[A8N-SLI] Random freezes

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Gisterenavond hield mijn onboard lan ermee op, zie: [rml][ A8N-SLI] Geen netwerkverbinding[/rml]

Na de stroom er een uurtje af gehad te hebben werkte alles weer, maar nu heb ik last van random freezes. De enige mogelijkheid is dan een reset.

De onboard LAN in het BIOS disablen helpt niet, waar zou het dan aan kunnen liggen?

Freezes vinden zowel plaats na 3 min. uptime als na 3 uur, en zowel in idle als bij stress.

Heeft iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen? :)

Bedankt alvast!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:19
Klinkt erg naar een voedingsprobleem. Welk merk en hoeveel watt voeding heb je?
Kan ook je geheugen zijn. Heb je memtest al gedraaid?

[ Voor 27% gewijzigd door Nilco op 05-06-2005 21:56 ]

• Tim_R
MEGATRON schreef op zondag 05 juni 2005 @ 21:55:
Klinkt erg naar een voedingsprobleem. Welk merk en hoeveel watt voeding heb je?
Kan ook je geheugen zijn. Heb je memtest al gedraaid?
Ik heb memtest gedraaid, na 29 passes 0 errors.
Mijn voeding is een Aopen 350W die het al bijna een jaar perfect doet.

Niemand die, na het uitvallen van de lan op de A8N-SLI, wat vaker voorkomt, ook dit probleem had? Dan weet ik namelijk dat het waarschijnlijk aan het moederbord ligt ;)

• Tim_R
Inmiddels heb ik ook Windows opnieuw geinstalleerd na het vervangen van mijn moederbord. In Windows kreeg ik geen crashes meer, totdat ik GTA:SA ging spelen. De situatie is nu weer hetzelfde als tevoren.

Iemand een idee?

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:53
Timmyboy_ schreef op zondag 19 juni 2005 @ 11:41:
Inmiddels heb ik ook Windows opnieuw geinstalleerd na het vervangen van mijn moederbord. In Windows kreeg ik geen crashes meer, totdat ik GTA:SA ging spelen. De situatie is nu weer hetzelfde als tevoren.

Iemand een idee?
't is vandaag warm geweest... Grote kans dat een component (ik gok op northbridge: zit ook geen temperatuursensor) te warm is geworden (zeker als je ook zware applicaties gaat draaien). Wel toevallig dat 't na 't uitvallen van je onboard lan is

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Tim_R
inquestos schreef op maandag 20 juni 2005 @ 00:52:
[...]

't is vandaag warm geweest... Grote kans dat een component (ik gok op northbridge: zit ook geen temperatuursensor) te warm is geworden (zeker als je ook zware applicaties gaat draaien). Wel toevallig dat 't na 't uitvallen van je onboard lan is
Hm ik zal de situatie nog eens uitleggen:

- Mijn onboard LAN hield ermee op
- Na een uurtje de stroom eraf werkte hij weer
- Ik kreeg random crashes
- Ik vervang mijn A8N-SLI voor een ander exemplaar
- Ik installeer Windows XP opnieuw na een volledige format
- Ik heb nog steeds crashes

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 13:41
Ik kreeg een week geleden ook ineens random freezes. Bij mij bleek de oplossing het de-installeren van de NVidia IDE drivers... Probeer het eens, wie weet?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• Eucalypt
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-04-2024
Ik liep even te zoeken doordat ik exact hetzelfde probleem heb en jawel ook nadat ik pas nieuwe nvidia drivers heb geinstalleerd. Kga ze nu even deinstallen en kijken wat hij met de oude drivers doet. Kom erop terug.

Verwijderd

dit heb ik ook gehad, dat kwam doordat ik de 6.53 drivers geinstalleerd had, en die werkten niet soepel, dus gecleand en weer trug gegaan naar 6.39 en geen BSOD's meer, maar wel die freezes, de enige oplossing was formatteren en alleen de 6.39 installen (van de cd dus)dus niet de 6.53.

edit en nu dus geen freezes meer trouwens :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 20:21 ]

• Eucalypt
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-04-2024
Freezes blijven voortduren, rare is dat het lijkt of m'n download (online game) doorgaat en m'n upload dus ook freezed.

• Tim_R
OK, sorry voor de kick, maar:

Mijn probleem is opgelost, het bleek aan een illegale crack te liggen. Ik heb de legale versie van het desbetreffende spel gekocht en geinstalleerd na een volledige nieuwe installatie van XP en alles werkt weer als een zonnetje. Zo zie je maar weer, [insert moraalridderpraatje]

2 weken geleden liep mijn PC vast. Op zich al vreemd, want dat gebeurt praktisch nooit... En mijn angst kwam uit, tot een keer of 8 (op 2 dagen tijd) liep hij vast. Hierna niet meer en alles leek opgelost. Vorige week echter liep hij weer vast en tot op heden is het niet gestopt.

Mijn probeersels:

- Auw, wat is die Zalman NB47J heet! Eruitgehaald en fan terug erop, geen verschil.
- Onboard lan? Weg ermee! Kabel eruit en testen maar, geen resultaat.
- Dit topic. IDE-drivers eraf, wederom geen resultaat...

Hebben jullie nog ideeen, behalve WindowsXP (weer...) opnieuw erop? Dit wil ik als laatste bewaren, ik heb namelijk de laatste maanden zitten finetunen, oa met videocodecs en heb geen zin om weer opnieuw allemaal die codecs enzo te gaan zitten zoeken en instellen eigenlijk... Ik heb al weinig tijd :( .

Hopelijk komen julie met een goede tip. Bedankt alvast!

• Tim_R
Niemand?

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Tja, nou ja... voeding is al genoemd... Ik had dezelfde voeding in mijn vorige kast... Met 2 harddisken erbij had ik ook continue problemen... verder had ik toen een redelijk vergelijkbare config.

Je geheugen lijkt me van bedenkelijke kwaliteit maar dat had je al getest..

Hoe zit het nu met de temperatuur van je CPU enzo?

Verder zou ik de nVIDIA IDE drivers niet gebruiken. Hier wordt veel over geklaagd. Gebruik je onboard audio?

Op welk moment loopt ie vast? Tijdens het gamen?

Is er iets in de eventlog terug te vinden?

[ Voor 11% gewijzigd door Darth Malak op 02-10-2005 18:03 ]

• Tim_R
pulleke schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 18:02:
Tja, nou ja... voeding is al genoemd... Ik had dezelfde voeding in mijn vorige kast... Met 2 harddisken erbij had ik ook continue problemen... verder had ik toen een redelijk vergelijkbare config.

Je geheugen lijkt me van bedenkelijke kwaliteit maar dat had je al getest..

Hoe zit het nu met de temperatuur van je CPU enzo?

Verder zou ik de nVIDIA IDE drivers niet gebruiken. Hier wordt veel over geklaagd. Gebruik je onboard audio?

Op welk moment loopt ie vast? Tijdens het gamen?

Is er iets in de eventlog terug te vinden?
Ik heb al een tijdje een ModStream 450W van OCZ, dus daar ligt het niet aan. Geheugen zelfde situatie, ik heb de nVidia IDE al gedeinstalleerd, en ja, ik gebruik onboard audio. Temps 32 CPU, 30 Case en dat is idle. Load zo'n 40 CPU (maximaal) en 32 case.

Hij valt willekeurig uit. Wat ik ook doe. En eventlog?? Wasda :P

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Probeer eens een BIOS-update. Ook al geprobeerd zo kaal mogelijk te starten? Niet in de 1e plaats om je PSU te testen, maar evt. falende onderdelen. Zet dus ook zoveel mogelijk onboarddingen uit.

• Morbid2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-05 10:26
Had hier heel veel problemen met random freezes en BSOD's met de Asus A8N. Na veel uitzoeken, herinstallen etc. bleek het probleem bij mij de Netwerk Suite Software van Nvidia (firewall). Disablen helpt niet, maar moest het er gewoon geheel van af smijten. Nu loopt alles weer als een zonnetjes, en die nforce netwerk rommel komt er niet meer op. :-) misschien dat het bij jou ook helpt, wie weet. suc6
Pagina: 1