Toon posts:

Problemen met harde schijf in sluimer te zetten door Tiger?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 4 dagen geleden tiger geïnstalleerd (en de update 10.4.1 gedownload). Nu heb ik problemen met Media Player (start maar 2 op de 100 keren, heb al tig keer opnieuw geïnstallerd) en met mijn harde schij in sluimer te brengen (de systeemvoorkeuren staan goed ingesteld). Komt iemand dit bekend voor? HELP

PS: (Handmatig kan de computer/HD wel in sluimer worden gebracht)

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 22:29
Ik merk ook dat mijn Mini niet automatisch in de sleep ("sluimer" in NL?) stand gezet wordt, terwijl ik dat wel zou willen, ik heb het zover ik kan zien wel zo ingesteld. Nu werkt het alleen handmatig: je ziet het doordat het LEDje voorop mijn Mini gaat "faden" van zwak naar sterk. Ik draai ook Tiger 10.4.1.

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:30

Maximus

There is no substitute

Maar eens een screen van je Energy Saver menu van SystemPreferences want misschien dat je iets bent vergeten of over het hoofd hebt gezien. Ik zelf heb 2 macs en die sleepen alleen wanneer ik dat wil en niet dat Tiger dat zelf regelt.

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vanaf vanavond een paar dagen in Londen, kan daarom geen save van de screen maken (ben nu op m'n werk). Je moet van mij aannemen dat de settings in orde zijn. Wat ook vreemd is: als de screenserver gaat werken blijt de aanwijzer van de muis in beeld (dat is ook bij 'orginele' screensavers van Apple zo). Daarna gaat het beeldscherm in sluimer (na 15 minuten) en daarna de computer (ingesteld op 20 minuten). De mogelijkheid om de harde schijf in sluimer te zetten is aangevinkt. De computer blijft hierna geluid maken en het lampje gaat niet branden.
Ik kan je/jullie reactie pas vrijdag lezen, maar toch bedankt.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:30

Maximus

There is no substitute

Het kan zijn dat je moet kijken of wanneer je zelf de instellingen verandert de mac ze ook vast houd. Wat mogelijk ook kan is dat er bepaalde programmas actief zijn wanneer de mac wil sluimeren die dat verbieden. Zo wilde mijn Powermac niet sleepen als Azureus of Safari geactiveerd was. Dit omdat er actieve processen waren voor azureus en dat safari bezig was met mount proces.

Ook kan het zo zijn dat je mogelijk bepaalde andere non-apple software hebt draaien die mogelijk niet mee willen werken in het sluimer proces.

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Ik had HP software van mijn All-In-One waardoor m'n PowerBook niet meer ging slapen. Lekker riskant als je hem dichtklapt en in je tas stopt...Lekker warme tas wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! Heb toch nog ff contact met Apple Care gehad. Ze zijn van dit probleem op de hoogte, maar kunnen het niet direct oplossen. Ik moet wachten op 10.4.2 of zelfs 10.4.3. Maar hopen dat het daarna op is gelost.
Pagina: 1