Toon posts:

probleem opdracht netwerken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik ben studente leerkracht informatica en voor school hebben we de opdracht gekregen om er voor te zorgen dat er 12 personen op een netwerk kunnen inloggen.
Het zou gaan over 2 leerkrachten met dus alle rechten en 10 leerlingen met beperkte rechten.
Het netwerk bestaat uit een server windows 2003 server edition. en 10 computers en we hebben de keuze uit windows 98 of 95.

het probleem is dat we een nieuw domein hebben aangemaakt en dan de verschillende acounts hebben toegevoegd in 2 verschillende groepen. Die groepen daar lukte het ook niet echt mee om die juiste rechten mee te geven.
Zonder die problemen van die rechten hebben we dan maar geprobeerd om toch te kunnen inloggen. Eerst ervoor gezorgd dat de verschillende Pc's een door ons opgegeven ipadres hadden en ze in het juiste domein zaten (op elke ps ip , dns, en domein invullen) maar als de pc dan herstartte lukte het daarna niet om op iedereen zijn naam in te loggen. er kon enkel met de naam van de eerste account ingelogd worden en bij al de rest lukte dat niet.

Zou er iemand mij kunnen zeggen waar ik eventueel in de fout ben gegaan en of waar ik ergens op het internet informatie kan vinden die duidelijk stap voor stap uitlegt hoe ik dan wel best te werk gaat.

Het is wel nogal dringend omdat ik pas te horen heb gekregen dat het deze week moet werken.
alvast bedankt.
Als er nog informatie nodig is wil ik die graag geven als ik tenminste weet wat er gevraagd wordt :)

Verwijderd

misschien dat je hier wat info kunt vinden :
http://www.windowsnetwork...s_tutorials/Windows_2003/