Pieptoon Creative SoundBlaster Live! 5.1

Pagina: 1
Acties:

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 19:34

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Hey

Ik heb een lange tijd gebruikt gemaakt van mijn onboard audio maar omdat deze kwaliteit niet al te super was en ik goedkoop aan een geluidskaartje kon komen heb ik deze dus aangeschaft. Een Creative SoundBlaster Live! 5.1 wel te verstaan. Werkt top. Hij is wel 2e hands maar bij die jongen (goeie klasgenoot, geen oplichter dus) werktte ie ook gewoon perfect. Of hij deze pieptoon ook had weet ik niet. Meegeleverde software geinstalleerd. Echter hoor ik een redelijk harde pieptoon over de speakers als ik geen muziek of dergelijke draai. Ik heb in het audio systeem al van alles uitgevinkt en alles gemuted maar dit maakt geen verschil. Het ligt niet aan de speakers omdat ik dit ook op m'n koptelefoon hoor. Daarbij is m'n computer geaard en de geluidskaart zit in PCI slot #5 van bovenaf geteld. Verder heb ik geen PCI sloten in gebruik dus ergens mee storen kan ie niet. Ik heb ook geen last van het "scroll" en hdd-syndroom dus dat heb ik alvast van de kaart gestreept. Ik maak trouwens gebruik van een 4.1 setje van Creative. Namelijk de Inspire 4400.

Wat zou dit kunnen zijn? B.v.d

Edit; ik merk nu dat het niet constant is. Nu uurtje weer niet bijvoorbeeld. Maar als ik net ff muziek heb gedraaid of lang heb gegamed dan is het er wel. Zeer vaag. Zal wel ergens in de software zitten. Echt storend is het niet maar benieuwd wat het is.

Edit 2; Opgelost met nieuwste software / drivers :)

[ Voor 39% gewijzigd door TommyGun op 09-06-2005 12:21 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".