Toon posts:

Wireless Distrubution System en default route *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb netwerk samen met één netwerk met mijn buurjongen via WDS (Wireless Distrubution System).

De netwerkopstelling is als volgt:

Ik heb thuis een Linksys WRT54G met de Alchemy 1.0 firmware, deze is verbonden met het
Internet.
Mijn buurjongen heeft precies dezelfde router, ook met de Alchemy 1.0 firmware.

Mijn router heeft de DHCP functie aanstaan en heeft het IP adres: 192.168.1.1
In de router van mijn buurjongen de DHCP functie uitgezet, maar heeft het IP adres: 192.168.1.10
De gateway van zijn router is het IP adres van mijn router: 192.168.1.1

Wanneer ik bestanden bij mij thuis over kopieer van de ene naar de andere PC (via kabel) dan gaat dat met 100Mbit, maar wanneer mijn buurjongen bij hem thuis bestanden van de ene PC naar de andere PC bij hem thuis, dan gaat de dataoverdracht niet sneller dan 700KB... (via kabel)
Alle netwerkkaarten gebruiken full duplex.

Nu denk ik dat de data eerst naar mijn router gestuurd wordt, omdat dat de gateway is van alle PCs, en dan weer terug. Normaal zoekt een pakket toch de snelste weg om van a naar b te komen, maar nu gaat die dus eerst terug naar mijn router en dan weer terug naar de andere PC, terwijl die gewoon op dezelfde router aangesloten zitten.

Heeft iemand een idee hoe dit kan, en hoe dit op te lossen is?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 12:49 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

titel edit plus gratis kick ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

(KICK) :)

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds niemand die een antwoord weet??

• Vizorium-5
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 12:50

Vizorium-5

Framerate = Life

Misschien kun je proberen:
1. Schakel bij de buurjongen het wirless gedeelte uit
2. Geef de beide computers waarvan / waarnaar gekopieerd moet worden een hard ip-adres. Bijvoorbeeld 192.168.1.240 en 192.168.1.241
3. Probeer nu eens bestanden uit te wisselen.

Als dit ook traag gaat, ligt het niet aan het draadloze gedeelte. Gaat dit goed, dan kun je proberen om de router van de buurjongen de gateway voor zijn PC te laten werken.

Suc6!