Ik heb netwerk samen met één netwerk met mijn buurjongen via WDS (Wireless Distrubution System).
De netwerkopstelling is als volgt:
Ik heb thuis een Linksys WRT54G met de Alchemy 1.0 firmware, deze is verbonden met het
Internet.
Mijn buurjongen heeft precies dezelfde router, ook met de Alchemy 1.0 firmware.
Mijn router heeft de DHCP functie aanstaan en heeft het IP adres: 192.168.1.1
In de router van mijn buurjongen de DHCP functie uitgezet, maar heeft het IP adres: 192.168.1.10
De gateway van zijn router is het IP adres van mijn router: 192.168.1.1
Wanneer ik bestanden bij mij thuis over kopieer van de ene naar de andere PC (via kabel) dan gaat dat met 100Mbit, maar wanneer mijn buurjongen bij hem thuis bestanden van de ene PC naar de andere PC bij hem thuis, dan gaat de dataoverdracht niet sneller dan 700KB... (via kabel)
Alle netwerkkaarten gebruiken full duplex.
Nu denk ik dat de data eerst naar mijn router gestuurd wordt, omdat dat de gateway is van alle PCs, en dan weer terug. Normaal zoekt een pakket toch de snelste weg om van a naar b te komen, maar nu gaat die dus eerst terug naar mijn router en dan weer terug naar de andere PC, terwijl die gewoon op dezelfde router aangesloten zitten.
Heeft iemand een idee hoe dit kan, en hoe dit op te lossen is?
De netwerkopstelling is als volgt:
Ik heb thuis een Linksys WRT54G met de Alchemy 1.0 firmware, deze is verbonden met het
Internet.
Mijn buurjongen heeft precies dezelfde router, ook met de Alchemy 1.0 firmware.
Mijn router heeft de DHCP functie aanstaan en heeft het IP adres: 192.168.1.1
In de router van mijn buurjongen de DHCP functie uitgezet, maar heeft het IP adres: 192.168.1.10
De gateway van zijn router is het IP adres van mijn router: 192.168.1.1
Wanneer ik bestanden bij mij thuis over kopieer van de ene naar de andere PC (via kabel) dan gaat dat met 100Mbit, maar wanneer mijn buurjongen bij hem thuis bestanden van de ene PC naar de andere PC bij hem thuis, dan gaat de dataoverdracht niet sneller dan 700KB... (via kabel)
Alle netwerkkaarten gebruiken full duplex.
Nu denk ik dat de data eerst naar mijn router gestuurd wordt, omdat dat de gateway is van alle PCs, en dan weer terug. Normaal zoekt een pakket toch de snelste weg om van a naar b te komen, maar nu gaat die dus eerst terug naar mijn router en dan weer terug naar de andere PC, terwijl die gewoon op dezelfde router aangesloten zitten.
Heeft iemand een idee hoe dit kan, en hoe dit op te lossen is?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 12:49 ]