Toon posts:

kleurverschil 2x Ilyama TFT op Radeon 9200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort op mijn PC met een ATI Radeon 9200 twee Ilyama TFT schermen aangesloten, om zo meer werkruimte te creëren.

Het gaat om een Iljama Prolite E430 en een Prolite E430S.

Ik dacht dat dit twee gelijke monitors zijn, maar het beeld van beide monitoren is niet precies gelijk. Het wit van de E430S is witter dan van de E430. Is hier een oplossing voor te vinden ??

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

1) je kan als het goed is een kleurprofiel voor een monitor instellen je windows
2) je kan je monitor afstellen
3) ja kan een aprt calibratrietooltje als http://www.gretagmacbeth.com/products_eye-one-match_software (maar dan kun je beter 2 dezelfde lcd kopen)

omdat je nieuw bent heb ik m'n opmerking maar even geschrapt ....
ik ga nou lekker taken kijken

[ Voor 16% gewijzigd door Fish op 05-06-2005 22:06 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht twee dezelfde schermen te hebben. De ene (E430) heb ik een tijdje en de E430S heb ik laatst bijgekocht. De E430 wordt niet meer gemaakt en ik dacht dat het enige verschil met de E430S de ingebouwde speakertjes waren, maar dat is dus blijkbaar niet zo.

Ik ga in ieder geval het genoemde programmatje even proberen.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Heeft dat ook niet iets te maken met dat de ene op een vga poort zit en de ander op een DVI?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Ik heb 2 identieke TFT's (HP 1825) aan een 9200 PCI hangen. Ook deze hebben een miniem kleurverschil. Wel zit 1 via DVI<->DVI en de ander op VGA+converter<->DVI.

In de ComputerIdee van de week stond een adres waar je die callibreertool kan huren voor een 10tje per dag ofzo (in A'dam). Als het je heel erg stoort tenminste.

Verwijderd

Tsja, dezelfde kleur haal je nooit. Ik heb hier 2 samsung 193P's staan. Op hetzelde moment gekocht en toch zit er een kleurverschil op. En ik ben niet de enige [rml]Sillymidget in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT ervaringen Deel..."[/rml]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 11:53:
Ik dacht twee dezelfde schermen te hebben. De ene (E430) heb ik een tijdje en de E430S heb ik laatst bijgekocht. De E430 wordt niet meer gemaakt en ik dacht dat het enige verschil met de E430S de ingebouwde speakertjes waren, maar dat is dus blijkbaar niet zo.

Ik ga in ieder geval het genoemde programmatje even proberen.
dat is niet alleen een programmatje, maar ook een stuk hardware .. $$$

Iperf

Pagina: 1