[After Effects 6.5 Pro] Fractal noise & Displacement map

Pagina: 1
Acties:

• Fles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2023
Als ik van een solid layer met fractal noise een displacement map wil maken, dan pakt hij alleen de solid color van de layer als displacement waarde als ik uit ga van lichte en donkere plekken. Hij schuift dus heel de afbeelding op, ipv alleen de lichte en donkere plekken.

Ik heb al gezocht op internet of dit wel mogelijk was, maar ik lees in verschillende tutorials dat ze deze manier toepassen.

Heeft iemand een idee waarom dit in combinatie met displacement map niet werkt bij mij?

[ Voor 13% gewijzigd door Fles op 06-06-2005 09:36 ]

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
Je moet dan ook werken met turbulence offset. Dan komt er een soort 'wind' die de fractal noice blaast
Je moet dus niet de positie van de solid veranderen.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

je kunt de hele noise er ook in een adjustment layer overheel leggen

Stoer; Marduq

• Fles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2023
XangadiX schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 14:56:
je kunt de hele noise er ook in een adjustment layer overheel leggen
Eh, je bedoelt noise maken en de displacement map er als adjustment layer overheen? Dit werkt ook niet, want hij pakt de waardes van de noise niet in displacement map. Of het nou een adjustmentlayer of iets anders is.

Turbulance offset werkt perfect als vervanging. Wel raar dat het op mijn manier niet werkt.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 09:01

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Wauw, kun je hier eens een screenshotje van posten? :P ik snap het verhaal wel maar ik kan er maar geen idee bij krijgen... en After Effects klinkt nu wel heel spannend :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

hmm, volgens mij als je hem parent dan moet het wel kunnen; maar dat zou ik even moeten proberen
misschien precompositen en dan je noise toevoegen?

ik weet natuurlijk niet waar de ts mee bezig is, maar dit is een fractel noise gedisplaced met Alizee (ik gok dat de TS het andersom doet ;) )
Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/alizee_diaplace.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door XangadiX op 08-06-2005 17:08 ]

Stoer; Marduq

Pagina: 1