve toepassingen, de hele dag door, dan is het wellicht leuk om wat extra's te investeren.

Persoonlijk zou ik voor die 2,0 gaan. Sterker nog, dat heb ik twee weken geleden ook gedaan :) !

[ Voor 17% gewijzigd door Kurkentrekker op 06-06-2005 02:46 ]

Verwijderd

Houdt in de gaten dat PCI-X niet hetzelfde is als PCI-Express. PCI-X is volgens mij niet te gebruiken voor videokaarten, of het moeten originele PCI kaarten zijn ( :? ) die je toch niet wilt. Ik zou ook voor de Dual 2.0 gaan, tenzij je vaak op full load werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om vooral Maya 6.5 erop te draaien voor mijn hobby, dat nu nog in mijn eMac 700 gevangen zit.

Ik heb inderdaad het gevoel nu dat er weinig verschil tussen de twee systemen gaat zitten en ik beter die 450 EU kan bewaren voor een nieuwe computer in de toekomst.

Denken jullie dat deze beide powermacs als tweedehands over 3 jaar ofzo wel even duur zijn? (dit met het oog op het uiteindelijk weer verkopen van het ding)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 17:00 ]

Verwijderd

Ze zullen natuurlijk niet dezelfde prijs hebben als je er nu voor betaald, maar over het algemeen zijn de macs een stuk waardevaster dan een normale huis-, tuin- en keukencomputer. Dit zie je ook goed terug op tweedehandsmac.nl waar voor een Powermac G4 Dual 1,0 nog 1100 euro voor wordt gevraagd (om maar één der eersten uit de lange lijst te vissen :Y)

Besef wel dat het over drie jaar niet de tweeduizend euro oplevert wat je er nu aan geld insteekt :)

Zelf draai ik ook Maya 6.5 en ik kan je vertellen dat je bij de overstap van een eMac naar een Dual 2.0 al reuzegelukkig wordt, mogelijk is het dan inderdaad verstandiger die 450 euro ergens anders in te investeren/ te bewaren :)

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:29

Q

Au Contraire Mon Capitan!

@Jogm, die prijzen op tweedehandsmac.nl zijn allemaal aan de erg hoge kant en zijn tevens vraagprijzen, of die mensen die prijzen er ook voor krijgen is een tweede. Ik vind de meeste vraagprijzen niet reeel en zou fiks afdingen, als je kijkt naar de nieuwprijzen en wat je daar voor krijgt.
Dat waardevast-verhaal, ik waag het toch te betwijfelen.

Wat de TS betreft: steek die 500 euro liever in je zak, of koop er meer ram, grotere disks, (missschien raid1 voor redundancy/veiligheid) voor.
Pagina: 1