[Apache] Laat header.gif niet in dir list zien

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-08 05:21

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Sinds onbepaalde tijd doet Apache versie 2.0.53 niet zoals ik had gehoopt. Ik upload een bestand, header.gif (binary mode), naar een directory die geen index heeft. Het rare is, dat hij daar niet komt te staan. Het lijkt wel alsof dat bestand gewoon overgeslagen wordt bij het uploaden. Als ik reachtstreeks naar de file toega, laat hij hem wel gewoon zien. Ook als ik het bestand rename naar heder.gif, laat hij het gewoon zien.

Ik heb al gezocht naar .htaccess dingen die het konden veroorzaken; niks gevonden. Ook in de config van Apache heb ik niks kunnen vinden. Op apache.org hebben ze het alleen over mod_headers, maar ook daar kon ik mijn probleem niet terugvinden.

Heeft er iemand een idee hoe ik header.gif weer gewoon kan laten zien in de directory listing ?

Alvast bedankt,
Scott

edit: Het lijkt alsof hij slikt op header.*, een bestand genaamd header.txt wordt ook niet weergegeven...

[ Voor 7% gewijzigd door Scott op 05-06-2005 22:21 ]

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

in je apache config staat iets als dit:
IndexIgnore .??* *~ *# HEADER* RCS CVS *,v *,t
Speel daar eens mee ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Vae Victis op 05-06-2005 22:24 ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wordt iets als blah.htm wel weergegeven? Om welk OS gaat het trouwens? Onder *nix systemen moet je misschien de directory +x chmod geven.

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Vae Victis schreef op zondag 05 juni 2005 @ 22:24:
in je apache config staat iets als dit:

[...]

Speel daar eens mee ;)
Heel erg bedankt ! Heb de regel commented, nu doet hij het wel :D

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Je kunt beter HEADER* weghalen: je wilt gewoon dat bestanden die met een . beginnen niet worden getoond, .htaccess bijvoorbeeld.

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Ow, ok, bedankt. Heb het veranderd en dat werkt idd nog iets beter, tnx voor de hulp :D

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als je in je configfile op het woord Header hebt gezocht had je dit toch al lang gevonden? Dit is redelijk eenvoudig te vinden namelijk :) Maargoed; voortaan even wat harder door je configfile heenlopen misschien

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.